Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 14 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 132
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Nee Erik, wat de realiteit is is soms iets anders dan wat je zou verwachten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nu ben ik toevallig behoorlijk thuis in CNC en één ding daarvan is duidelijk. Alles is hetzelfde.

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja. Maar daar sta je met een body en een dozijn allparts halzen en de een heeft speling en de ander wringt en nou? Klagen op internet?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als de ene past en de andere niet dan is het sowieso geen CNC.
    Helaas niet waar. Uit eigen ervaring en die van een gitaarbouwer die me er al voor waarschuwde.

    Waar heb je trouwens kunnen lezen dat 'mooier' hout ook automatisch beter klinkt en dat mensen beweren dat iets anders altijd rommel is?

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nu ben ik toevallig behoorlijk thuis in CNC en één ding daarvan is duidelijk. Alles is hetzelfde.
    Ja, maar jij weet ook wel echt alles en bent sowieso de beste. Ik denk dat jij een raket geleerde nog corrigeert.

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Nu ben ik ook behoorlijk thuis in CNC, en lang niet alles is hetzelfde.
    Die banken hebben ook toleranties, al zijn die heel klein tov veel andere parameters in het proces.
    Verschillen in materiaal is er daar een van, maar steeds vaker heb je geen vaklui meer die weten wat ze doen, en dus blind op die machine vertrouwen. Maar ja, als dat blind kon had je ook nooit meer afkeur, maar die is er wel, en niet te weinig ook.

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    www.guitarbuild.co.uk

    alternatiefje voor warmoth en als je even wat graaft kom je bodies en halzen tegen rond de 100 pond. Voor 250 pond, zeg, 275 euri, kan je hier al je hout vandaan halen. Als zij geen floyd willen boren/frezen, kan ik dat altijd nog wel oppakken; ik heb ook mallen

    CNC is absoluut niet zaligmakend. ik heb genoeg cnc werk gezien waar bijvoorbeeld de cnc een afwijking heeft op een van de drie assen en zo dus flinke fouten kunnen ontstaan. Neck pockets die je op 0,05 millimeter strak tekent maar door de cnc toch 0.15mm te groot worden gefreesd, omdat er een vertaalprobleem is tussen het tekenprogramma en de cnc, iets dat je niet op voorhand had kunnen zien.

    Nee, CNC is zeker niet zaligmakend. Hout is gewoon ontzettend niet precies.

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht

    Nee, CNC is zeker niet zaligmakend. Hout is gewoon ontzettend niet precies.
    behalve speling op de assen, freesbits slijten volgens mij toch ook
    zeker als ze voor tientallen body's worden gebruikt.
    verder zal de werking van hout ook invloed hebben met verschillende soorten afwerking.
    waterachtige die verder doordringt maar snel verdampt, olie die ook goed indringt maar niet verdampt zal per houtsoort ook andere reactie geven en misschien daarom ook de kleine afwijkingen geven dat iets past of niet.
    of zie ik dit verkeerd?

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Jij beschrijft een gebrek aan vakmanschap Orpheo. Als jij iets tekent horen zij dat uit te voeren en niet met een lulverhaal over ‘vertaalproblemen’ van de machine te komen.

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Jij beschrijft een gebrek aan vakmanschap Orpheo. Als jij iets tekent horen zij dat uit te voeren en niet met een lulverhaal over ‘vertaalproblemen’ van de machine te komen.
    Niet rot bedoeld, maar welke achtergrond heb jij? Ik werk dagelijks met dit soort machines en een probleem met de koppeling tussen de computer die aanstuurt en de machine is heel normaal. De machine kan een puls overslaan, kan een afwijking hebben door een lagerje dat niet lekker zit maar wat te klein is om te achterhalen wélke lager het nou niet goed doet (want ze hebben niet één lager maar tig).

    @no 1 hops: jup dat zijn inderdaad ook problemen waar je rekening mee moet houden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top