Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: Jimmy Rosenberg

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard Jimmy Rosenberg

    Afgelopen weekend was het Sinti-festival Latcho Diewes. Vele goede Sinti-muzikanten traden er op en ook Jimmy Rosenberg speelde een korte set met Taylor Paucken, aka Taylor Swing. Na de set, terwijl Django Wagner de tent vermaakte met zijn zang, begon Jimmy te jammen met vrienden en familie.

    De liefhebbers kunnen daar hier een stukje van zien:



    Voor mij een bijzonder moment, het was de eerste keer dat we elkaar zagen en kort spraken sinds een gesprek dat we afgelopen december hebben opgenomen. Was niet de bedoeling dat ik een gitaar op schoot had, maar als Jimmy zegt spelen, dan heb je simpelweg geen keus. Achteraf maar goed ook, want het laat zien hoe graag Jimmy les geeft. Dat interview is ook op YouTube te zien:



    Groet,
    Wilbert

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooi! Pure liefhebbers en topmusici die zigeuners. Lekker ongedwongen hun ding doen.
    Mooie beelden 👌😘

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Dat kun je wel zeggen. Er zijn heel wat virtuozen die je niet kunnen vertellen wat de namen van de snaren zijn, maar er zit zo veel swing en passie in die muziek. Heerlijk. Dat festival is trouwens 2 dagen en er stonden best wel namen op het affiche. Django Wagener, Rosenberg Trio, Belle Perez, maar een programma was er niet. Dus ook niet op welke dag welke artiest zou spelen... Voor gewone 'burgers', zeker Nederlanders, is dat ongekend, maar het typeert hun cultuur wel. Overigens vinden Sinti en Roma de naam zigeuner beledigend. Een Sinti-man is een Sinto en een vrouw een Sintezza. In elk geval is dat festival een aanrader om heen te gaan. En ook de entree... 5 euro en een pintje 2.50. Hier in Sittard op de markt betaal je meer.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Great, tx man.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dramatisch verhaal blijft het. Ik dacht zowat ieder stukje docu en muziek wel gezien of gehoord te hebben, maar deze dus nog niet. Bedankt! De docu "Jon & Jimmy" vond ik ook mooi.




    Dat Roma het woord "zigeuner" beledigend vinden is behoorlijk overdreven. De meeste noemen zichzelf zigeuner, Django Wagner bijvoorbeeld op z'n eigen site. In de loop der jaren behoorlijk wat Roma meegemaakt en gemerkt dat het een volk met veel gezichten is.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Heb met Jon nog best wel wat contact gehad sinds december. Waarheidsvinding was nooit het doel van dit gesprek en Jon zelf ontkent bijvoorbeeld de gitaar van Jimmy gestolen te hebben. Voor mij onmogelijk te achterhalen wie nu eerlijk is en wie niet, want zelfs als het niet zo is, dan is Jimmy er wel van overtuigd. Een klassiek tragedie is het. Zo veel mensen die van hem geprofiteerd hebben, of misschien wel misbruik gemaakt. Hij is heel goed van vertrouwen. Te goed als je het mij vraagt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Deze beelden zijn van vandaag in Amsterdam. Heerlijk dat hij weer met muzikanten speelt.

    https://www.facebook.com/johan.peete...1912882312367/

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Vorige week was het een jaar geleden dat Jimmy speelde. Inmiddels gaat het wat beter met hem en heb ik de beelden van het optreden nog eens bekeken. Vorig jaar wilde ik ze niet uitzenden, maar inmiddels werk ik niet meer bij de lokale omroep - die bestaat niet meer - maar liggen de rechten bij mij. Na lang wikken en wegen vind ik het voor de geschiedvertelling toch belangrijk om de beelden publiek te maken. Helaas heeft er iemand gemeend een rechtenclaim te moeten plaatsen op 2 minuten van de muziek die Jimmy speelt. Dus als er reclames te zien zijn, dan is dat vanwege die claim. Zelf verdien ik er geen cent aan en dat hou ik graag zo.


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooi concert ! Hier kan ik ademloos naar kijken. Elke nuance en emotie hoor je in de noten die Jimmy speelt.
    Wel treurig dat hij zo’n klein podium heeft!
    Die man verdient het om een groter publiek te hebben. Het wordt tijd dat iemand als Jan Akkerman zich om hem ontfermt en hem bij z’n lurven pakt om te gaan toeren. Wat een muzikant ! Genieten geblazen.👌😘

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Ja, dat podium zat me ook dwars. Vandaar ook dat we het gesprek na het optreden wel in de grote zaal hebben opgenomen. Dat verdient deze man gewoon. Het gaat inmiddels wat beter met hem en Taylor Swing heeft hem volgens mij een beetje onder zijn hoede genomen. Onlangs heeft Dennis Chang via een crowdfunding gitaarlessen met hem opgenomen en een album, maar goed, ik ben ook al persoonlijk benaderd door een ex van hem. Of ik aan Jimmy kon vragen of hij wat geld voor d'r had... 'Ja maar hij treedt toch weer op?' kwam eruit toen ik zei dat Jimmy geen rode cent heeft. Het is een bijzondere wereld waar hij in leeft, met veel opportunisten. In januari speelt hij in het Bimhuis trouwens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top