Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: hangtags case candy

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard hangtags case candy

    Hallo forum

    Hoe belangrijk vinden jullie het aanwezig zijn van alles case candy - hangtags - labeltjes- checklist enz. Bij het aanschaffen van een gebruikte gitaar?
    Ik heb onlangs een mooie Gibson les paul gekocht incl koffer ,maar zonder genoemde papiertjes.
    Zelf zou ik een certificaat van belang vinden als het een customshop betreft , maar hier gaat het om een 'gewone' standard les paul ( kwam af fabriek ook niet met een certificaat.

  2. #2

    Standaard

    Even heel bot: het interesseert me echt geen hol die meuk erbij.
    Ik heb inmiddels vele tientallen Gibsons gehad (meestal wel vrij oud en wellicht dat het er toen nog niet eens bij zat) en ik zou zo niet eens weten of en hoevaak dat soort spul erbij zat. Ik kijk er niet naar; voegt voor mij totaal niks toe.
    Maar ongetwijfeld zijn er anderen die daar juist wel veel waarde aan hechten.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Zelf bewaar ik wel altijd alles. Doosjes van effectpedalen bijvoorbeeld, maar zelfs de poetsdoek die geleverd was bij bijvoorbeeld mijn MM silhouette special zit nog ongebruikt in de originele verpakking.
    Maar gek genoeg lig ik er niet wakker van als het er tweedehands niet bij zit. Als het een certificaat bij een customshopper betreft misschien wel, maar dan meer voor een eventuele doorverkoop dan voor mezelf; als een kopieerder de moeite neemt om een gitaar na te maken, zal een papiertje ook nog wel lukken toch?

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Mij interesseert het weinig. Maar mocht je zo een ding nog kwijt willen dan is het toch wel handig om het te bewaren want een eventuele koper hecht er misschien wel waarde aan.
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 oktober 2019 om 18:16

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.782

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Mij interesseert het weinig. Maar mocht je zo een ding nog kwijt willen dan is het toch wel handig om het te bewaren want een eventuele koper hecht er misschien wel waarde aan.
    Mee eens (plus nog wat)
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Het is geen moet voor mij, maar het is geinig als het erbij zit.
    Zou er niet extra voor betalen bv.
    Maar begin de revelantie wel beter te zien.
    Als ik bv kijk naar Fender, de verschillende serienummers, hoe bepaalde namen gedurende verschillende periodes gebruikt worden voor verschillende gitaren met verschillende landen van herkomst.
    Je ziet op een gegeven ogenblik door de bomen het bos niet meer wat voor strat, tele, anniversary of celebration je hebt.
    Boel is zo langzaam aan een hulp te beoordelen wat je nu eigenlijk precies in handen hebt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Hoe belangrijk vinden jullie het aanwezig zijn van alles case candy - hangtags - labeltjes- checklist enz. Bij het aanschaffen van een gebruikte gitaar?
    Vooropgesteld dat ik er op zich ook niet om geef, kan ik me wel voorstellen dat het helpt om de echtheid van een instrument te bepalen. Er wordt zoveel gekopieerd en genept, soms overduidelijk maar soms ook moeilijk te traceren, dat in zo'n geval alles kan helpen om twijfel weg te nemen.
    In geval van een Gibson Les Paul wil ik ook wel wat meer zien dan de blauwe ogen van de verkoper, hoe betrouwbaar die er ook uitzien.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Het is geen moet voor mij, maar het is geinig als het erbij zit.
    Zou er niet extra voor betalen bv.
    Maar begin de revelantie wel beter te zien.
    Als ik bv kijk naar Fender, de verschillende serienummers, hoe bepaalde namen gedurende verschillende periodes gebruikt worden voor verschillende gitaren met verschillende landen van herkomst.
    Je ziet op een gegeven ogenblik door de bomen het bos niet meer wat voor strat, tele, anniversary of celebration je hebt.
    Boel is zo langzaam aan een hulp te beoordelen wat je nu eigenlijk precies in handen hebt.
    Ja, helemaal mee eens hoor en ook met wat D3nnis zegt. Ik zei het opzettelijk wat erg kort door de bocht, maar bedoel het natuurlijk wel wat genuanceerder. Ik kan me ook niet echt herinneren dat ik het erbij had (nou ja misschien 1 hooguit 2 keer). Uiteraard hou ik dat er dan bij, maar kijk er bij aankoop eerlijk gezegd geen seconde naar en heb er nog nooit een gitaar minder goed door verkocht.
    Het gaat bij mij wel alleen om Gibsons. Daar weet ik genoeg vanaf om er zelf over te oordelen. Fenders waag ik me niet aan. Ik weet er echt nauwelijks iets van en er kan vanalles op en af geschroefd zijn. Die formulieren van echtheid zeggen me dus ook echt niks dus kan ze niet eens beoordelen op echtheid.
    Dus: prima als het erbij zit maar zal nooit uit de koffer komen ofzo
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als iemand de moeite neemt om een gitaar redelijk nauwkeurig te kopiëren dan is het printen van wat labels een peulenschilletje. Komt nog bij dat de meeste mensen waarschijnlijk geen flauw idee hebben hoe case candy er precies uitziet.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Je moet ooit zo gek geweest zijn om iets nieuw te kopen hè ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top