Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 56
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Jammer joh! Ik had best GAS voor die Cort, maar als ik dit zo zie en lees is de lol er wel van af.
    Kan ik beter voor een Ibanez AZ serie gaan.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Stoppen met dozenschuivers.
    Ga gewoon eens langs bij TFOA of bij Luthiers in Den Bosch, of tal van andere zaken die mensen je hier best kunnen adviseren.
    Betaal je wat wat meer voor eenzelfde gitaar dan dat die bij Bax kost, maar je krijgt 'm afgesteld, en reken er maar op dat zij de lemons al teruggestuurd hebben voor je en niet in hun winkel hebben hangen.
    Ik merk vaak dat ze niet eens duurder zijn, of het mag geen naam hebben. Die weten inmiddels ook wel dat ze als afzetter gezien worden als een een paar tientjes duurder zijn.

    Maargoed, PostNL heeft er nu weer aardig aan verdient hoop ik dan maar.
    Het verlies danwel irritatie zijn voor Bax, Thomann en TS.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ja ik ga rustig verder zoeken. In de winkel proberen is sowieso het beste, helemaal eens!

    Mijn USA strat komt uit de winkel, Sound Plaza in Amsterdam, op je gemak proberen is daar geen probleem, en goede service. Squier Mustang bij Dirk Witte in Amsterdam gekocht in de winkel na een test (intonatie was wel r*k, bleek later, dat is toen opgelost).

    Toevallig zag ik 2 keer een B stock die ik in winkels al eerder had geprobeerd, Squier CV 50 bij Dirk Witte, en de Cort G260DX bij Bax Amsterdam. Ik had gewoon pech. En de Cort van Thomann had goede specs, en leek sterk op de Cort die ik thuis heb gehad. Ik kan het dozenschuiven wel verklaren voor mezelf. Ik moet ook zeggen dat ik de kale body niet heel mooi vond, beetje ruw afgewerkt. Beslissing om terug te sturen was snel gemaakt.

    Ik zoek rustig verder, en winkels genoeg in de omgeving. Alleen nooit meer bij Bax, dat sowieso niet. Hele slechte service. RMA bericht ontvangen, geen geld retour. En na bellen (lang in de wacht) wordt het ontdekt, en dan moet ik weer 7 dagen wachten. Echt een prut bedrijf, ik koop er niks meer.

    Ik zal die Ibanez AZ eens checken.

    Wat ook wel bijzonder is, het voelt juist goed om die Cort weer terug te sturen, ik waardeer mijn USA strat nu weer meer, alles klopt gewoon aan die gitaar. Soort van anti-gas gevoel, ik heb die extra gitaar niet nodig. Ik ga verder zoeken tot ik echt een klik krijg met een andere gitaar.

    En ik ben nu Purple Haze aan het oefenen, en ik ben er nog slecht in, ik ga me eerst daar op richten.
    Laatst gewijzigd door raabje; 17 september 2019 om 12:26

  4. #44

    Standaard

    Wat een pech, 3 gitaren op rij die niet deugen...Wat jammer toch. Zou je tegenwoordig toch niet meer verwachten.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Nou, poging nummer 4 :-)



    Komt helemaal perfect uit de doos van Music Store, dat is een goed begin.

    Ik heb in de winkel de Fender Player, Vintera 50 modified, en Fender Performer geprobeerd. De Player had een dikke laag lak op het maple fretboard, dat was kleverig. Performer is een fijne gitaar, maar beetje te duur op dit moment. Vintera 50 mod, was ik niet zo van onder de indruk, voelde een beetje grof, komt ook door de 1 laags slagplaat. Deze CV50 komt via de post, is overal uitverkocht in de buurt.

    Deze CV50 is nog de oude serie uit China met alder body en Tonerider surfari PU's. Tremelo blok en pots en schakelaar kan ik ooit nog vervangen als hobby project, maar stock is deze al prima in orde. De hals pen moer draait prima, dat heb ik getest. Ik heb ook voor de CV50 gekozen ivm het gewicht, deze is wat lichter, beter voor mijn zoontje. En als hij er een ongelukje mee heeft is dat geen probleem, het is maar een Squier.

    En nog even over onze vrienden van Bax, retour betaling van de Cort kwam maar niet, ondanks vele verzoeken. Pas na plaatsen van een negatieve review bij Kieskeurig stond binnen een uur het geld op mijn rekening. Met Bax on-line shop ben ik klaar.
    Laatst gewijzigd door raabje; 27 september 2019 om 17:59

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Cort G260Dx staat weer te koop, voor € 409.

    https://www.bax-shop.nl/b-stock-aanb...sea-foam-green

    Deze heb ik thuis gehad, op de foto is te zien dat de zwevende brug plat ligt, zadel van de hoge e snaar staat tegen de bout van de brug aan, en de strap lock zit scheef aan de onderkant.

    Gebruiksporen, geen schade en krassen... lekker bezig daar...

  7. #47

    Standaard

    Misschien vinden ze het bij BAX wel meevallen...het is tenslotte B-stock?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #48

    Standaard

    Overigens vind ik uw commentaren richting BAX wel wat ver gaan. Men heeft zonder al te veel gemor de door u geprobeerde gitaren weer terug genomen en ook uw geld weer teruggestort . Netjes toch?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij verander je de intonatie wanneer je de brug achterover tegen de body klapt, waardoor je de zadels extra ver naar voren moet draaien.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Overigens vind ik uw commentaren richting BAX wel wat ver gaan. Men heeft zonder al te veel gemor de door u geprobeerde gitaren weer terug genomen en ook uw geld weer teruggestort . Netjes toch?
    Na veel aandringen heeft BAX het geld terug gestort. Uit eigen ervaring weet ik dat het bij Bax echt wel bijna 3 volle kalenderweken duurt. Niet echt om over naar huis te schrijven.
    Wat willen die? Rente pakken met de huidige rentestand 😂
    Maar verder een handige webshop als je snel snaren of plectra nodig hebt. Zou er geen gitaar vandaan halen, die wil ik zelf kiezen en testen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top