Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    mooie topic dit. Ik heb 2 cabinets op elkaar staan met 1 x 12 greenback en 2 x 10 greenback, closed back. Omdat dit zo een beetje de standaard is voor Greenbacks. Ik heb de cabinets geïnspireerd door dit topic weer open gemaakt, geluid is nu luchtiger of losser, het leeft wat meer. Met closed back was het geluid een beetje droog. Ook niet verkeerd, maar open back valt me helemaal niet tegen.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    mooie topic dit. Ik heb 2 cabinets op elkaar staan met 1 x 12 greenback en 2 x 10 greenback, closed back. Omdat dit zo een beetje de standaard is voor Greenbacks. Ik heb de cabinets geïnspireerd door dit topic weer open gemaakt, geluid is nu luchtiger of losser, het leeft wat meer. Met closed back was het geluid een beetje droog. Ook niet verkeerd, maar open back valt me helemaal niet tegen.
    Goed om te horen dat ik tenminste 1 iemand heb weten te inspireren in mijn leven 😜

    Ik wil nu gaan uitproberen hoe het gaat klinken om de closed back en een open back tegelijkertijd aan te sluiten op mijn versterker. Misschien vullen ze elkaar goed aan en ben natuurlijk ook heel benieuwd naar het verschil tussen de sound van een 1x12 en een 2x12.

    De eerste speakerkabel zal naar de Mesa/Boogie gaan waar een parallel out aanwezig is. Vanaf deze output ga ik naar de Two-Rock cabinet. Maar nu vraag ik me dus af of ik de speakerkabel die in mijn versterker gaat, op 4 ohm, 8 ohm of 16 ohm moet aansluiten? Beide cabs zijn trouwens 8 ohm.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    4 ohm en nog wat tekens.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zou zeggen gewoon acht. Mits beide uitgangen 8 ohm zijn. Als er nou twee cabinetten op één uitgang zitten, dan vier. Toch?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hij prikt een 8 ohm kast door naar een 8 ohm kast, dus parallel..... 4 ohm dus dan toch?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, je hebt gelijk. Ik heb niet goed gelezen. Ik ging uit van twee speaker uitgangen op de versterker. Ik ben om, het is in dit geval 4 ohm.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Goddank hen ik eindelijk eens gelijk

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    opengewaaide amp


    En ja:ik zeg ook 4 Ohm.
    Laatst gewijzigd door Bartrock; 16 oktober 2019 om 13:49

  9. #29

    Standaard

    Maar goed dat ik het even heb gevraagd aan jullie, want ik was al bijna van plan om de 16 ohm uitgang op mijn versterker te pakken 😱

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top