Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 53 van 53
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik ben weer actief mijn ouwe Vox Tonelab LE gaan gebruiken ipv een sjiekere Line6 HD500x. Op de eoa manier klinkt die Vox veel meer dynamisch. D'r zit een buisje in voor het VOX Valve Reactor circuitje.. Soort van mini eindversterkertje met een 12AX7 is 't geloof ik. Mocht dit de reden zijn dan is 't in mijn optiek zinvol om een buisje d'r in te hebben.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Het hangt ook wel een beetje af van de situatie. Ik kan een buizen pedaal vooral waarderen vanwege de subtiliteit m.b.t overdrive en de transparantie die mijn Lex Bod SD buizen pedaal biedt t.o.v. mijn analoge overdrives/distortion pedalen. Zeer zinvol dus.

    Dat gezegd hebbende hebben mijn analoge overdrive en distortion pedalen ook zeker hun eigen meerwaarde. De Eric Johnson fuzz is lekker smerig, mijn JHS Morning Glory speelt heerlijk en de Suhr Riot is weer erg bruikbaar voor die smeuïge lead sound. Allemaal sounds die ik niet met mijn buizen pedalen kan bereiken. En er zijn er ook nog eens heel veel van. Ook zinvol dus...
    Misschien wat flauw, maar zowel je superdrive als de andere pedalen die je noemt zijn analoog. Waarin analoge drives kunnen verschillen is buizen, transistor, opamp, diode vervorming. (verbeter me als het niet klopt)
    Met allen zo hun sterke en misschien minder sterke kanten.
    Mijn nobels odr-1 die geen drol kostte klinkt ook super op mijn vox. Lekker als je wat compressie verlangd.

  3. #53

    Standaard

    Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde uiteraard mijn buizenpedalen vs. mijn andere overdrive/distortion effectpedalen ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top