Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik ken deze niet. Voor mezelf heb ik bedacht dat ik geen drummer ben, en ik wil daarom ook niet zelf patronen inspelen op een drumcomputer. Een enkele drumloop programmeren is zo gedaan natuurlijk, maar intro, couplet, refrein, break, outro, etc, dat vind ik teveel werk.

    Ik zou dan liever in Garageband of Korg Gadget op de iPad drums programmeren, dat is een stuk visueler. En daarna de complete drumtrack van een heel nummer exporteren of dumpen naar een Looper, of digitale recorder. De Boss JS-10 lijkt me een mooi ding daarvoor.

    https://www.boss.info/nl/products/eband_js-10/

    maar zoals gezegd, ik ben er te lui voor, ik heb geen talent als drummer. Trio+ is voor mij genoeg, hiermee kan je de drum voor 5 delen van een song bedenken en in serie zetten, en afspelen als een heel nummer.
    Laatst gewijzigd door raabje; 11 oktober 2019 om 18:48

  2. #22

    Standaard

    Ik gebruik er maar liefst 2:

    De veelzijdige metronoom tijdens instuderen: https://www.boss.info/nl/products/db-90/

    en

    De veelzijdige beat box (rhythm partner): https://www.boss.info/nl/products/dr-01s

  3. #23

    Standaard

    Ik maak gebruik van de elektronische drummert die standaard in mijn Boss harddisk recorder zit.
    120 patronen als ik het wel heb. Ik gebruik er maar 1. De rest is allemaal Japans-vernuftig. Lees gecompliceerd en nodelooos ingewikkeld.

    Als ik iets anders wil, dan maak ik gebruik van YouTube, waarop drummershun 6 minuten clips hebben gezet. Als ik het werk van een ander gebruik, maak ik daarvan melding. Heb ook een vriendje, die liever niet ziet dat ik hem vermeld.
    Backing tracks van Taustanauhat vind ik prettig werkbaar.

    Ik voel mij vooral songschrijver. Ik heb geen puf om uren te kloten voordat ik alle bouwstenen van het lied op mijn recorder heb staan.
    Quick and dirty werkt voor mij het best. Maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #24

    chicken

    Ik gebruik de Zoom RT223 eenvoudig en enorm goed van klankkwaliteit.
    Ook handig omdat je er baslijnen kunt mee spelen.
    En pedaalsturing.
    Enige jammerlijk nadeel. Je kunt uw geprogrammeerde sounds niet ergens opnemen op een kaart of extern geheugen. Alles blijft intern op zijn harde geheugen.
    Kheb eens een fabrieksinstelling mogen doen...en al mijn sounds waren gewist
    Voor thuisgebruik vind ik deze de beste !!
    Mocht ik iets tegenkomen met dezelfde funkties en waarbij je een back-up kunt doen op een geheugenkaart.....Direct !!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top