Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 14 EersteEerste ... 21011121314 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 132
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Vandaag Orpheo gesproken, was een open en duidelijk verhaal wat ik hoorde, zeker na zijn laatste post hierboven ben ik eigenlijk om.

    Ik had al eens op de site van Warmoth gekeken maar blijkbaar niet goed genoeg want Orpheo vertelde mij dat je je hele gitaar kan configureren. Dus ben er eens serieuzer aan het werk geweest op de site en ben inderdaad in het configureer menu terecht gekomen. Echter heb ik nog twee uitdagingen, ik kan de body (nog) niet vinden die ik nodig heb, en verder krijg ik allerlei vragen om de neck te configureren waar ik nu nog geen snars van snap en dus moet uitzoeken.

    Een andere "verrassing" was dat als ik alles bij Warmoth bestel en rekening hou met verzendkosten, inklaring, btw en invoerrechten denk ik rond de 800 euro uit te komen? Moet wel melden dat ik nog niet helemaal de correct body en neck geconfigureerd heb maar heb wel alvast dure opties genomen dus ....

    Verder heeft Orpheo aangegeven om mij te helpen bij het assembleren en afstellen dus ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Het doel gaat worden om een gitaar te assembleren die lijkt op de van Halen gitaar, ik overweeg wel om er zwarte hardware op te zetten omdat ik dat persoonlijk mooier vind.

    Had het erover met Orpheo over hoe ik het spuitwerk zou doen, dat weet ik nog niet of ik doe het net zo nonchalant als Eddie en zonder blanke lak of allemaal wat strakkere lijnen en met blanke lak of ik maak hem incl. de slijtplekken op de voor en achterkant. Ik heb nog even de tijd om er over na te denken, moet het budget dus verdubbelen en heb ff iets meer tijd nodig. Ik heb gelukkig geen haast maar het gaat zeker deze winter gebeuren.

    Ik zal hier op het forum mijn assemblage en spuit avontuur wel posten.
    Ik kom uit op 600 euro

    body en hals zijn 407 dollar, tenzij je superflamey neck+toets wilt, dan is 't duur. Verzendkosten is 90 of 119 dollar, ik heb even gerekend met het gemiddelde, 100. 507 dollar totaal; zeg voor het gemak, 507 euro. 21% btw, dus 613. Plus 3% invoerrechten. totaal, 631 euro. Zal dus ietsjes minder worden omdat ik dollar/euro 1:1 verreken wat niet correct is. Op dit moment

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Body en neck heb ik nu voor $442 in de mand liggen, maar als ik de hele configuratie daar aanschaf dan zit ik op $650 en $102 voor verzenden dus op $752. Volgens mij gaf je mij de tip om alles bij Warmoth aan te schaffen.

    Dus Orpheo die €631 is alleen de body en neck vermoed ik. Maar maakt verder niet uit, ik ben rond de €1000 kwijt voor een zelf gespoten en geassembleerde gitaar met goede hardware....

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je zit voor je het weet in de Warmoth tunnelvision.

    Dan heb je een body + neck en 1000 euro verder. Nog een paar honderd voor hardware en een paar honderd voor lak en als je 1800 euro hebt uitgegeven zie je ineens op marktplaats een soortgelijke gitaar van Fender voor de helft en je vraagt je af..

    Het hoeft niet zo te gaan natuurlijk maar we've all been there
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je zit voor je het weet in de Warmoth tunnelvision.

    Dan heb je een body + neck en 1000 euro verder. Nog een paar honderd voor hardware en een paar honderd voor lak en als je 1800 euro hebt uitgegeven zie je ineens op marktplaats een soortgelijke gitaar van Fender voor de helft en je vraagt je af..

    Het hoeft niet zo te gaan natuurlijk maar we've all been there
    Ehhh, nee voor €1000 ben ik klaar.

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Oh, de paintjob zit er bij? Da's mooi dan.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    De extensie .jpg moet nog achter die plaatjes. Geen idee waarom imgur dat niet zelf in de link toevoegt, maar ik heb het er even voor je achter geplakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    ... Mijn Peer/Warmoth:







    Eindtrafo van m'n Marshall waar 600 gulden voor werd geboden om 'm in de versterker van EvH te bouwen, die toen bij van Weelden in Enschede was.


    <EDIT> Geen idee wat er fout gaat.
    Kijk, nou doen ze het wel
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Hieronder wat mogelijkheden om de neck te configureren, ik weet niet of ik het correct gedaan heb misschien dat iemand wat commentaar kan geven:





    GEEN IDEE WAT IK HIER MOET INVULLEN:



    Laatst gewijzigd door Superjohn; 19 september 2019 om 19:01

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Bij frets zou ik jumbo’s kiezen, 6105? De evh gitaren hebben dat ook.
    Ik zou dan ook kiezen voor een 12 inch i.p.v. compound radius. Maar das smaak.

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Indien 12" straight radius gaat de Floyd nut misschien niet optimaal passen, tenminste, dat lees ik in de omschrijving. Je kunt ook de R2 nut kiezen, volgens mij is de R2 doorgaans bedoeld voor necks zonder binding. De R3 kan ook, snaren liggen dan iets dichter op elkaar en dus verder af van de randen van je toets. Voor frets zou ik 6150 kiezen of misschien zelfs 6100.

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als je het mij vraagt heeft het wel of niet hebben van binding niks te maken met welke locking nut je pakt.
    Het gaat om de benodigde topkambreedte, en dat staat los van wel of geen binding.

    De R2 nut is 10" radius en 41.3mm breed en de R3 is 12" en ca 43mm breed.

    Bij de hierboven gekozen 1 11/16 nutbreedte en compound radius die 10" is bij de nut zou je wellicht zelfs eigenlijk met de R4 het beste gedraaid komen.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 19 september 2019 om 20:16

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top