Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard HNAD: Fender DeVille

    Heb m al een tijdje, maar nu eindelijk maar even een topicje openen. Heb tijden een Fender Champ red knob gehad. Ondergewaardeerde versterkers met een fijne clean. Voor het gepingel thuis is Fender voor mij de way to go. Toen ik deze in de buurt zag staan direct toegeslagen.

    Het is een eerste generatie DeVille, zo rond 1995. Dus nog voor de hotrod versies. De clean is zo fijn van deze amp. En reageert zo lekker op pedalen. Loodzwaar z dat dan weer wel...

    Laatst met t coverbandje van m'n werk een tuin gig gedaan. Werkt prima daarvoor. Soms beetje delay en altijd de EHX Soul Food aan voor t randje. Dan gaat de versterker pas echt leven.
    Gezocht: Ibanez DE7

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een HRDV 212 en ben er niet zo kapot van. Diverse aanpassingen gedaan zoals wat meer respons op clean, reverb aangepast, andere spelers erin (Eminence en Jensen) en uiteindelijk een SuperSonic 112 (V30) gekocht die gelijk al prima klonk en nog steeds klinkt. Uiteindelijk denk ik dat m'n Steelphon Polaris nog steeds mijn best klinkende combo is.

  3. #3

    Standaard

    Mooi man! Hier ook nog steeds op zoek naar de juiste Fender amp. Liefst een 4x10 bak.
    Maar wat maakt het clean van deze nou zo veel mooier dan een hot rod? Waar zit dat in?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind dat moeilijk te beschrijven. Strak laag en sprankelend hoog (belletjes) wellicht? Ik heb ook nog een '63 Showman 100 watt en die klinkt op iedere 12" box ook zo. Wel anders maar altijd heerlijk. Ik heb geen kasten met 10" maar ooit wel een combo met 210 gehad. Die heb ik vrijwel direct uit elkaar gesloopt en 112 van gemaakt.

  5. #5
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Hotrod versies vind ik altijd wat meer steriel klinken. Die dingen gaan gewoon hard.
    Gezocht: Ibanez DE7

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Hotrod versies vind ik altijd wat meer steriel klinken. Die dingen gaan gewoon hard.
    Een voormalig band heeft er een. Idd klinken ze naar mijn idee het fijnst op laag tot medium volume. Ze worden snel pinnig op volume. Ik vond het ook niet een heel goede pedalenvreter, ook al heeft die de reputatie wel. Ik snap Erik zijn voorkeur voor de Super Sonic die zeker clean instant gratification geeft. Het scheelde een haar of ik had een Super Sonic Twin head gekocht. Uiteindelijk kon me het drivekanaal net niet genoeg bekoren. Of misschien was het de erg uitgebreide eq waar ik onvoldoende mee heb gespeeld, want ik hou het graag simpel. Als van alle markten thuis amp wel een goed ding.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb een Fender hot rod deville gehad in tweed versie, geen usa versie maar Mexicaanse versie. 212, inderdaad op hoog volume pinnig. Aangezien het scheurkanaal erg matig was gebruikte ik een Carl martin drive n’boost pedaal. Haalde er echt een mooie lead en crunch sounds uit. Paar jaar mee opgetreden maar was er op uitgekeken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Effe oof-topic: gitaar ziet er ook mooi uit! Gibson ES 339 kloon?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #9
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Thnx, is een Ibanez Artcore tabacco burst. Klinkt en speelt prima.

    Fender combo's staan volgens mij nooit bekend om een goede scheur. Daarvoor zijn gelukkig pedalen bedacht. En dat slikt deze DeVille echt super. Of het nu voor een randje is met een boost of dikke strakke scheur met een metal muff. Pakt ie gewoon eenvoudig.
    Gezocht: Ibanez DE7

  10. #10

    Standaard

    Er is een goeie truuk om een minder pinnige sound te krijgen: gebruik het drive kanaal als clean kanaal.

    Zet de master volledig open en gebruik de drive knop als volume (dus op 1 of 2).

    Veel meer een open, ademend, tweed achtig geluid, met een klein randje en compressie.

    Mocht hij nog te luid gaan kan je een lager output buisje in V1 steken (12AT7, 12AU7).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top