Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard HNED: TC Electronics 3rd Dimension



    Een chorus met maar 4 knoppen. Ok, raar dacht ik eerst. Maar juist wel grappig daardoor. Hierdoor ontstaat een flink palet aan opties en kan je lekker en vooral simpel blijven tweaken. En dat is nou net het leuke van dit pedaal. De chorus blijft subtiel, gaat nergens over de top. Leuk als toevoeging of soms juist een always on pedaaltje.

    Voor iets meer dan €30,- kan je dit pedaaltje al scoren. Ondanks het geld is het netjes gebouwd, ziet er goed uit. Leuk om thuis mee aan te klooien.

    productpagina

    TC Electronics heeft een hele serie uitgebracht van betaalbare pedalen. Iemand toevallig ook een pedaal uit deze serie?
    Gezocht: Ibanez DE7

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Lijkt me een afgeleide/kloon van een Boss Dimension C?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht


    Een chorus met maar 4 knoppen. Ok, raar dacht ik eerst. Maar juist wel grappig daardoor. Hierdoor ontstaat een flink palet aan opties en kan je lekker en vooral simpel blijven tweaken. En dat is nou net het leuke van dit pedaal. De chorus blijft subtiel, gaat nergens over de top. Leuk als toevoeging of soms juist een always on pedaaltje.

    Voor iets meer dan €30,- kan je dit pedaaltje al scoren. Ondanks het geld is het netjes gebouwd, ziet er goed uit. Leuk om thuis mee aan te klooien.

    productpagina

    TC Electronics heeft een hele serie uitgebracht van betaalbare pedalen. Iemand toevallig ook een pedaal uit deze serie?
    Onderhuids toch gewoon Behringer? Concept is afgekeken van Boss zoals Rinze opmerkt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Dat lijkt er inderdaad wel op. Ik heb een artikel daarover gevonden.

    Ik heb 'm even snel maar open geschroefd. Aan de zijkant zitten 4 schroeven waarmee je de onder- en zijkant los haalt. De behuizing ziet er goed uit, maar zie ook waar ze op besparen. De connectoren zitten rechtstreeks op de printplaat en daarmee ook vast aan de behuizing. De schakelaar is niet een 3dpt maar een knop met een veer er tussen. Met de schakelaar vast op de printplaat. Ziet er wel solide uit, dit trap je niet kapot. Ik zou alles los moeten maken om gutshots te maken.

    Je kan ook een 9v batterij aansluiten. De plug zit, als je 'm niet gebruikt, slim vast gemaakt in de houder van de batterij.
    Simpelweg netjes ontworpen en gebouwd.
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Ik heb deze sinds kort ook, samen met de delay en reverb. Klinkt absoluut niet verkeerd en voelt erg degelijk aan. Ik wilde van multieffect toch weer naar losse pedalen en op deze manier kun je een cheap pedalboard samenstellen en tzt aanpassen, maar vooralsnog zijn het wat mij betreft blijvertjes!

  6. #6
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Inderdaad. Leuke toevoeging. De Gauss Echo leek me ook nog leuk
    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Haha ik heb voor een scheet en 3 knikkers nog de darkfield compressor gescoord op MP, voor de funky stukjes, bijna de hele serie compleet!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik begrijp die strategie van 'een scheet en 3 knikkers' niet zo goed.
    Voor de prijs van drie van die pedaaltjes heb je 1 Zoom MS-70 en die doet alles: compressors, EQ's, delays, reverbs, modulatie, de hele santekraam. (Tweedehands gaan ze voor 50 euro, of zo).
    Er staan filmpjes op Youtube waarop een Zoom MS-70 een toy piano, een stylophone of casio keyboard uit 1980 nog als een moderne synth doet klinken.
    Waarom zou je dan losse pedaaltjes kopen van Behringer-kwaliteit die maar een fractie kunnen? Als je de hele serie aanschaft ben je toch duurder uit en ben je meer plek kwijt op je pedal board.

    Maar goed, ik wil je pret niet bederven en iedereen moet het zelf maar weten. Ik ben gewoon een fan van de Zoom MultiStomp.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 19 februari 2020 om 12:57
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Rare redenatie van die zoom. Kan je ook zeggen koop gewoon een helix of een kempert. Dan hoef je helemaal niets meer te kopen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    De een houdt van toeters & bellen, de ander houdt het meer praktisch. Ik hou dan weer van sexy.
    Die re hashed TC zooi doet zijn best om een 80's Star Trek vibe uit te stralen en veel sexlozer kan het niet maar goed, hele volksstammen denken daar heel anders over.
    Ik heb 2 van die TC re hash dingen, 1 is kut, de ander pretty good naar gelang de omstandigheden.
    Ik heb geen idee wat ik wil zeggen maar als ik maar lang genoeg doorga wordt het vanzelf logisch.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 19 februari 2020 om 17:34
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top