Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Pre-wired strat bedradingsset? Emerson any good?

    Ik ben op zoek naar een pre-wired strat bedradingssetje i.v.m. de aanschaf van nieuwe pickups.

    Iemand suggesties waar ik een bedradingsset van goede onderdelen (CTS pots) kan kopen online? Dus niet die van Aliexpress voor 3 euro.

    Ik kwam wel deze set tegen van Emerson, te koop bij onze Duitse vriend Thomann:
    https://www.thomann.de/nl/emerson_cu...ewired_kit.htm

    Ziet er interessant uit (met 79 euro wel duur, maar krijgt goede reviews).
    Iemand ervaring hiermee?
    Die blend functie ziet er wel leuk uit.


    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 13 oktober 2019 om 21:45
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind dat soort spul altijd overrated en overpriced, maar wie ben ik? PIO caps zijn waarschijnlijk wel de domste investering en deze zijn ook nog eens een rebranded NOS Rus.Natuurlijk krijgt het setje goede reviews, heel weinig mensen zullen eerlijk (kunnen) zijn na 8 tientjes te hebben uitgegeven. Wat mij betreft een hoog Bach therapie gehalte.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    kan je zelf natuurlijk ook
    ik heb een doos met pots, linear & log, 25 meter draad in zwart en wit, een klosje soldeer en een bout
    dat heeft natuurlijk enkel zin als je meer dan een paar gitaren hebt waar je aan klust
    maar ik durf de pepsi test met elke dure pre wired boetiekie wel aan hoor
    het is een volumepot potdomme, geen raketmotor
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    Gewoon doen.
    8 tientjes overprized? Achhh ja
    Ouwe discussie.

    Het zijn maar 8 tientjes en je hebt er een hoop gemak van. Als ik het zelf moet maken en mijn uurtarief, marge, btw ect mee reken is het om het even.

    Prima spul en gemak dient de mensch.

    Zelf zou ik zelf solderen. Alleen omdat ik het gewoon leuk vind. Maar dat geleuter van speuren bestellen, wachten ect vind ik niks.
    Luut

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Het is natuurlijk logisch dat zo'n setje duurder is dan de losse componenten.
    Het stomme van dit soort setjes vind ik dat je nog steeds je elementen er aan moet solderen.
    Als die 6 elementdraadjes lukken ben je al bijna op de helft en lukken die andere ook. Hou je toch weer 5 tientjes in je zak.

    Voor mij zou een dergelijk setje alleen iets toevoegen als je dan ook helemaal niet hoeft te solderen. Veel moeilijker dan een 6-voudig wago lasklem achtig blokje hoeft dat niet te zijn zou je zeggen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Ik heb er ook wel naar gekeken toen ik op zoek was naar een nieuw setje pups voor m'n strat. Het makkelijke is dat het priegelsoldeerwerk al voor je is gedaan. Maar 80 euro is best een boel geld als je kijkt naar wat de onderdelen los kosten. Zelfs met mijn ongeduld had ik het denk ik gewoon zelf gedaan.

    Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij pups die ook compleet met alles er op en eraan gesoldeerd op een slagplaat geleverd konden worden. Enige soldeerwerk wat overbleef was naar de output en op de brug. Nog makkelijker en de meerprijs was (meen ik) lager dan bovengenoemd setje.
    Turn it up • Bring the noise

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik heb uiteindelijk gewoon losse kwaliteitscomponenten gekocht (CTS pots) en de boel zelf aan elkaar gesoldeerd.
    Je kijkt er altijd meer tegenop dan dat het werkelijk veel werk is. Ik was volgens mij in minder 20 minuten klaar....
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    CTS is niet geweldig, wel het mantra van vrijwel iedere gitarist en reparateur.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nee, die pots van Harley Benton zijn geweldig en dan heb je er ook nog een gitaar bij voor hetzelfde geld 😆

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik ben het wel eens met Erik; ik heb niet de ervaring dat cts veel kapot gaat (daarvoor zijn de aantallen die ik heb/gebruik ook veel te klein), maar echt lekker soepel draaien is er niet bij.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top