Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard hoofdtelefoon aansluiten op basversterker

    Aan welke eisen moet een hoofdtelefoon voldoen als ik hem wil aansluiten op een basversterker?
    De basversterker die ik heb is een Fender Rumble 15.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Nou, het is eerder dat de versterker aan een eis moet voldoen, en dat is dat er een aansluiting voor een hoofdtelefoon op moet zitten, niets meer en niets minder (tenzij je met allerlei andere apparatuur werkt, maar daar ga ik maar even niet van uit).
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3

    Standaard

    De aansluiting is er. Ik hoef dus niet te letten op welke Hertz of Ohm behoren bij de hoofdtelefoon? Als ik mijn eenvoudige oordopjes bijvoorbeeld aansluit, dan komt er namelijk een vervormd geluid en ik dacht dus dat een hoofdtelefoon aan een aantal eisen zou moeten voldoen om er een fatsoenlijk geluid uit te krijgen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Misschien volume minderen?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    De handleiding geeft geen speciale specificaties:

    7. HEADPHONES – Output jack for standard stereo or mono headphones. Using this jack automatically disconnects the speaker. This jack can also be used as an unbalanced line output by using either a stereo or mono 1/4" phone plug connection.
    Waarschijnlijk zit er aan die 'eenvoudige oordopjes' geen 1/4" jack en gebruik je een verloop(kabelt)je. Mogelijk is hier iets niet juist bedraad?

    Verder kan ik mij voorstellen dat die oordopjes naar verhouding niet veel laag kunnen weergeven en de versterker dus harder moet staan om er iets uit te krijgen, maar het lijkt me sterk dat dat dan tot over de clipgrens moet, volgens mij komt er dan allang rook uit die oordopjes.

    Misschien kun je even een fatsoenlijke hoofdtelefoon lenen om te proberen wat het dan doet.

    edit: Je gebruikt toch niet oordopjes van een telefoon waar ook een microfoon en mogelijk ook nog bediening aan vast zit? En zo'n vierpolige plug zoals onderstaande illustratie en dat dan met een verloop naar 1/4"? Dat zou wel wat verklaren.

    Laatst gewijzigd door Plant; 7 oktober 2019 om 14:04
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Oordopjes zijn niet zo geschikt voor een basversterker.

    Ik zou een gesloten koptelefoon kiezen. Een AKG Beyer. Heb je jaren plezier van.
    Vriendelijke groet,

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    +1 voor de Beyer Dynamic (DT 770 om stil te oefenen).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top