Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 14 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 140

Discussie: Floor Jansen

  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ach ja, maar ook de Rock Academy valt onder de gecertificeerde Nederlandse conservatoria (Fontys). Maar goed, kijk eens naar de docenten daar en noem wat CD verkoop aantallen.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Volgens mij moet je cd verkopen niet relateren aan de kwaliteit van een opleiding.
    De beste docenten verkopen met hun muziek nog geen 1000 cd’tjes terwijl de meest onopgeleide artiesten miljoenen platen verkocht hebben.
    En daarbij, commentaar en een mening mag iedereen hebben op zangers, zangeressen of instrumentalisten ?
    Smaken, meningen, voorkeuren. Het verschilt allemaal.
    On topic: Floor is een heldin, maar dat had ik al gezegd 😁

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    De beste docenten verkopen met hun muziek nog geen 1000 cd’tjes terwijl de meest onopgeleide artiesten miljoenen platen verkocht hebben.
    Is ook niet waar, goed kennis kunnen overbrengen is een skill die op zich staat (maar je eigen stof beheersen is wel handig)

    Ik zap wel eens op dat programma maar haak ik snel af, teveel gescripte emoties & obligate tranen die pas sense maken als je in dat programma komt maar dan ben ik al weer weg.
    Ik denk dat ik meer into vibe & uitstraling ben dan de nootjes perfect te raken maar ik snap ook wel de grap om je enkel te concentreren op execution of notes.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 oktober 2019 om 13:41
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar er zijn ook muzikanten die en skills hebben en mensen kunnen raken met hun muziek. Niet veel maar ze zijn er wel.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ach ja, maar ook de Rock Academy valt onder de gecertificeerde Nederlandse conservatoria (Fontys). Maar goed, kijk eens naar de docenten daar en noem wat CD verkoop aantallen.
    Volgens haar Bio heeft ze na de rock academy conservatorium van Tilburg gedaan voor muziektheater, en een jaar opera.

  6. #56
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 november 2011
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    10

    Standaard

    Ik vind Floor ook goed maar Glennis Grace vind ik de beste

    Met vriendelijke groet, With kind regards, Mit freundlichen grüßen,

    Leander

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.265

    Standaard

    en ik zeg wederom Anneke van G.


    maar daar ging het niet over.





  8. #58

    Standaard

    Anneke van G? Vreselijk goed.
    Floor (jammer van die naam, laat over zich heen lopen) is heul erg goed.
    En zoveel hebben we er niet.

    Kennis overdragen is een vreselijk overschat ding, waar vooral kennis overdragers zelf erg van onder de indruk zijn.
    We leren van alles op school, maar leren leren is er nog nauwelijks bij.
    Het allerbeste dat een coach/docent (whatever) kan doen is zijn mensen nieuwsgierig maken. Dat en samen bepaalde dingen ontdekken is prachtig, vooral als de coach zijn pupil het idee geeft dat de pupil het heeft ontdekt. Dat kweekt liefde voor het vak. En zelfvertrouwen.
    En de gein over de heg van je eigen tuin kijken.

    En, wat Pepe zegt, maar dat staat al in zijn sig, verkopen staan er los van.
    Van het debuut van Peel slowly and see/Velvet Underground werden er 9.500 verkocht. Wereldwijd.
    Dan moeten wij binnen NL/Vlaanderen niet het idee hebben dat een miljoen downloads of streams de norm is.

    En ondanks dat het allang niet meer over Floor gaat, vinnik dit een leuk draadje.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Los van wie nou de beste zanger(es) van NL is (daar kan ik als Belg toch niets op zeggen), vind ik dat hele competitiegebeuren onder muzikanten toch maar iets raar. Dan vind ik een concept als 'ons' Liefde voor Muziek veel leuker en verrassender. Daarin gaat een aantal muzikanten/zangers/performers aan de slag met elkaars muziek en teksten. Dat levert soms erg mooie dingen op, zoals Stef Kamil Carlens hier met The Great Escape van Ilse delanghe doet (opgelet: Guttlin alert):
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  10. #60
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    De Beste Zangers heeft niets met competitie van doen. Dat geldt voor pulp programma's als The Voice of etc.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top