Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 44

Discussie: Flamenco

  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb wel eens een gitarist meegemaakt die met een plectrum speelde en dan met zijn middel, ring en pink dan tokkelde. Maar om een plectrum tussen duim en wijsvinger te houden en dan loopjes met de plectrum te spelen en dat dan combineren met rasqueado lijkt me niet makkelijk.
    Maar ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die daar een draai aan kunnen geven. Klinkt lekker overigens zoals die gitarist speelt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Oh kijk, er blijkt iets online te staan van mijn flamenco gepingel

    klik
    Prettige polderflamenco met zeer verdienstelijk gitaarspel. Ik begin niet aan flamenco. Ik ben al blij dat ik al die classic latin hits een beetje onder de knie heb.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13

    Standaard

    Mark Knoffler doet volgens mij wel een zoiets met fingerpicking en plectrum in de hand. Filmpje is een buleria in volgens mij E phrygisch.

    12 tellen, falsetta's beginnen vaak op 12 ipv op 1, hier ook geloof ik.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puck87 Bekijk bericht
    Mark Knoffler doet volgens mij wel een zoiets met fingerpicking en plectrum in de hand. Filmpje is een buleria in volgens mij E phrygisch.

    12 tellen, falsetta's beginnen vaak op 12 ipv op 1, hier ook geloof ik.
    Heeft niks met flamenco te maken, wel met hybrid picking.

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15

    Standaard

    Nee zeker niet, flamenco en plectrums is een absolute no no. Maar los daarvan zijn dergelijke rechterhand technieken, zoals in je filmpje leuk om te doen. En ze maken je spel vele male interessanter om naar te luisteren.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik ben klassiek opgeleid dus dan is het een vrij kleine stap van PIMA naar hybrid en als je country en rockabilly speelt dan heb je die hybrid nodig voor je banjo rolls en double stops.
    Flamenco rechterhand is wel wat anders. Je steunt op je duim en slaat meer haaks lineair afgezien dat je een snelle alternate rechter wijs en middelvinger moet hebben en dan komt het plectrum dus to the rescue.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Had m even gemist PePe, verschrikkelijke muziek, maar puik gespeeld die gitaar!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Heeft niks met flamenco te maken, wel met hybrid picking.
    Is toch redelijk bekend dacht ik?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ben klassiek opgeleid dus dan is het een vrij kleine stap van PIMA naar hybrid en als je country en rockabilly speelt dan heb je die hybrid nodig voor je banjo rolls en double stops.
    Flamenco rechterhand is wel wat anders. Je steunt op je duim en slaat meer haaks lineair afgezien dat je een snelle alternate rechter wijs en middelvinger moet hebben en dan komt het plectrum dus to the rescue.
    Lekker gespeeld hoor..!! Leuk nummer ook

  9. #19

    Standaard

    Ik ben met deze bezig.

    https://www.youtube.com/watch?v=jfo647In7qE

    Niet als doen om het exact te copiëren, dan ben ik nog een paar jaar bezig, maar de essentie er uit ben ik al trots op mezelf.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Hier is mijn Soleares. Dateert alweer uit 2005, zie ik tot mijn schrik...
    Na 2,5 jaar flamenco gitaarles heb ik het wegens gebrek aan talent opgegeven.

    https://soundcloud.com/tcmastr/peter...s-10-juli-2005
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top