Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 14 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 132
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zeg toch ook niet niet doen? Ik zeg alleen dat er wel erg makkelijk over wordt gedaan en dat er maar zo 's meer kosten om de hoek komen kijken als je geen ervaring hebt. Het is niet alleen maar in elkaar schroeven. Als de topicstarter dat niet onoverkomelijk vindt, ik zeg doen. Ik krijg alleen de indruk dat de topicstarter niet heel erg ervaren is op dit vlak en dan gaat ie geheid tegen dingetjes aanlopen. Leer je van, zonder meer. Maar kan ook net zo goed een dure body verneuken.

    Als je overigens over 'mooier hout' gaat praten, wordt het doorgaans, ik zou haast zeggen logischerwijs, WEL beter. Toch zeker wel in het geval van Warmoth. Sowieso weet je dan zeker dat de hals ook strak op de body gaat passen, zonder er een pak kaarten tussen te kunnen steken. Komt de resonantie nogal ten goede. Maar ook sowieso ga je bijna gegarandeerd een resonant stuk hout krijgen. Lijkt me dat het daar toch wel beter van wordt. Alleen daar betaal je helaas ook voor. Ik kan alleen één ding afraden, helaas spreek ik uit eigen ervaring en viel me vies tegen van Warmoth. Ik heb bij een nek meegemaakt dat de gaten van de locking nut niet goed recht zaten. Geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, gezien, dacht ik, zo'n nek CNC gefreesd wordt. Ik zou voor 'shelf only' kiezen en de kam er lekker zelf gewoon top mounted opschroeven. In mijn geval was het probleem dat de gitaar niet goed te intoneren viel.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Toen ik in mijn jeugdjaren met een gitaar klooide was voor mij de gitaar van Eddie van Halen DE gitaar. Ik heb in die tijd mijn LP gedemonteerd, geschuurd en geprobeerd de strepen erop te zetten. Helaas ben ik nooit verder gekomen dan het schuren en 1 laag mislukte verf aan te brengen en is de boel in de kast verdwenen. Deze body is altijd mee verhuist en heb deze, ik denk, 1,5 jaar geleden weggedaan.
    Ergens in April dit jaar weer een gitaar gekocht en al vrij snel kwam toch weer de gedachte (na 40 jaar) om een gitaar te hebben zoals die van Eddie. Aangezien een nieuwe toch wel een investering is kreeg ik enkele weken terug het idee om misschien zelf een gitaar te bouwen met een complete kit. Ik had wel hier en daar wat kitjes gezien maar had geen idee wat voor spul het was. Ik wilde met het zelf bouwen met de volgende doelen:

    -Een gitaar bouwen/spuiten zoals die van Eddie van Halen
    -Gitaar moet goed te bespelen/klinken, ik bouw het niet om hem in de hoek te zetten
    -Budget rond de 400 euro
    -Vind het leuk om een iets zelf te bouwen
    -Kennis op doen om zelf in staat te zijn om een gitaar enigzins af te stellen.

    Vandaar dat ik 4 dagen geleden deze topic ben gestart, in de afgelopen dagen ben ik een heel stuk wijzer geworden en ben er ook over uit dat wat ik hierboven opsom niet helemaal realistisch is. Zeker het budget strook niet helemaal met een wat andere punten.

    Ik denk een 2e hands Kramer te hebben gevonden, daar ga ik volgende week eens achteraan, moet kijken wat voor een hardware erop zit en kijken of ik daar wat mee kan. Daarnaast wil ik nog steeds een gitaar zelf in elkaar zetten en ermee klooien, als ik komende weken maanden een leuke betaalbare Eddie look gitaar kan kopen dan overweeg ik om een goedkope kit van een Telecaster in elkaar te zetten.
    Menig wenkbrauw zie ik al fronzen, maar ik vind een Telecaster eigenlijk niets en zou zo een gitaar nooit kopen. Als ik nou een kitej van rond de 100 euro in elkaar zet en de verwachting hou dat hij gewoon in de hoek komt te staan dan vl ik er ook geen bult aan. Tevens zie ik dat het ,volgens mij, een simpele gitaar is dus wie weet kan ik met minimale moeite dat ding ook nog een upgrade geven voor een paar centen zodat hij wel een beetje klinkt.

    Tenslotte heb ik hier afgelopen dagen zoveel extra informatie gelezen over zelfbouw dat ik zomaar voorzie dat buiten het bespelen van en gitaar het bouwen mij wel aantrekt.

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ehhh, ik weet niet precies wat je bedoelt guitarkid maar met deze topic vroeg ik om hulp en raad. Deze krijg ik op allerlei wijze aangereikt, als iemand aanbied om mij eventueel te helpen dan doet hij dat uit eigen wil. Ik ben er echt niet op uit om voor "niets of weinig" een gitaar in elkaar te zetten.
    Hetgeen wat je hierboven post,zijn de kosten die ik heb betaald om mijn huidige gitaar af te laten stellen en dat was zeker zijn geld waard.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Negeer guitarkid2 gewoon joh. Een van de idioten van het forum. Op een geven moment weet je wel wie er niet helemaal fris in de bovenkamer zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  5. #75

    Standaard

    Las net je laatste post
    Haal de mijne weg
    Zie dat je de verwachtingen naar realiteit heb bijgestel3
    Was enige doel van mijn post
    Have fun

  6. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Negeer guitarkid2 gewoon joh. Een van de idioten van het forum. Op een geven moment weet je wel wie er niet helemaal fris in de bovenkamer zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik had het niet beter kunnen formuleren

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Warmoth heeft niet één ongelakte essen strat body staan met brughumbucker en floyd rose routing. Kant-en-klare bodies bij Warmoth gaan sowieso voor ver boven de $200,-. Laat staan custom gemaakte bodies, waar de topicstarter, gezien z'n wens, al automatisch op uitkomt. En dan heb ik alleen nog maar naar de bodies gekeken, niet naar een nek. Rek dat bedrag gerust op naar boven de €1000,- in totaal. Helaas is zo'n kitje in elkaar schroeven wat meer dan dat, dus ik denk dat de topicstarter op wel even meer uit komt. Ik heb zo het vermoeden dat er te makkelijk gedacht wordt over het in elkaar schroeven van een gitaar. Doe er ook nog even de nodige lakbusjes bij, komen we alweer wat hoger uit.

    Ik ben ook groot Warmoth fan, maar goedkoop is het nou ook weer niet.
    Je kan makkelijk een body kopen zonder finish, want je mag namelijk gratis een frezing krijgen voor wat jij wel nodig hebt. De floyd kost een tientje, een humbucker erbij kost zelfs niks...

    ik lees ergens 400 euri als budget?

    Succes. dat zijn al de onderdelen ex hout :P zou ik dus niet adviseren!

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Iets anders is altijd rommel....... dit snap ik dus niet. Waarom zou je geen lekkere gitaar voor minder kunnen bouwen? Helemaal fijn dat Warmoth zulk fantastisch spul maakt maar het kan zeker een tandje minder. Mooi hout is gewoon gelul bijvoorbeeld. Waarom zou iets wat er mooi uit ziet beter klinken? Dat gaat niet eens voor vrouwen op. Ik zou beginnen met wat spul kopen in de EU of een kitje aldaar, spuiten en in elkaar schroeven daarna.

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ik heb dat vaak gedaan, body x met hals y maar de neck/body verbinding luistert gewoon nauw
    dan ging ik met een body naar Rienk (String) en paste ik allparts halzen op een body
    is allemaal cnc maar toch heeft de een speling waar de ander wringt of niet past
    dus ja, je kan honderden euro's besparen door zelf te sjoppen maar als je iets meer te besteden hebt dan laat je de sores over aan iemand anders.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 september 2019 om 01:45
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als de ene past en de andere niet dan is het sowieso geen CNC.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top