Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 140

Discussie: Floor Jansen

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik was te laat voor het 1e rondje aan optredens, maar vanmiddag kwamen er nog 3 concerten bij! Ik heb een kaartje voor tilburg! :-)
    Ik zag nu net dat dit 2e optreden in Tilburg nu ook uitverkocht is..

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik denk met zekerheid te kunnen stellen dat als Floor Jansen niet in dit seizoen had gezeten, ik geen aflevering had gekeken.
    Op Henk Poort, Miss Montreal en Tim Akkerman na kende ik de artiesten niet eens.

    Ik was wel aangenaam verrast door het duet van Henk Poort en Emma (Heesters, achternaam moest ik opzoeken). Ik heb wel een zwak voor dit soort melodieuze Italiaanse Edelkitsch en verdomd, het is niet slecht:



    Maar bij AVROTROS weten ze wel wat ze doen, wederom Floor Jansen met ditmaal Henk Poort als slotact en met een belofte (Nightwish gaat met Henk het podium op). Enfin, voor nu het hoogtepunt:

    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #33
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Ik had me eigenlijk nooit verdiept in Floor, maar voor mij is zij een openbaring en dat zeg ik niet alleen vanuit mijn smaak, maar ik heb ongeveer een kleine duizend zangers en zangeressen binnen gehad, helaas geen Floor Jansen.

    Deze vrouw heeft een beheersing die volstrekt uniek is en voor mij kan zij nooit meer iets fout doen.

    (ik vond Emma vanavond ook best goed)

    Alleen die Henk Poort, best een goede zanger maar ik houd niet van die musical vibrato's.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Ongelooflijk duet! Floor kan zingen, ik vind het ook wel leuk om te zien en horen dat door floor in zo een soort programma mensen zelfs anders tegen 'metal' aan gaan kijken.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik had me eigenlijk nooit verdiept in Floor, maar voor mij is zij een openbaring en dat zeg ik niet alleen vanuit mijn smaak, maar ik heb ongeveer een kleine duizend zangers en zangeressen binnen gehad, helaas geen Floor Jansen.

    Deze vrouw heeft een beheersing die volstrekt uniek is en voor mij kan zij nooit meer iets fout doen.
    Ik kende haar verder ook niet zo, maar had wel eens deze afevering van 'Klasgenoten' gezien met mensen van de Rock Academy. Kijk dit vanaf 35:00 :



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    (ik vond Emma vanavond ook best goed)

    Alleen die Henk Poort, best een goede zanger maar ik houd niet van die musical vibrato's.
    Eens met die vibrato's, ik hou daar ook niet van.

    Wat ik bij Emma bij het duet een beetje vond mank gaan is dat ze op het moment dat je een uithaal verwacht, ze ineens met de tweede stem omlaag gaat. Ergens wel te verklaren, want als je een duet doet moeten beide stemmen in de range vallen en haar stem doet dat kennelijk niet helemaal. Ze vangt het goed op, maar het viel mij meteen op.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht

    Eens met die vibrato's, ik hou daar ook niet van.
    Vibrato is een kenmerk voor zangers die goed zingen en zoveel ontspanning hebben dat vibrato vanzelf komt. Kunnen ze dus niets aan doen. Zal een smaak dingetje zijn, maar die eeuwige belt zangers hangeln mij de keel uit.
    Mwa...

  7. #37
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Volgens mij is dat overdreven vibrato meer een verplicht ding bij musical en 020 volkszangers.

    Wat ik mooi vind is een lange strakke toon die overgaat in een niet te diep vibrato, maar dat zwaaien met bijna een kwart toon vind ik irritant en dan heb ik het liever niet over dat geschreeuw wat ze belten noemen.

    Floor Jansen is wereldklasse en die snapt het gewoon helemaal goed en bovendien vind ik haar attitude super.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Yep eindigen in een vibrato is mooi, maar veel Franse chansonniers denken daar ook anders over.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Holy flying focking shitballs!!! Hoor net the phantom of the opera. Wat een stem heeft die vrouw zeg.

    Moet trouwens zeggen dat ik dat blondje, die iets stevigere van de twee ook erg leuk vind.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.777

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Volgens mij is dat overdreven vibrato meer een verplicht ding bij musical en 020 volkszangers.

    Wat ik mooi vind is een lange strakke toon die overgaat in een niet te diep vibrato, maar dat zwaaien met bijna een kwart toon vind ik irritant en dan heb ik het liever niet over dat geschreeuw wat ze belten noemen.
    Had het zelf niet beter kunnen verwoorden...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top