Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard welke Ritme box drumcomputer

    Hallo gebruieken jullie of heb je er varing met een drumcomputer ik heb onlangs de Korg mini gekocht maar dat lijkt niet op een drummer vind ik. er is wel een keuze menu maar te veel van het zelfde het is eigenlijk een luxere metronoom.

    Ik zoek geen duur proffessional apparaat maar gewoon iets waar je wat aan hebt.
    Gr
    Han

  2. #2

    Standaard

    voor een paar tientjes een redelijk geluidskaart kopen en via pc/laptop maybe een optie ?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ik gebruik EZdrummer, een down load applicatie die je heel ver kunt uitbreiden. Geluiden zijn van real played drums.
    Niet optimaal, maar zeker niet verkeerd.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Korg Trio+ vind ik erg gemakkelijk. Akkoorden inspelen en de drum track wordt automatisch gegenereerd op basis van het ritme dat je inspeelde. En ook de bas lijn, maar die kan je weer uitdraaien.

    Drumcomputer programmeren vind ik zelf vervelend werk om te doen.

    En op de Ipad, Garageband, die heeft een mooie drummer, hiermee kan je intensiteit en complexiteit instellen.

    Ik heb ook de app Drumloops HD, kan je vrij eenvoudig een drum loop uitzoeken op tempo, stijl en klank.

    https://apps.apple.com/nl/app/drum-loops-hd/id537228015

    Korg Mini heb ik zelf ook, ik vind hem wel handig voor even snel een drumloop uitzoeken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Wat zoek je eigenlijk? Een stand alone hardware drumcomputer? Een pedaaltje? Een software drumcomputer?
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Hier is een gratis - legale - software drummer, die helemaal niet slecht klinkt.
    Is zowel te gebruiken als stand alone software als plugin voor je DAW

    https://www.powerdrumkit.com/
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Hier is een gratis - legale - software drummer, die helemaal niet slecht klinkt.
    Is zowel te gebruiken als stand alone software als plugin voor je DAW

    https://www.powerdrumkit.com/
    Op Windows alleen als plugin toch?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt me handig een apparaat te hebben met verschillende ritmes/stijlen het is maar voor prive stand alone gebruik
    Korg heeft ook een uitgebreidere versie misschien is dat wat.
    met de voorgestelde link kom ik niet verder krijg het niet geïnstalleerd.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    deze is ook mooi

    https://digitech.com/en/products/sdrum

    ik begrijp dat je hierop zelf een ritme met kick en snare kan inkloppen, en dan bedenkt dit kastje er zelf van alles bij. Lijkt me prettiger werken dan zelf alle percussie bedenken, als je geen drummer bent.

    De trio+ doet hetzelfde, maar dan op basis van je gitaarspel. Dat is een andere benadering met hetzelfde resultaat. De gewone trio (versie 1) ging tegen dump prijzen weg toen de trio+ kwam, misschien kan je hiermee een mooie deal maken, als er nog ergens wat oude voorraad is bij een muziekwinkel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Sdrum en trio plus zijn inderdaad leuk. Er is ook daarnaast nog de beatbuddy van singular sound.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top