Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Vraag over cabinet

  1. #1

    Standaard Vraag over cabinet

    Heb een mono/stereo 212 cabinet gekocht waar 2 x16 ohm in zit met voor elke speaker een aparte uitgang. Nu geeft hij aan 8 ohm mono en 16 ohm stereo. Maar hoe moet ik dit lezen? Sluit ik beide uitgangen aan op de 16 ohm ingangen van mijn versterker of op de 8 ohm?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    2 speakers van 16 ohm geeft parallel (mono) 8 ohm. In mono zou je dus idealiter van de 8 ohm uitgang (niet ingang) van je versterker gebruik moeten maken.
    Wil je stereo, dan heeft elke speaker zijn eigen aansluitsnoertje, en zou je ieder snoertje in een 16 ohm uitgang van je versterker (s) moeten prikken.

    Let wel op; ik heb zelf (oa) een Engl cabinet. Als ik die naar stereo gebruik switch zitten de nullen, of ground, of hoe je het noemen wilt van beide helften nog steeds aan elkaar. Of dat weleens echt fout kan gaan weet ik niet (mensen die hier verstand van hebben, ik hoor het graag), maar ik heb het er niet op.

  3. #3

    Standaard

    Oke, dus als ik hem op mono zet gebruik ik de twee uitgangen vh cabinet op de 8 ohm uitgangen van de versterker. Als ik hem op stereo zet dan op de 16 ohm uitgangen vd versterker?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Op mono heb je maar 1 draadje nodig, van de 8ohm speakeruitgang op je versterker naar het cabinet.

  5. #5

    Standaard

    Oke thanks!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top