Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ziet er mooi uit hoor! Hop dat 'ie ook goed klinkt.

    Toets zal geen rosewood zijn. Kwam/komt wel vaker voor in de akoestische wereld vooral heb ik het idee, dat toetsen gekleurd worden met beits of inkt. Sowieso een Martin look, dat viel me direct al op, of het een kopie is..... denk het niet in de zin van een replica.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Erg mooi nogmaals.
    Bij de duurdere akoestische gitaren komt vooral ebben voor als toets materiaal.
    Wat dit is weet ik niet. Gezien de slijtage op de toets inderdaad geen rosewood. Zulke plekken zie ik nooit op rosewood.
    Misschien iets goedkopers als sonokelin ofzo. Geen idee.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mooie aanwinst zeg! Toets is zeker geen rosewood, dat slijt niet op deze manier. Zoals Erik al zegt, het zal waarschijnlijk een laklaag zijn die slijt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #24

    Standaard

    Inderdaad een mooie gitaar. En dat voor die 'prijs'.... perfekt.

    Je zegt de gitaar niet nodig te hebben, maar wellicht dat je na een tijdje wel merkt dat deze voor bepaalde liedjes beter is dan de OM. Beter in die zin, dat het geluid er beter bij past.
    Ik zou 'm inderdaad nog maar even - of langer - houden.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #25

    Music Suzuki*Three S

    Hallo,

    Die van mij ziet er exact het zelfde uit - maar heeft wel een ander model nummer: W-5025.
    Zoek de verschillen (hint: die zijn er niet):






    Klinkt geweldig, zeker voor een gitaar met een niet-massief bovenblad (is superdun triplex).
    Werkt ook uitstekend voor verlaagde stemmingen, ik heb hem nu in open C staan.

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Nog wat speurwerk: het type is niet W250, maar W5025 (dat staat trouwens ook gewoon op het label binnenin ... overheen gekeken). EDIT: Terwijl ik dit zat te typen reageerde Han hierboven met dezelfde info :-) Grappig dat er meer luitjes met deze gitaar zijn !

    Ik vond deze reclame:



    Het zou dus gaan om een gitaar met spruce bovenblad, rosewood zijkanten en rosewood/esdoorn achterblad. Het is toch gelamineerd hout, maar dat is lastig te zien. Japanners schijnen in die tijd heel handig geweest te zijn in het camoufleren van de laminaatlagen zodat het hout er massief uit ziet. Verder is de esdoorn strip op de achterkant ook te zien in de binnenkant van de gitaar.
    De reclame zegt verder dat het toetsbord toch van rosewood is, maar ik vraag me af in hoeverre reclamefolders uit die tijd betrouwbaar zijn. De lichtere slijtplekken in de toets zijn niet echt een bewijs voor massief rosewood.
    Over de hals zijn ze wel weer eerlijker: die is gemaakt van ‘nato’. Dat is een goedkoop alternatief voor mahonie. Het heet hier ‘mora’. Die hals heeft overigens een V-shape; daar moet ik effe aan wennen. Al mijn andere gitaren, akoestisch en elektrisch, zijn rond.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Nato_wood

    De klank, na een dagje spelen met nieuwe snaartjes: evenwichtig, helder, veel volume (iig meer dan mijn Eastman OM. Ik hou er wel van.

    De brug beweegt ondanks de barst tot nu to geen millimeter.

    Over de waarde vond ik idd deze link op Reverb: https://reverb.com/nl/item/3338154-s...ack-w-5025-70s. Maar met die gebarsten brug kan ik hem sowieso niet verkopen, denk ik.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 10 oktober 2019 om 15:03

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Je zegt de gitaar niet nodig te hebben, maar wellicht dat je na een tijdje wel merkt dat deze voor bepaalde liedjes beter is dan de OM. Beter in die zin, dat het geluid er beter bij past.
    Ik zou 'm inderdaad nog maar even - of langer - houden.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Ja, best een goeie gitaar. Het schijnt een kopie te zijn van Martin gitaren, tot Martin de productie per ‘law suit’ verbood.
    Kun je ook wat meer achtergrond aan deze claim geven? Het gevoel bekruipt me soms dat er bij elke jaren-70 fabrikant uit Japan een rechtzaak door een Amerikaanse fabrikant wordt verzonnen om maar meer aandacht voor het Japanse instrument te genereren. Ik weet in de praktijk eigenlijk alleen Gibson vs Ibanez.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb eens zitten kijken naar hoe de gebarsten brug te zijner tijd ooit vervangen kan worden. Het verwijderen van de gespleten brug durf ik wel aan; het zelf maken van een nieuwe brug lijkt me veel lastiger.

    Ik vond deze Martin style brug op internet:

    https://www.jaspermuziek.nl/Webwinke...e-P-145-P.html

    Op het oog ziet die brug er precies hetzelfde uit als de brug die er nu op zit. Zijn alle ‘Martin style’ bruggen op hun steel strings hetzelfde ? Dezelfde afmeting, dezelfde plaats van de kam ? In dat geval kan ik zo’n brug er zonder veel problemen op lijmen.

    De brug in de link hier boven is van palissander; die zit er nu ook een op. Ze zijn ook in ebben uitvoering te krijgen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Dus toch een rosewood board... De slijtage blijft dan merkwaardig. Ik heb hier een Aria uit de eighties met rosewood fingerboard en die heeft zulke slijtplekken niet.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top