Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Er is een goeie truuk om een minder pinnige sound te krijgen: gebruik het drive kanaal als clean kanaal.

    Zet de master volledig open en gebruik de drive knop als volume (dus op 1 of 2).

    Veel meer een open, ademend, tweed achtig geluid, met een klein randje en compressie.

    Mocht hij nog te luid gaan kan je een lager output buisje in V1 steken (12AT7, 12AU7).
    Dank je wel Dit lijkt me een hele goede truuk om op allerlei te "pinnige" meer-kanaal versterkers te proberen.
    Wellicht daarmee een soort ingebouwde Soul Food bereikbaar?
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    High pass cap op de reverb verwijderen/schakelbaar maken helpt ook.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Er is een goeie truuk om een minder pinnige sound te krijgen: gebruik het drive kanaal als clean kanaal.

    Zet de master volledig open en gebruik de drive knop als volume (dus op 1 of 2).

    Veel meer een open, ademend, tweed achtig geluid, met een klein randje en compressie.

    Mocht hij nog te luid gaan kan je een lager output buisje in V1 steken (12AT7, 12AU7).
    Of een vol/eq in de loop zetten, of er JJ's 6V6 in stoppen..

  4. #14

    Standaard

    De pinnigheid valt idd op te lossen.

    Wat ik een groter probleem is bij die amps is dat je het laag/laagmid niet krijgt weggefilterd met de EQ knoppen.
    Daardoor klinken ze veels te boomig. Beginners vindend dat leuk, een amp met veel bass, probleem is dat dit een hele rommelig laag is en die lage tonen niet mooi klinken in combinatie met je overdrive. Het zijn geen strakke amps, en zijn daardoor ook moeilijk af te stellen in bandverband, ze snijden niet, waardoor veel mensen hem te luid zetten.

    Is op te lossen met een EQ pedaal, of een overdrive met midboost/low cut, maar ideaal vind ik het niet.
    Laatst gewijzigd door dejohan; 15 oktober 2019 om 12:06

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Precies dat, heel flubberig als je het od kanaal op hoog volume gebruikt.
    Ik loste het op met het cleane kanaal in combinatie met de Carl Martin drive n’ boost, waar je het clean kanaal gebruikte, en 2 standen van het pedaal, crunch en boost waardoor je snijdende lead sounds kreeg.

  6. #16

    Standaard

    Heb zelf de Hotrod Deville gehad. Eigenlijk een heel fijn klinkende amp, maar ik speel voornamelijk op mn strat en daarmee kreeg ik een beetje het icepick effect. Treble of presence omlaag draaien maakte het geluid ook niet zoals ik wou. Ik heb ook een epiphone les paul, en die klonk er dan wel weer zeer goed door. Maar goed.. ik speel niet zo vaak op die les paul dus had ik daar niet zoveel aan.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Diegene die mijn versterker altijd onderhoud/repareert die vertelde mij dat de buizen in Fender versterkers meestal koud zijn afgesteld. Dus misschien de buizen opnieuw biassen? Weet niet of de pinnige sound verholpen is maar je sound wordt er wel levendig van.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Diegene die mijn versterker altijd onderhoud/repareert die vertelde mij dat de buizen in Fender versterkers meestal koud zijn afgesteld. Dus misschien de buizen opnieuw biassen? Weet niet of de pinnige sound verholpen is maar je sound wordt er wel levendig van.

    Ik ben bang dat de TS z’n amp dan moet (laten) aanpassen. Hij heeft een USA versie gekocht. Die staan bekend om twee belangrijke nukkigheden;
    1) geen instelbare bias
    2) locatie buisvoeten dusdanig dat de printplaat te heet werd met als gevolg barstjes in soldeerverbindingen en storingen als gevolg daarvan
    Beide “issues” zijn verholpen in de Mexicaanse ehh... Re-issues.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Diegene die mijn versterker altijd onderhoud/repareert die vertelde mij dat de buizen in Fender versterkers meestal koud zijn afgesteld. Dus misschien de buizen opnieuw biassen? Weet niet of de pinnige sound verholpen is maar je sound wordt er wel levendig van.
    heb ik idd vaker gehoord.
    En sommigen stoppen er een Cannabis Rex in, of Patriot. Schijnt het pinnige er af te halen, maar kennelijk ook het Fender belletjes karakter, wel meer mids, en helaas nog net zoveel laag. Maar wat ik begrijp is dat men dat vooral doet om het drive kanaal te verbeteren. Terwijl ik als HRDX eigenaar vindt dat je dat drive kanaal gewoon beter helemaal kunt vergeten.

  10. #20
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Inderdaad. Een Fender versterker heb je voor de clean sounds.
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top