Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Behringer US600

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Klopt, maar hoe vind je ze zelf klinken?

  2. #12

    Standaard

    Als je kritiek zou hebben op het businessmodel van Behringer, wat meer gebaseerd is op kopieren dan op eigen research, dan zou ik het begrijpen.

    Lees de transscript een paar posts hoger of kijk het filmpje om te begrijpen van Josh Scott er van vindt - en om er een paar zelf te horen. En vorm dan je eigen mening over de geluidskwaliteit.
    Niet goed maar wel hard!

    Te koop: Marshall VS100r Valvestate top, Peavey 5150 4x12 buikkast en goedkope zelfbouw 4x12 onderkast

  3. #13

    Standaard

    ik gebruik in de oefenruimte geregeld een Behringer TO800 Vin*tage Tube Over*drive die ik daar heb liggen. als ie gestolen wordt doet het me niets....
    ooit 18 euro voor betaald.

    mijn ts10 werkt geluidstechnisch niet beter.
    de behuizing is niet geschikt voor het podium, maar als je met een switcher werkt, dan zou dat niets uitmaken.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Klopt, maar hoe vind je ze zelf klinken?
    Ligt er aan wat je pakt. Sommige Behringer apparaten maken me de pis niet lauw. Maar dat geld voor meer merken. Een merk generaliserend over 1 kam scheren met de conclusie dat alles slecht klinkt is me écht te kort door de bocht. Idem met de commentaren dat de constructie met een plastic behuizing snel stuk zou gaan. Ik heb nog nooit een Behinger pedaal gezien waar iemand doorheen getrapt was.

    En zo heb ik ook zo'n clone van de SansAmp GT-2. Die aanzienlijk beter klinkt dan die Sansamp... die ik ook heb. Want die Sansamp begint als gevolg van veroudering steeds klotiger te klinken maar kan door de manier van constructie niet gefixed worden. De Behringer klinkt dus beter.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Een merk generaliserend over 1 kam scheren met de conclusie dat alles slecht klinkt is me écht te kort door de bocht.
    Klopt, ik zeg niet dat ze allemaal slecht klinken, maar Behringer is nu eenmaal op het budget circuit gericht, dus dan trekt het ook veel beginners aan. Je zal weinig Pro's met een Behringer pedaaltje op het podium zien. De Behringer pedalen die ik zelf heb geprobeerd waren aardig, maar niet meer dan dat. Dus om ze nu helemaal op te hemelen of een cult status aan te meten wat sommigen doen gaat me dan ook weer te ver.
    Laatst gewijzigd door apekop; 12 oktober 2019 om 10:12
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #16
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    "maar Behringer is nu eenmaal op het budget circuit gericht"


    Het filmpje laat juist zien dat Behringer deze serie maakt door het namaken van populaire pedalen. Omdat in veel pedalen voor een paar kwartjes elektronica zit kunnen ze dat goedkoop doen.
    Vriendelijke groet,

  7. #17

    Standaard

    laten we wel zijn. EHX was destijds het "goedkoper rotzooimerk" naast de goede van MXR en dergelijke.

    en als je een behriger smallstone naast een EHX uit die tijd houd is het plaatmateriaal misschien dunner. Maar de kans dat de print werkt, en blijft werken, is niet echt anders.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top