Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 56
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Op zich snap ik de principiële opstelling wel, als er niet geleverd wordt wat er aangeboden is.
    Zelf zou ik me denk ik afvragen of ik deze gitaar met deukjes gekocht had voor deze prijs als deze deukjes wel vermeld waren. Neemt niet weg dat transportschade, evt door verkeerd verpakken gewoon niet goed is, maar een lage b-stock prijs kan ervoor zorgen dat ik het eerder zou accepteren.

    Mocht je besluiten de gitaar te houden en je wilt de deukjes weghalen, probeer voorafgaand aan het terugschuren van de koo eerst eens een klein propje keukenpapier nat te maken en tegen zo'n deukje aan te houden en dan met een hete soldeerbout er tegenaan. Vaak kun je met die stoom een deuk (waar dus geen materiaal weg is) deels of helemaal weg krijgen. Hoef je alleen maar ff met fijn schuurpapier te aaien om het ruwe van opstaande vezels weg te poetsen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    ik snap het principiële wel van dat je hier niet blij van bent, maar je weet nu wat je hebt en dat dit ook aan te passen is.

    verder moet je niet vergeten dat het bij de dozenschuivers de transportkosten een grote kostenpost is en ze die natuurlijk niet te hoog op willen lanten lopen.
    je koopt een B podukt met flinke korting en wil dan ook nog extra verpakking.
    daar is dan iemand al gauw een kwartier of langer mee bezig, plus het extra materiaal en dat gaan ze dan echt niet doen lijkt mij.
    of je had moeten moeten vragen wat betere verpakking extra zou kosten.

    ik weet niet hoe groot de winstmarges zijn, maar verwacht niet dat die hoog zijn, zeker niet als er al zo een afschrijving is.

    dat je erop wijst dat er duidelijk in de omschrijving staat dat er geen krassen etc op zitten is terecht, en daar zouden ze zich wat van moeten aantrekken, maar misschien ben je een van de weinigen die zich daar dan meer druk om maakt dan de korting die je hebt.

    maar even wat anders, mooie gitaar voor dat bedrag en er is niets mis met cort gitaren ;-)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb er gisteren avond lang op gespeeld, en afgewisseld met mijn Fender USA standard.

    De Cort is zeker niet verkeerd. Ik zie wel wat verbeteringen, de frets moet ik polijsten, en er zit 1 scherpe fret, die kan ik voorzichtig korter vijlen. De tremelo pook ontbreekt, ik heb de brug nu vlak op de body gezet, zadels moeten nog omhoog. De nek kan wat rechter.

    Het tremelo blok leek van zwart plastic, maar is toch metaal toen ik het testte met een magneet. Dat is een minpuntje. En de frets zien er wat zielig uit, ze zijn niet grof, maar je ziet dat het budget is in verhouding met een USA standard.

    Ik neem de Cort mee naar gitaarles zaterdag, ik ben benieuwd wat de leraar ervan vindt, die heeft zelf een hoop stratocasters.

    Of ik nu heel blij word van deze gitaar, ik weet het niet. Misschien wel met extra korting van BAX. Dit is de 4e gitaar in huis, als ik deze houd komt er zeker snel geen andere, misschien moet ik toch een stapje hoger gaan. Daar zit vooral mijn twijfel. Strat met een maple neck lijkt me ook heel mooi. Die 177 euro, dat is zeker een mooie deal maar niet zaligmakend.

    @ Brad, de Squier is een Bullet Mustang, met vaste brug. Ik had al een keer zadels vervangen, maar dat was geen succes. Ik denk dat 24 inch sowieso niet al te veel sustain heeft.
    Laatst gewijzigd door raabje; 3 september 2019 om 09:33

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik koop graag B-stock bij Thomann, bij Bax koop ik niets en dat gaat ook nooit gebeuren. Bij een B-stock weet ik zeker dat 'ie nog eens helemaal bekeken en getest is. Tot nu toe in alle opzichten alleen maar voordeel van gehad.
    In geval van Thomann heb ik gewoon ronduit bewijs dat het niet zo is dat ze de boel bekijken & testen.
    Vluchtig misschien, zodat ze iets met een krasje kunnen adverteren, maar verwacht niet dat ze reparaties uitvoeren.
    Kan je dat zelf ?
    Kan je er idd. je voordeel mee doen.
    Maar goed, dat is niet topic hier natuurlijk.
    In geval van de topic starter zou ik idd. ook maar gewoon wegblijven van B stock.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    @ Brad, de Squier is een Bullet Mustang, met vaste brug. Ik had al een keer zadels vervangen, maar dat was geen succes. Ik denk dat 24 inch sowieso niet al te veel sustain heeft.
    Weird dat ze die dingen Mustang noemen & niet Duo Sonic.
    24 inch maakt het verschil niet.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 3 september 2019 om 09:40

  6. #26

    Standaard

    "Misschien wel met extra korting van BAX. D-"
    Kijk dit vind nu nou het minder leuke aan dit verhaal
    Afgelopen halfjaar heb ik 3maal +/- het zelfde meegemaakt
    slechte gitaren binnen gekregen via de post
    Heb de verhalen hier gepost maar 1 ding heb ik niet gedaan

    Naming van de leveranciers
    Daar heb ik de conflicten persoonlijk mee uitgevochten want toen ik er 1 dreigde om alhier de naam plus verhaal te vertellen ging er opeens een lampje bij me branden
    Was ik niet stiekum aan het chanteren en hoeveel haren was ik beter dan de gast die een gratis kopje koffie wenst bij een horeca gelegenheid voor niet negatieve internet review ?
    Ik heb gelijk mijn excuses aangeboden aan de betreffende gitaarboer

    ter overweging
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 3 september 2019 om 10:08

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Nou zo erg is het niet hoor. Ik ben niet van plan te chanteren. Ik ben gewoon benieuwd wat Bax voorstelt. Ik zie Bax ook niet echt als een gitaarboer, maar een groothandel. Ik vertel Bax helemaal niks over dit topic. Ik heb alleen weinig sympathie voort Bax.

    Bij de Squier met schade aan de kop was het voorstel een tegoedbon van Bax van 10 euro, uit coulance. Dan moet ik nog meer spul kopen daar, dat vond ik geen goede oplossing (en daarna ontdekte ik de kapotte hals pen moer).

    Maar goed om hier met jullie te sparren hoor, ik waardeer alle reacties. Bottom line is dat ik er naar uit keek om de gitaar te ontvangenen uit te pakken, ging zelfs eerder naar huis van mijn werk, en dat werd opnieuw een teleurstelling. Dat is allemaal emotie, daar kan je overheen stappen, of niet, dat is een keuze.

    En wat wel weer grappig is,Bax adverteert nu met B-stock korting, met de tekst, gun jij deze artikelen een 2e kans? Dat doet Bax dus zelf ook niet, door zo lomp te versturen.
    Laatst gewijzigd door raabje; 3 september 2019 om 11:21

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ik vertel Bax helemaal niks over dit topic. Ik heb alleen weinig sympathie voort Bax.
    Nee, ze hebben vast geen internet...
    Hoe dan ook; je hebt gegokt en (dit keer) verloren. Some times you win, some times you loose. Voor dit geld kun je i.m.h.o. weinig verwachten, zoals ook al uit andere posts blijkt.
    Ik zou de boel accepteren, of anders uithuilen en opnieuw beginnen met sparen (en dan tot een eurootje of honderd verder); dan heb je recht van spreken.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ja zo is het. “Sparen” hoeft ook niet, ik kan mijn budget oprekken. Ik wil er niet over door zeiken. Deze Cort had ik al eerder getest in de winkel en kruiste mijn pad toevallig, het leek een mooie deal. Er zijn wat kleine dingetjes die beter kunnen. Als de gitaar in goede staat uit de doos kwam, dan bleef de balans positief, en nu niet denk ik. Terugsturen is geen enkele moeite, ben ik er vanaf, en dan opnieuw kijken of er wat interessants langs komt. En dan nieuw of 2e hands zelf ophalen. Alleen als de gitaarleraar helemaal wild enthousiast is wil ik er nog over nadenken.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Wat boeit het of die leraar enthousiast is als je het zelf niet bent?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top