Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Zit je P90 niet te dicht onder de snaren? Ivm balans neck pickup.

    Dat rosewood/ebben brugje is heel elegant, beetje Dano like. Zou je zelfs eentje met ingebouwde transducer.... good thinking

    Ik heb een enorm zwak voor gebruiken wat voor handen is. Ik heb een tele cabro die om de zoveel tijd van opzet veranderd, gewoon om het bloed te laten stromen. Ik zag laatst dat ik nog een pickup had liggen komend uit een LP personal, raar ding maar waanzinnige jazz sound staat in mijn geheugen dus dat lijkt me een inkoppertje kwa cabronita
    Laatst gewijzigd door Pepe; 13 september 2019 om 22:50
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Beetje off-topic: very nice playing man!!!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Beetje off-topic: very nice playing man!!!
    Thanks :-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zit je P90 niet te dicht onder de snaren? Ivm balans neck pickup.

    Dat rosewood/ebben brugje is heel elegant, beetje Dano like. Zou je zelfs eentje met ingebouwde transducer.... good thinking

    Ik heb een enorm zwak voor gebruiken wat voor handen is. Ik heb een tele cabro die om de zoveel tijd van opzet veranderd, gewoon om het bloed te laten stromen. Ik zag laatst dat ik nog een pickup had liggen komend uit een LP personal, raar ding maar waanzinnige jazz sound staat in mijn geheugen dus dat lijkt me een inkoppertje kwa cabronita
    De P90 zit ongeveer even dicht onder de snaren als op m’n ES-125, volgens mij niet te dicht erop. Bedoel je dat?

    Transducer? Had ik nog niet eens aan gedacht! Misschien verderop in het traject!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gave LP/tele hybrid. Cool met de houten brug. En klinkt instant P90 jazzy. Laat je hem natural of komt er nog een kleurtje op?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Gave LP/tele hybrid. Cool met de houten brug. En klinkt instant P90 jazzy. Laat je hem natural of komt er nog een kleurtje op?
    Dank dank! Ik dacht aan iets bruinerigs maar wel transparant met houtnerf zichtbaar. Tips welkom ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Dank dank! Ik dacht aan iets bruinerigs maar wel transparant met houtnerf zichtbaar. Tips welkom ;-)
    Amber misschien?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18

    Standaard

    mooi ding man
    Move to the fast paced, high income world of jazz fusion. Fusion players make even more money than yodelers! If you hate seeing girls in the audience, don't worry you'll never have to look at another one again if you become a pro fusion guy.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maniaaaak!! Bekijk bericht
    mooi ding man
    Thanks! Vind ik ook wel ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Misschien leuk om te weten: de positie van de pickup is best bepalend voor het geluid. Bij de meeste Gibson-modellen zitten de polepieces van de nek-pickup op de plek van de 'virtuele' 24e fret (Strats en Teles hebben weer andere pickup posities wat voor een deel het verschil in klank veroorzaakt), zo ook bij mijn ES-125.

    Ik wilde de pickup op de plek van de 24e fret hebben, dus de reeds aanwezige uitfrezing daarvoor bepaalde de plek van de brug en hals. Daarom zit de brugplaat iets verschoven t.a.v. de standaard-positie. Was achteraf niet nodig omdat de brug natuurlijk verschoven kan worden en er genoeg speling is, maar soi.
    Zou daarom best geinig zijn als er meer gitaren waren met verplaatsbare pickups. Snap dat dat technische nadelen heeft.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top