Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 53
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Dus toch een rosewood board... De slijtage blijft dan merkwaardig. Ik heb hier een Aria uit de eighties met rosewood fingerboard en die heeft zulke slijtplekken niet.
    De ‘folder’ zegt dat het fretboard van rosewood is, maar ik heb mijn twijfels.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Kun je ook wat meer achtergrond aan deze claim geven? Het gevoel bekruipt me soms dat er bij elke jaren-70 fabrikant uit Japan een rechtzaak door een Amerikaanse fabrikant wordt verzonnen om maar meer aandacht voor het Japanse instrument te genereren. Ik weet in de praktijk eigenlijk alleen Gibson vs Ibanez.
    Je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik las dat ergens over mijn Suzuki; ik kan alleen niet meer vinden waar.
    Ik heb een beetje gegoogeld, en de term ‘pre-lawsuit’ schijnt gebruikt te worden om een soort extra kwaliteit aan ouwe gitaren te geven die vaak gewoon verzonnen is. Het enige dat ik vond is dat Martin ooit een aantal merken gevraagd heeft om hun logo niet zo op dat van Martin te laten lijken. Het logo op mijn gitaar lijkt daar niet op.

    https://www.guitar-list.com/news-sto...c-guitar-logos

    De gitaar is overigens wel duidelijk gemodelleerd naar Martins. Niet speciaal een bepaald type, maar de vorm van de headstock, de bindings, het driedelige achterblad, zijn allemaal te vinden op verschillende Martin modellen. Maar een echte kopie is het echt niet hoor.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 13 oktober 2019 om 17:44

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Kun je ook wat meer achtergrond aan deze claim geven? Het gevoel bekruipt me soms dat er bij elke jaren-70 fabrikant uit Japan een rechtzaak door een Amerikaanse fabrikant wordt verzonnen om maar meer aandacht voor het Japanse instrument te genereren. Ik weet in de praktijk eigenlijk alleen Gibson vs Ibanez.
    Er heeft ook nooit een rechtszaak Gibson vs Ibanez plaatsgevonden he. Gibson dreigde de US importeur van Ibanez met een rechtszaak, terwijl Ibanez al een nieuw ontwerp voor de kop had klaarliggen (de rabbithead). Problem solved.

    Maar dat terzijde.

    Echt kwijle mooi zo'n oude Japanner... heb er ook diverse gehad maar nooit een Three S. Enjoy!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Weet iemand hoe je de titel van een topic kan veranderen ? Dit topic heet ‘Suzuki Three•S W 250’, maar dat is verwarrend omdat het om een ‘Suzuki Three•S W 5025’ blijkt te gaan. Misschien handig dat de titel zo wordt voor mensen die iets over deze gitaar zoeken.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Weet iemand hoe je de titel van een topic kan veranderen ?
    Niet. Dat kan hooguit een moderator en die voor deze afdeling is LaurentB en zie ik hier nooit meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Dit topic heet ‘Suzuki Three•S W 250’, maar dat is verwarrend omdat het om een ‘Suzuki Three•S W 5025’ blijkt te gaan. Misschien handig dat de titel zo wordt voor mensen die iets over deze gitaar zoeken.
    Ik weet niet of een andere moderator dit leest en kan, anders kun je hooguit LaurentB en pb'tje sturen en hopen dat er iets gebeurt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Niet. Dat kan hooguit een moderator en die voor deze afdeling is LaurentB en zie ik hier nooit meer.


    Ik weet niet of een andere moderator dit leest en kan, anders kun je hooguit LaurentB en pb'tje sturen en hopen dat er iets gebeurt.
    We kunnen een hoop mopperen op de staat van aftakeling van dit foru,. Maar met de laatste rechten-actie van ook al weer een jaar of 2 terug hebben de meeste mods de mogelijkheid gekregen om ook andere rubrieken te modereren.

    -- topictitel aangepast--
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    We kunnen een hoop mopperen op de staat van aftakeling van dit foru,. Maar met de laatste rechten-actie van ook al weer een jaar of 2 terug hebben de meeste mods de mogelijkheid gekregen om ook andere rubrieken te modereren.

    -- topictitel aangepast--
    Dank je ! Goeie service !

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ja, het staat er toch echt. :-)


  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Super gitaartje. Een houwertje !





    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 16 oktober 2019 om 14:03

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.931

    Standaard

    Staan die gitaren ook pal voor de radiator als de verwarming aan is?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top