Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Begrafenis.

  1. #1

    Standaard Begrafenis.

    Wanneer dit evenement hier niet eens meer wordt vermeld (of ik zoek niet goed?), dan denk ik dat we mogen stellen dat het Zelfbouw-Gitaarnet forum op sterven na dood is?
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Crap, dat is vandaag!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    De gitaarbouwers hebben al lang geleden het licht hier uitgedaan, zitten op Facebook en Instagram elkaar te liken.
    Is niet het enige wat op zijn gat ligt. Ik persoonlijk mis de vermakelijke nerd ruzies van de techies waarbij iedereen elkaar citeert en dan puntsgewijs argumenten gaat weerleggen met lekker veel hoofdletters en uitroeptekens.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Nou, het was weer een groot feest. Hoop vrienden die ex-forum zijn weer eens gezien. We zien elkaar sowieso vaker in het echt dan op het dooie forum. Was weer leuk. Mooie lezing van Fred Dons gezien. Minder standjes dit jaar. Mooie freestafel gekocht van forumlid Cocobolo.

    Zelfbouw is niet dood, absoluut niet, het is alleen niet meer hier maar meer via Facebook, messenger, whatsapp en IRL bij elkaar over de vloer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Nou, het was weer een groot feest. Hoop vrienden die ex-forum zijn weer eens gezien. We zien elkaar sowieso vaker in het echt dan op het dooie forum. Was weer leuk. Mooie lezing van Fred Dons gezien. Minder standjes dit jaar. Mooie freestafel gekocht van forumlid Cocobolo.

    Zelfbouw is niet dood, absoluut niet, het is alleen niet meer hier maar meer via Facebook, messenger, whatsapp en IRL bij elkaar over de vloer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Zo is het Joris Het is niet dood, alleen een beetje verplaatst Maar jammer als mensen het vandaag gemist hebben, misschien de volgende keer toch maar even het aan de grote klok hangen
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    jammer jammer dat zovelen dan verhuisd zijn.
    ben principieel en gun de grote graaiers van het internet hun verdiensten uit hun verdienmodel niet zoals het eerder benoemde facebook.
    Mijn spellingscontrole wil dat ik facebook met hoofdletter typ, maar zelfs dat gun ik ze niet ;-)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Ik persoonlijk mis de vermakelijke nerd ruzies van de techies waarbij iedereen elkaar citeert en dan puntsgewijs argumenten gaat weerleggen met lekker veel hoofdletters en uitroeptekens.[/QUOTE]

    Ikzelf heb het ook gemist, alhoewel ik het wel in de planning had.(en idd via facebook) maar zaterdag zat ik op de racefiets en toen schoot het weer te binnen. Dat was dus wel te laat. De hobby ligt ook al een paar jaar stil maar kan zo nog 10 telecasters afmaken. Nu zat ik laatst met een spuitbus nitro te kliederen en dacht wat een dunne zooi is dat tegenwoordig. ``Vroeger`` moest je het verdunnen met thinner..nu komt er thinner met een kleurtje uit een bus. Volgens mij klinkt die moderne troep ook modern en niet meer zo als het hoort. Iemand ook die ervaring?
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Je gaat het verschil tussen twee soorten nitro echt niet horen en zeker al niet op een solidbody.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen
    . De hobby ligt ook al een paar jaar stil maar kan zo nog 10 telecasters afmaken.
    eh , 10 teles???? misschien ligt daar het 'probleem'?
    hoe meer variatie , hoe meer uitdaging ;-)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Ik persoonlijk mis de vermakelijke nerd ruzies van de techies waarbij iedereen elkaar citeert en dan puntsgewijs argumenten gaat weerleggen met lekker veel hoofdletters en uitroeptekens.
    Ikzelf heb het ook gemist, alhoewel ik het wel in de planning had.(en idd via facebook) maar zaterdag zat ik op de racefiets en toen schoot het weer te binnen. Dat was dus wel te laat. De hobby ligt ook al een paar jaar stil maar kan zo nog 10 telecasters afmaken. Nu zat ik laatst met een spuitbus nitro te kliederen en dacht wat een dunne zooi is dat tegenwoordig. ``Vroeger`` moest je het verdunnen met thinner..nu komt er thinner met een kleurtje uit een bus. Volgens mij klinkt die moderne troep ook modern en niet meer zo als het hoort. Iemand ook die ervaring?[/QUOTE]

    Nitro kan je nog steeds onverdund kopen hoor maar ja, voor veel hobbybouwers is het nu makkelijker om het voorgemengd in een spuitbus te kopen.

    En nee, je hoort het verschil in materiaal écht niet. Wel in dikte! Dikkere lak klinkt echt anders dan superdun gespoten lak. Heb het vaak genoeg meegemaakt dat een gitaar zonder lak opener klonk, levendiger, directer. Lak erop, en het werd allemaal wat braver, stijver. Merk het al helemaal bij onze gitaren op werk, Aristides.

    Die planken zijn zo consistent, elke verandering is superduidelijk hoorbaar. Zo ook dus, lak.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top