Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 14 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 132
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Er staat weer een mooie te koop, precies wat je zoekt




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja goeie, hockey stick neck er op, duncan pafje en go.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ja, precies wat ik zoek .....maar ik weet het niet. Voorlopig ga eerst nog het een en ander verder uitzoeken om toch te kijken of ik hem zelf ga bouwen.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    even een lijstje prijzen:

    Floyd: 140
    tuners: 47
    pickups: 80
    los grut (draadjes, slagplaatje, strap buttons/locks, etc): 40
    body (warmoth): 160 voor een hals met maple toets, 175 voor ebben.
    hals (warmoth): 175
    verzendkosten: 100E

    Totaal: 750

    allemaal via warmoth. iets goedkoper (tegenwoordig!) dan Musikraft.
    Deze prijzen zijn wel heel erg optimistisch. Gaat ook vrijwel niet lukken durf ik bijna wel te zeggen. Dan komen er nog 's inklaringskosten overheen, met een beetje pech meerdere keren, gezien niet alles bij één verkoper te verkrijgen is. En dan automatisch ook meerdere keren verzendkosten.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Deze prijzen zijn wel heel erg optimistisch. Gaat ook vrijwel niet lukken durf ik bijna wel te zeggen. Dan komen er nog 's inklaringskosten overheen, met een beetje pech meerdere keren, gezien niet alles bij één verkoper te verkrijgen is. En dan automatisch ook meerdere keren verzendkosten.
    ok, dan komt er nog voor warmoth nog zo'n 100E btw bij. De rest haal je bij Thomann of Guitarsupplies en die hebben gratis verzenden boven respectievelijk 50 en 150 euro.

    https://www.guitarsupplies.nl/nl/got...se-trem-chrome

    https://www.guitarsupplies.nl/nl/got...ini-chrome-6x1

    https://www.thomann.de/nl/seymour_du...shpg1b_blk.htm

    OK die pearly is duurder dan ik dacht! damn... retail is echt zoveel duurder dan OEM Sorryyy

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Warmoth heeft niet één ongelakte essen strat body staan met brughumbucker en floyd rose routing. Kant-en-klare bodies bij Warmoth gaan sowieso voor ver boven de $200,-. Laat staan custom gemaakte bodies, waar de topicstarter, gezien z'n wens, al automatisch op uitkomt. En dan heb ik alleen nog maar naar de bodies gekeken, niet naar een nek. Rek dat bedrag gerust op naar boven de €1000,- in totaal. Helaas is zo'n kitje in elkaar schroeven wat meer dan dat, dus ik denk dat de topicstarter op wel even meer uit komt. Ik heb zo het vermoeden dat er te makkelijk gedacht wordt over het in elkaar schroeven van een gitaar. Doe er ook nog even de nodige lakbusjes bij, komen we alweer wat hoger uit.

    Ik ben ook groot Warmoth fan, maar goedkoop is het nou ook weer niet.
    Laatst gewijzigd door Brum; 15 september 2019 om 03:51

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Een gitaar in elkaar schroeven is zo gemakkelijk als het klinkt. Je koopt een kit of de onderdelen en schroeft het in elkaar. Als je over "mooi hout" en dat soort zaken gaat praten wordt het duurder, niet beter maar wel duurder.

    Ik heb gisteren nog op m'n Peer Dellen/Warmoth SSH SuperStrat gespeeld en da's altijd goed.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik moet de eerste gitaar nog meemaken die geen afstelling nodig had.

    Nog even terug komend op de floyd. Edje had z'n floyds plat op de body, dus niet in de body geroute (ik heb er even geen betere Nederlandse vertaling voor). Volgens mij voorziet Warmoth daar ook niet in. Wordt dus al een body zonder routing en dan zelf doen. Zonder ervaring lijkt me dat nog niet de makkelijkste klus. Er wordt echt te makkelijk over gedacht wat betreft 'even een kitje in elkaar schroeven'.
    Laatst gewijzigd door Brum; 15 september 2019 om 04:15

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De originele Floyd had ook geen backrouting, dat kon alleen omlaag. Sterker, bij mijn weten is de eerste gitaar die een backrouting had de Ibanez Jem (Eddie was van de duikvluchten, Vai van de acrobatiek)
    De Jem was van '87 of daaromtrent wat zou betekenen dat voor die tijd er enkel geduikvlucht werd, I guess. Dus dan zou je Eddie gitaar ook gewoon vlak kunnen blijven.
    Dat is wat Brum ook zegt lees ik nou.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    De eerste Floyd van Edward had geen fine tuners. Iets in de body gefreesd had hij sowieso niet vanwege onkunde bijvoorbeeld.

    Even een kitje in elkaar schroeven hoeft echt niet moeilijk te zijn. Sterker nog, ik zeg...... doen...!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top