Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Allemaal zelf weten, heb er geen zin in om negatief te doen over relics. Mij groeit het geld niet op de rug, al werk ik er hard voor (tsja de zorgsector he), en dan geef ik mijn euro's liever uit aan betere onderdelen, montage en afwerking. En als er dan een keer een buts, kras of slijtplek op mijn gitaar komt, dan is dat mijn eigen relic.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Fender Relic moet je meer zien als een bep. soort finish en hoewel dat is begonnen als het namaken van natuurlijk proces (Keith Richard 1989) is dat geëvolueerd naar signatuur afwerking.
    Ik kan een Fender relic uit de verte spotten zoals je een origineel Fender 70's pickguard kan onderscheiden van een aftermarket. Of de finish van een vroege 80's fender... enz enz.

    Fender zit er voor de winst, niet voor een artistieke uitspatting. Dus als iets winstgevends is dan ga je kijken of je dat proces kan streamlinen, zo simpel is dat.

    Dat ik dat hier post is omdat de term Masterbuilder nog steeds, ook al is het proces geautomatiseerd, gehanteerd wordt en je moet constateren, niet enkel de naam van de finish is losgekoppelt op wat het impliceert maar begrippen als masterbuilt ook.
    En ja, dat vind ik toch wel een beetje misleidend naar de consument toe die meer betaalt voor die term.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 september 2019 om 15:56
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.329

    Standaard

    Lijkt wel alsof ze er een sjabloontje opleggen en erop krassen ofzo...
    Kent dat wel, dat spul dat je vroeger als kleuter deed; doorzichtig velletje, muntje, krassen maar; et voila; customshop relic.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Ik kan me voorstellen, als je series van de SRV no1 of de Rory Gallagher strat moet maken je iets moet verzinnen juist om de kwaliteit van detail te garanderen.
    Niettemin, de Galagher strat zag er kek uit maar als je het origineel er naast houd dan was dat toch een kwestie van grote stappen snel thuis.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Niettemin, de Galagher strat zag er kek uit maar als je het origineel er naast houd dan was dat toch een kwestie van grote stappen snel thuis.
    Bovendien ontbrak het parfum van whisky; een beledigende miskleun.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Niettemin, de Galagher strat zag er kek uit maar als je het origineel er naast houd dan was dat toch een kwestie van grote stappen snel thuis.
    Die vond ik juist enorm tegen vallen, ook zonder het origineel er naast! Veel kale plekken maar super glad en schoon hout zonder butsen. Daar klopte voor mijn gevoel helemaal niks van.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Die vond ik juist enorm tegen vallen, ook zonder het origineel er naast! Veel kale plekken maar super glad en schoon hout zonder butsen. Daar klopte voor mijn gevoel helemaal niks van.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat klopt ook wel. Ik heb er een bespeeld en hij was optisch machinaal gladjes, om het zo te stellen. Hij klonk wel tof, maar ik vond 4000 pietermannen nogal gortig.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18

    Standaard



    Dat ziet er trouwens wel gaaf uit...geloof ik wel dat dat echt oud is.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Dat soort gitaren is toch gedoe, de familie van de artiest wil pegels zien, d'r zijn advocaten, er is R&D, de board van Fender heeft net allemaal een nieuwe leasbak en de builder een torenhoge alimentatie en de vriendin wil nieuwe borsten.
    Goed beschouwd is 4000 dollar nog een koopje.

    Er zijn ECHTE masterbuilts in de zin dat er dan maar een handvol gemaakt worden zoals de Setzer en Frankenstein masterbuilt tributes maar vanaf 15.000 en misschien mag je daar echt iets voor verwachten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    En het lullige is dat ze het wel kúnnen hoor, gitaren oud maken en laten lijken alsof ze 60 jaar oud zijn. Zelfs een 1 op 1 match is mogelijk. Ik vind Gibson beter in agen dan Fender trouwens. (Tom Murphy is hier echt geweldig in).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top