Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 56
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    ...Some times you win, some times you loose
    Je bedoelt : "sometimes you win, sometimes you lose".

    To lose : verliezen
    Loose : los

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turboblues Bekijk bericht
    Je bedoelt : "sometimes you win, sometimes you lose".

    To lose : verliezen
    Loose : los
    Je hebt helemaal gelijk; dank voor deze correctie en uitermate duidelijke uitleg
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Gitaar is weer onderweg naar Bax

    ik zal de lange versie geven, anders wordt er misschien (weer) getwijfeld aan mijn intellect :-)

    De gitaar heeft geen tremelo pook, die is kwijt. De brug was zwevend, en dat vind ik irritant als ik geen tremelo ga gebruiken. Ik heb de brug vlak op de body gezet, en toen was de brug nog steeds niet stabiel, zat wat speling in met 2 tremelo veren. Met een blokje hout zat de brug alsnog goed vast.

    Met de lage brug moesten de zadels omhoog. Ik denk dat de snaar lengte net wat langer is met een lage brug en hoge zadels. Bij het afstellen brak de hoge e snaar op de kop, die heb ik vervangen door een nieuwe snaar, en toen ook gelijk geïntoneerd. En toen ontdekte ik dat de zadel tegen de bout van de brug aan loopt, de hoge e snaar kan niet korter gemaakt worden, ik kreeg de hoge e niet goed geïntoneerd.



    Ik was er toen wel klaar mee, ik had de gitaar perfect afgesteld, en dan dat weer. Weg ermee. Losse tremelo arm voor deze brug is niet zomaar te vinden, en zadel korter vijlen is een beetje een lompe oplossing.
    Laatst gewijzigd door raabje; 4 september 2019 om 18:45

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Als je je er niet goed bij voeltvis dat de beste oplossing !

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    dat er onvoldoende ruimte op het zadel is, vind ik wel echt een probleem. Maar anders had ik gezegd dat je er een andere brug op moest zetten, bijvoorbeeld een Wilkinson VS100 en knallen maar.

    Over de deukjes op de headstock: hals strippen, uitstomen en hals in de nanocoat (schijt aan olie, nanocoat is veel beter).

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Wordt het hopelijk toch een happy new guitar day, ik heb de Cort G260OPN besteld. Zal begin volgende week aankomen. Ik heb nog gedacht aan een Fender Player HSS stratocaster, met 15% korting bij Bax ca. 520, - maar ik zie teveel overlap met mijn USA strat. Deze Cort is echt wat anders denk ik. En ik zag ergens een Blade Texas Pro voor 629, en dat is een scherpe prijs, maar net even te duur voor een gitaar voor erbij.



    De G260 die ik had was echt een lekkere gitaar, en deze spreekt me nog meer aan door de maple neck, dat schijnt een betere combinatie te zijn met een ash body. Reviews van de OPN zijn overwegend goed op de site van Thomann. En een vent op Youtube is lyrisch, die had ook goede info.

    https://www.youtube.com/watch?v=I_olMbqfVs0

    https://www.youtube.com/watch?v=Klwhg5IAuR8


    Ik hoop dat ik op deze de brug wel vlak op de body krijg ipv zwevend. Ik ben benieuwd.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ziet er uit als een zeer degelijke gitaar met kwaliteit hardware. Een beetje zoals mijn Yamaha Pac 612 ll FM.
    Ik hoop alleen dat de fabrieksafstelling bij Cort beter voor elkaar is dan bij Yamaha...
    En waarom zou je de brug niet vlak op de body kunnen krijgen? Lijkt me geen probleem, toch?
    Laatst gewijzigd door pasqual; 13 september 2019 om 20:07

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    EditL gitaar ontvangen en weer retour.

    De hoge e snaar zit te dicht bij de rand van het fretboard, en de frets lopen schuin af.

    Bij vibrato en pull offs glijdt de snaar over de rand. Komt zowel door de brug als de kam. Op de productfoto’s op de website is het ook te zien, zal zo ontworpen zijn.

    Idee van een extra gitaar gaat even in de ijskast. Eerst geld retour van Bax en Thomann. Bij Bax duurt dat enorm lang, gaat nu ook de 2e keer weer fout.
    Laatst gewijzigd door raabje; 17 september 2019 om 09:54

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    sneue bak dat het zo loopt, maar het kan zomaar zo zijn dat je zonder dat je ergens om zoekt ineens tegen de gitaar aanloopt die alles wel in zich heeft.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Stoppen met dozenschuivers.
    Ga gewoon eens langs bij TFOA of bij Luthiers in Den Bosch, of tal van andere zaken die mensen je hier best kunnen adviseren.
    Betaal je wat wat meer voor eenzelfde gitaar dan dat die bij Bax kost, maar je krijgt 'm afgesteld, en reken er maar op dat zij de lemons al teruggestuurd hebben voor je en niet in hun winkel hebben hangen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top