Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 53
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Omdat ik wat te vieren heb (nl. dat ik nog wat langer op deze aardkloot mag verblijven) heb ik mezelf maar een cadeau gedaan, en wel deze:
    (ben altijd een sucker geweest voor dit soort buizen preamps ;-) )

    Zie ook hier: https://www.gitarist.nl/tests/artike...t-gitarist-335


    Da's een hele mooie, gefeliciteerd!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanhulsteijn Bekijk bericht
    Ik vond zelf dat je met verschillende buizen genoeg nuance verschil kon krijgen om het geluid naar wens aan te passen aan je setup. Ik merkte wel dat met sommige buizen het circuit wat traag reageerde om aan te gaan. Maar omdat ik hem permanent aan had staan was dat voor mij geen issue.

    Zelf vind ik de buizenboosters die ik heb gehad wat "sponziger" of hoe je het ook moet noemen. Een wat tragere attack, wat meer note bloom?? Niet dat dat beter of slechter is, maar anders. Voor fretless bas vond ik dat fijn. Maar ik kan me voorstellen dat het niet voor elk genre gewenst is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Ik heb m niet getest met verschillende buizen (dus het zou kunnen kloppen wat je zegt). Wel (blind) ge a/b'd met andere boosters en hoorde geen verschil. De hele tijd aan klonk minder goed dan mijn versterker wat harder zetten en het pedaal ertussen uit halen, ook op dit gebied geen verschil tussen kool en elfring buizen booster en non buizen boost pedalen die ik getest heb.

    Er zit trouwens een vertragende aan/uit switch ingebouwd (snelle fade in) in die Kool & Elfring omdat je anders met boost pedalen snel een soort "plop" hoort als je m intrapt. Misschien is dat dus wat je waarnam met traag reageren? Ik vond/vind dat wel handig aan de Kool & Elfring trouwens.

    Hoe het allemaal reageert wanneer je tricky akkoorden tokkelt weet ik verder niet.
    Laatst gewijzigd door NLF; 9 september 2019 om 20:54

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik krijg bij buizenpedalen het gevoel wat eerder in dit topic ook genoemd wordt. Gewoon omdat het kan. Dus niet perse als meerwaarde. Ik zeg daarmee niet dat zo'n buisje wel of geen invloed heeft. Ik vraag me alleen de meerwaarde af. Ik ben dan ook nooit perse op zoek gegaan naar een bepaalde techniek, wel naar een bepaald geluid en heb misschien daarom geen buizenpedalen. Ben er nog nooit op uitgekomen in ieder geval. Maar goed, digitaal versus analoog vraag ik me ook niet af, buizen ook niet. M'n oortjes doen hoop ik z'n werk wel.

  4. #44

    Standaard

    Ik hoor het verschil meteen. Ik speel thuis vaak met mijn Vintage Revolution Pedalpro die een hele strakke/direct klinkende en veelzijdige preamp ingebouwd heeft. Hoge kwaliteit en voor heel veel stijlen erg bruikbaar. Maar zodra ik de buizen preamp (de Blackface Reussenzehn, de Lex Bos Superdrive of de Koch OD) in de loop zet wordt het meteen warmer qua sound. Ik kan me dus ook wel vinden in het feit dat sommigen een buizen pedaal wat sponziger of imo vergeeflijker en dus prettiger vinden spelen. Ik zou ze niet willen missen...

    Enne, die Victory pedalen zien er wel awesome mooi uit ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 10 september 2019 om 18:01

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik hoor het verschil meteen. Ik speel thuis vaak met mijn Vintage Revolution Pedalpro die een hele strakke/direct klinkende en veelzijdige preamp ingebouwd heeft. Hoge kwaliteit en voor heel veel stijlen erg bruikbaar. Maar zodra ik de buizen preamp (de Blackface Reussenzehn, de Lex Bos Superdrive of de Koch OD) in de loop zet wordt het meteen warmer qua sound. Ik kan me dus ook wel vinden in het feit dat sommigen een buizen pedaal wat sponziger of imo vergeeflijker en dus prettiger vinden spelen. Ik zou ze niet willen missen...

    Enne, die Victory pedalen zien er wel awesome mooi uit ;-)
    Wat betreft overdive/distortion pedalen: ja, absoluut. Wat betreft boost pedalen: dat maakt volgens mij dus niet veel uit (de sound wordt dan immers al in je buizenamp gemaakt met buizen gemaakt, je voegt alleen wat extra output aan je pickups toe dmv boost pedaal)

  6. #46

    Standaard

    (Ik startte ooit jaren geleden een topic op Harmony Central, ultimate Tubepedal thread, maar dat terzijde)
    Ik heb zelf ervaring met de Matchless hotbox en de Lex Bos SD. Ik heb jaren met de Hotbox door een AC30 gespeeld. Enorm dynamisch maar de combi met de vox maakte de boel toch ook wat fizzy met humbuckers. Maar ik bleef er toch aan draaien. Dat is beter gefilterd in de Lexbos SD. De SD vraagt eigenlijk om een high headroom cleane amp om het best tot zijn recht te komen. Maar die wil wel loos gaan, hoor.
    Mijn bandgenoot speelt met zijn vox via de Veteran SI en dat is een geweldig ding. Dat geeft soms te denken over de keuzen die ik maak.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De Matchless hotbox vond ik ook niet heel erg geweldig
    niet te vergelijken met een pedaaltje natuurlijk, ander level kwa rijkheid & dynamiek maar het punt is
    voor een goeie buizen amp in een live situatie gelden andere wetten dan bedroom gepiel,
    dan werkt een klon of tubescreamer misschien wel beter om je amp net dat duwtje te geven voor een waanzinnige lead sound
    afijn
    ik heb nu nog 2 soortgelijke gevaartes van Bad Cat en Marble, in feite volwaardige amp pre amps
    en met 2 buizen want dat heb je nodig voor een full tube cascading pad signaal
    wat niet wil zeggen dat het daarom beter klinkt dan een single tube pedaal
    zoals met alle dingen, contex is alles.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 12 december 2019 om 22:50
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb een Radial Tonebone gehad. Klonk heel aardig over het cleane kanaal, maar als cascade op het drivekanaal was dat pedaal bijna niet te doen. Het smeerde snel dicht en bij een beetje gain trad te snel feedback op.
    Op de bühne gebruik ik vooral ampdrive met naar keuze een zetje van de EP-Booster, de Suhr Eclipse of de RR Fat Drive. Voor mij werkt dat behoorlijk goed. Ik zou het echter ook wel kunnen met een Victory tubepedal > cleane kanaal, zolang er voldoende light crunch and crunch sounds beschikbaar zijn. Dat is juist waar buizenamps in excelleren en veel pedalen niet zo (ja, er zijn er die dat ook aardig kunnen, maar een pedal > cleane kanaal voelt toch anders dan een drivekanaal van een amp, althans bij mijn amps.)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb een Radial Tonebone gehad. Klonk heel aardig over het cleane kanaal, maar als cascade op het drivekanaal was dat pedaal bijna niet te doen. Het smeerde snel dicht en bij een beetje gain trad te snel feedback op.
    Op de bühne gebruik ik vooral ampdrive met naar keuze een zetje van de EP-Booster, de Suhr Eclipse of de RR Fat Drive. Voor mij werkt dat behoorlijk goed. Ik zou het echter ook wel kunnen met een Victory tubepedal > cleane kanaal, zolang er voldoende light crunch and crunch sounds beschikbaar zijn. Dat is juist waar buizenamps in excelleren en veel pedalen niet zo (ja, er zijn er die dat ook aardig kunnen, maar een pedal > cleane kanaal voelt toch anders dan een drivekanaal van een amp, althans bij mijn amps.)
    Je hebt headroom nodig om zo'n preamp pedaal te laten shinen. Dus ook wanneer mijn ac30 al de verzadiging ingaat loop je tegen grenzen aan met een buizenpedaal die functioneert als preamp

  10. #50

    Standaard

    Het hangt ook wel een beetje af van de situatie. Ik kan een buizen pedaal vooral waarderen vanwege de subtiliteit m.b.t overdrive en de transparantie die mijn Lex Bod SD buizen pedaal biedt t.o.v. mijn analoge overdrives/distortion pedalen. Zeer zinvol dus.

    Dat gezegd hebbende hebben mijn analoge overdrive en distortion pedalen ook zeker hun eigen meerwaarde. De Eric Johnson fuzz is lekker smerig, mijn JHS Morning Glory speelt heerlijk en de Suhr Riot is weer erg bruikbaar voor die smeuïge lead sound. Allemaal sounds die ik niet met mijn buizen pedalen kan bereiken. En er zijn er ook nog eens heel veel van. Ook zinvol dus...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 december 2019 om 22:44

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top