Enige maanden geleden heb ik weer een gitaar gekocht en ben druk aan het oefenen. Ik heb begin jaren 80 ook al een gitaar periode gehad maar heb dat nooit echt serieus opgepakt. In die jaren had ik maar 1 gitaar held en dat was Eddie van Halen, niet alleen om zijn speelkunsten maar ook om zijn gitaren. Nu blijven de gedachten door mijn hoofd spelen om komende jaar zo'n gitaar in mijn kamer hebben te staan.
Nu twijfel ik echter of dat ik door spaar en een EVH gitaar koop of dat ik er zelf eentje in elkaar zet met een kit die ik koop. Een EVH koop je tussen de 750 en 800 euro en ik " denk" een zelfbouw gitaar tussen de 300 en 400 euro te kunnen realiseren.

Punt waar ik nu mee zit, is het wel het geld waard om voor 300/400 euro zelf een gitaar te maken met het risico dat hij vervolgens niet klinkt en misschien wel lastig te bespelen is? Ik vind wel de lol om een gitaar te bouwen maar wil wel kunnen genieten van mijn bouwkunsten en niet dat hij op de standaard blijft staan en vervolgens stof sta te happen.

Zijn er lezers die ervaringen hebben hoe een zelfbouw kit klinkt, en of het zinvol is om een paar 100 euro te besparen of gewoon een EVH te kopen?