Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Videoclip - ode aan Mathieu van der Poel.

    Een kennis van mij is helemaal idolaat van Mathieu van der Poel. Hij heeft een tekst geschreven op een bestaande melodie en vervolgens een aantal muzikanten (waaronder ik ) gevraagd om het op te nemen. Zo gezegd zo gedaan.


    De track is grotendeels opgenomen bij Studio Forte in Zwolle. We hebben de drums, bas, gitaren (inlclusief solo's) en een guide zang live ingespeeld in 3 takes. De zang en piano is later toegevoegd in diverse thuis studio's.


    Ik ben de rythm gitarist met de Godin Radiator


    Moet zeggen, ik ben redelijk trots op het resultaat. Zeer benieuwd wat jullie vinden.
    (opbouwende) kritiek hoor ik graag!
    https://youtu.be/7TbGlQfm2_s

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Tja, kweenie wat ik ervan moet vinden. Heb geen goede afluistermogelijkheid hier op het Wad, dus over de opname heb ik geen mening, los van het feit dat er mensen op dit forum zijn die er sowieso veel meer kijk op hebben.
    Het is meer de compositie en/of de uitwerking daarvan: het gaat maar door, en door, en door. Het boeit/pakt me niet, en dat heeft niets te maken met mijn weerzin tegen wielrennen...
    Sorry, kan er niks anders van maken.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Heb het liedje ook ff beluisterd en het akkoorden schema doet me denken aan Twisted by the pool van Dire Straits.
    Qua compositie sluit ik me bij wat al gezegd is aan. Is ook een smaakdingetje denk ik.
    Verder leuk dat jullie eigen composities maken, leuk om dat proces ook te doen als muzikant.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Tja het is Twisting by the pool van de Dire Straits volgens mij, dus het begint al met een niemendalletje en dan is 4 minuten best lang.

  5. #5

    Standaard

    Het is één op één Twisted by the pool van Dire straits qua compositie, lengte en structuur van het nummer. Het arrangement en de sound is een beetje anders, dat klopt.

  6. #6

    Standaard

    Het is dus feitelijk een cover Arjanb01 😆

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Gewoon een leuke cover met een goeie sound en clip. Voor de wielerfanaten zal dit denk ik goed ontvangen worden. Leuk gedaan boyzz

  8. #8

    Standaard

    Ik kan hier op het werk het clipje niet zien of horen maar Mathieu van der Poel is wel een brute held...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik vond Twisting by the pool al een leuk nummer, en ik vind dat jullie het origineel goed hebben weten te benaderen. Tekst valt er ook erg mooi op, goed geschreven. Ik vind het een geslaagde cover! Maar dat wist je al denk ik.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top