Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Get Back on Track

  1. #1

    Music Get Back on Track

    Een broer van mij volgde een opleiding voor audio/platenproducer.
    En 1 van zijn examen-opdrachten was het begeleiden van een artiest.
    Nu had ik net een liedje geschreven en hij wilde met mij die opdracht doen....
    Hij moest dan het lied een eigen 'smoel' geven en dingen veranderen naar zijn smaak.
    En dan in de studio de boel ook begeleiden.
    We zijn 5 uur in een studio in Utrecht daarvoor geweest.
    Daarna heeft hij alles gemixed en de mastering gedaan.

    Mijn broer heeft het e.e.a. bijgedragen in het arrrangement en achtergrond koortjes ingezongen.
    Ook heeft hij instrumenten - anders dan gitaar dus - toegevoegd.
    Een neef van mij heeft de drumpartij voor zijn rekening genomen.

    Het liedje is een soort van vervolg op "For Hélène". Wat je zoal te horen kunt krijgen van anderen...
    En een pep-talk er tussendoor.


    https://soundcloud.com/ernest01/get-back-on-track
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Goed nummer. De mix is een kwestie van smaak. Er wordt een leuk stereo beeld gecreëerd maar daar lijkt het in het begin niet toe te leiden. Op het einde op 3:28 wordt een drumroffel ingestart maar die eindigt erg abrupt. Dit lijkt me een fout die over het hoofd is gezien. Als jullie nog de mogelijkheid hebben om dit aan te passen zou ik dit zeker doen! Wel goede koortjes en lekkere baspartij!

  3. #3

    Standaard

    Dank je wel voor het luisteren, Pasqual en de complimenten.
    En inderdaad een foutje, die roffel..... is er nu uit.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4

    Standaard

    Ik kan horen dat de leden van de club hun best hebben gedaan.
    Het resultaat is een wat generiek klinkend lied. Dat hoeft niet verkeerd te zijn.
    Als je mikt op TROS, alle ballen in de lucht live, dan kon dit wel eens de doorbraak worden.

    Maar als je ambities gematigder zijn, dan is de enige echte Ernest01 wat mij betreft favoriet.
    En wat leuk dat ik de formulering ‘een wat generiek klinkend lied’ heb bedacht hè?
    Dat klinkt toch een flink pak vriendelijker dan, ehm.....
    Precies.

    Als semi loco plaatsvervangend substituut voorzitter van de fanclub, geef ik de voorkeur aan de echte Ernest.
    En doe vooral de groeten aan je broer, ook, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Ik ga m binnenkort luisteren Ernest. Enneh..... je RGA42FM hier al gebruikt?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik kan horen dat de leden van de club hun best hebben gedaan.
    Het resultaat is een wat generiek klinkend lied. Dat hoeft niet verkeerd te zijn.
    Als je mikt op TROS, alle ballen in de lucht live, dan kon dit wel eens de doorbraak worden.

    Maar als je ambities gematigder zijn, dan is de enige echte Ernest01 wat mij betreft favoriet.
    En wat leuk dat ik de formulering ‘een wat generiek klinkend lied’ heb bedacht hè?
    Dat klinkt toch een flink pak vriendelijker dan, ehm.....
    Precies.

    Als semi loco plaatsvervangend substituut voorzitter van de fanclub, geef ik de voorkeur aan de echte Ernest.
    En doe vooral de groeten aan je broer, ook, Gus
    Ach ja, Gus af en toe uit de comfort zone stappen is toch ook wel eens leuk.
    En de invloeden van familieleden in dit lied mogen toch ook wel een plaatsje hebben.
    Het volgende 'project' staat alweer op stapel en zal - jaja - een elektrische gitaar laten klinken.
    Hoe weet ik nog niet, stug oefenen met zo'n plastic dingetje; daarna zal het wel gebeuren...
    En wie weet dat daarna de 'echte' Ernest01 weer te horen is.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik ga m binnenkort luisteren Ernest. Enneh..... je RGA42FM hier al gebruikt?
    Nee nog niet.... De volgende zal die vast wel meedoen, of die Squier Tele.
    Misschien wel allebei.... who knows.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Doet me denken aan bob dylan, tof dat je zoiets kan maken.
    Het nummer kan voor mij als luisteraar alleen wel een catchy chorus of thema gebruiken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.780

    Standaard

    Ik vind het liedje an sich erg leuk en ook leuk, fris gezongen. Goede samenzang ook.
    Wat voor mij mist - of eigenlijk juist niet is dat ik vind dat jouw broer in de valkuil van de overkill is gevallen.
    Ik hoor een overdaad aan geluiden/klanken, e.e.a. in combinatie met vrij veel 'plotwendingen' (weet even geen ander woord) in de compositie; daar waar m.i. het liedje beter tot z'n recht zou komen met een eenvoudige en vooral sobere opname.

    Oja, dat orgeltje....verschrikkelijk.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Doet me denken aan bob dylan, tof dat je zoiets kan maken.
    Het nummer kan voor mij als luisteraar alleen wel een catchy chorus of thema gebruiken.
    Je bedoelt toen hij van akoestisch naar elektrische gitaar ging met band... ja, dat gevoel is het wel een beetje.

    Heb er wel aan gedacht dat chorus te doen.
    Maar heb dit keer een titel gekozen die het 'verhaal' in het lied samenvat. (sort-of dan)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top