Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mensen die van een Kemper van bijna 3K naar een Boss gt1000 stappen die 1/3 van dat bedrag kost.
    Gitaristen, raar volkje -
    Ik doe trouwens met die basissounds principe wat dml aangeeft hetzelfde met een Boss gt6, 8 tientjes tweedehands -
    Daarbij nog een losse wah, true bypass uiteraard 😂

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ah, dan kan ik me voorstellen dat je dan geen warme gevoelens krijgt van de Kemper stage.

    Zelf zou ik sowieso liever een losse controller hebben, gevoelsmatig.
    Eigenlijk verbaast het me dat ik het hardware concept van de TC G system nog niet vaker gezien heb.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Mensen die van een Kemper van bijna 3K naar een Boss gt1000 stappen die 1/3 van dat bedrag kost.
    Wat wil je daarmee zeggen?
    Sowieso 3K, hoe kom je daar bij?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als je de powered Kemper plus remote koopt ben je bijna 3K nieuw kwijt toch?
    Boeiend ook.... grappig hoe snel sommige gitaristen overstappen van gear.
    Bedoel er verder niks mee...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    h&k heeft ook een floor amp dinges tegenwoordig:
    http://hughes-and-kettner.com/produc...rit-200-floor/

    totaal niet mijn ding overigens hoor, heb gewoon wat drives, strymon volante, wah en een chorus op een fender drri silverface als live en thuis setup. Ben soms wel jaloers op mensen die gewoon alleen een gt1000 + in ear hebben.. maarja daar zou ik niet mn drri voor weg doen en beide is overkill voor mij
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als je de powered Kemper plus remote koopt ben je bijna 3K nieuw kwijt toch?
    Boeiend ook.... grappig hoe snel sommige gitaristen overstappen van gear.
    Bedoel er verder niks mee...
    Geen idee, ik ben niet van een Powered KPA naar een GT-1000 gegaan.

    Definieer snel.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Snel vind ik als gitaristen binnen 3 tot 5 jaar van gear wisselen.
    Ik heb mn gmajor van Tc electronic 16 jaar gebruikt toen hij de geest gaf en ik die gt6 tweedehands kocht, speel al 10 jaar over dezelfde amp.
    Dus je kan zeggen dat ik best trouw ben aan mn spullen😁

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Snel vind ik als gitaristen binnen 3 tot 5 jaar van gear wisselen.
    Ik heb mn gmajor van Tc electronic 16 jaar gebruikt toen hij de geest gaf en ik die gt6 tweedehands kocht, speel al 10 jaar over dezelfde amp.
    Dus je kan zeggen dat ik best trouw ben aan mn spullen��
    Je kunt ook zeggen dat veel gitaristen van gear veranderen uit nieuwsgierigheid. Zo werkt het bij mij in ieder geval. Hoewel ik wel steeds weer terugval op mijn H&K Statesman die ik niet wegdoe. Momenteel ben ik ook erg benieuwd naar de huidige moddeling-shit zoals de Boss GT 1000, Headrush, Mooer en Helix. En dat zal best een heel karwei worden voor mij om daar mijn weg in te vinden.

  9. #29

    Standaard

    Leuk topic!

    Ik doe ook ff mee:

    Ik speel al sinds 2001 met inear en zonder versterker en gebruik momenteel bij een coverband een Headrush Gigboard, die rechtstreeks de PA in gaat, waarbij ik via mijn inear de boel terugkrijg. Scheelt wel dat we met eigen installatie mogen werken, maar zonder eigen PA zou ik mijn versterker thuis laten. Voor aanschaf van de Headrush lang gebruik gemaakt van een Boss GX700 met extra speaker sims, daarna een Line6 PODXT, een Digitech GSP1101 en heel even een Atomic Amplifire3. Allemaal rechtstreeks naar de PA.

    Wat ik inmiddels wel geleerd heb, is om vooral niet te veel verschillende sounds te gebruiken. Bij mij is momenteel een max van 4 (Marshall crunch, Fender clean, Marshall lead en Vox achtig half vervormde sound).

    Als je met een dergelijke setup het podium op wilt, doe jezelf een lol en ga ergens een (paar) uur op aanzienlijk volume (liefst via een PA of flinke zanginstallatie) een paar geluiden maken die je live zou willen gebruiken. Dan kom je waarschijnlijk op andere geluiden uit dan wanneer je met je Marshall en een 4 cable method in de oefenruimte aan de gang gaat, of wanneer je thuis met een koptelefoon aan de gang gaat.

    Of je dan een Headrush, Line6, Boss, Digitech of wat dan ook gebruikt, maakt dan ineens een stuk minder uit. Je moet vooral de juiste IR’s zien te vinden om een lekkere sound te vinden. Maar dat is een kwestie van experimenteren. Wat ook helpt is een low cut onder de 100hz en high cut ergens rond de 5 of 6khz.

    For the record: ik ben superblij met de Headrush. Zowel thuis als op het podium. Niet alleen qua klank, maar ook door het bedieningsgemak. Maar als ik terug zou moeten naar een van zijn voorgangers die ik heb gehad, dan zou dat ook geen onoverkomelijk probleem zijn.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansie Bekijk bericht
    Leuk topic!


    Of je dan een Headrush, Line6, Boss, Digitech of wat dan ook gebruikt, maakt dan ineens een stuk minder uit. Je moet vooral de juiste IR’s zien te vinden om een lekkere sound te vinden. Maar dat is een kwestie van experimenteren. Wat ook helpt is een low cut onder de 100hz en high cut ergens rond de 5 of 6khz.
    Mee eens. Verder gaat het erom ook mentaal te dealen met het feit dat het toch in iedere situatie net wat anders in je in-ears klinkt, soms wat scheller (vraag dan om compressie op je in-ears voordat je vraagt de toonregeling aan te passen), soms wat doffer. Vertrouw erop dat het in de zaal wèl goed klinkt, ook al is je eigen beleving een keertje minder en probeer je spel daar niet door te laten beïnvloeden. Ik heb nog nooit uit het publiek gehoord dat mijn gitaargeluid niet goed is (wel het tegendeel). Hoogstens hoor je soms dat de zang of een instrument te hard of te zacht staat. Over de meeste geluidstechnici die ik tegen kom heb ik geen of weinig klachten, een enkele uitzondering daargelaten (een kerel die er echt niets van kan).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top