Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 53
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Mbt de V-Twin (zelf een paar keer gehad) is voor zover ik begreep 1 buisje voor het groene kanaal, de andere voor de tonestack. Gain van het blauwe en rode kanaal zouden op-amps zijn.. (TL-07x)

  2. #32

    Standaard

    Da's snel te checken.

    V1 is idd een full tube drive kanaal, Hierna komt de tone stack waarvan de make up gain met een opanp met llichte verstering wordt gedaan.
    Het andere kanaal begint met een forse door opamps geraliseerde gain mety daarachter een dide clipper. Dat signaal wordt door V2 getrokken om het af te vlakken met een "tubey" karakteristiek. Da's een vrij gangbare methode om zware distortion te realiseren zonder daar nog meer buizen voor te moeten gebruiken. Daarna gaat het naar de voorgenoemde tone stack.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    De ace boost is een prima booster, maar boost (ongeveer) over het hele frequentiespectrum (clean boost dus). Hangt er dus vanaf of dat handig is: bij sommige gitaren / amps werkt dat perfect, maar soms kan het vervelend zijn dat er geen toonregeling opzit omdat je ook de bas boost (en dat kan blubberig klinken afhankelijk van je gitaar en amp). Ik heb ook non buizen boosters geprobeerd voor hetzelfde doel en merkte nauwelijks of geen verschil in klank trouwens.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Volgens mij ligt de charme van buizen juist in zijn manier van vervormen, de sag die optreed.
    Dan rijst ook de vraag in hoeverre een transformator en filter caps daaraan bijdragen.
    Ik heb een pedaal van Bogner waar een neve transformator in zit maar geen buis, Bogner denkt dat de zogenaamde buizenvervorming meer bij de transformator gezocht moet worden dan bij de buis zelf.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Als vervormingspedaal (zo'n Lex Bos bijvoorbeeld): ja, inderdaad, dat is een heel ander verhaal, maar als je alleen maar boost dan merk ik niet zo veel verschil tussen bijvoorbeeld zo'n Ace boost of een niet buizen boost pedaaltje.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    De ace boost is een prima booster, maar boost (ongeveer) over het hele frequentiespectrum (clean boost dus). Hangt er dus vanaf of dat handig is: bij sommige gitaren / amps werkt dat perfect, maar soms kan het vervelend zijn dat er geen toonregeling opzit omdat je ook de bas boost (en dat kan blubberig klinken afhankelijk van je gitaar en amp). Ik heb ook non buizen boosters geprobeerd voor hetzelfde doel en merkte nauwelijks of geen verschil in klank trouwens.
    Ik vond zelf dat je met verschillende buizen genoeg nuance verschil kon krijgen om het geluid naar wens aan te passen aan je setup. Ik merkte wel dat met sommige buizen het circuit wat traag reageerde om aan te gaan. Maar omdat ik hem permanent aan had staan was dat voor mij geen issue.

    Zelf vind ik de buizenboosters die ik heb gehad wat "sponziger" of hoe je het ook moet noemen. Een wat tragere attack, wat meer note bloom?? Niet dat dat beter of slechter is, maar anders. Voor fretless bas vond ik dat fijn. Maar ik kan me voorstellen dat het niet voor elk genre gewenst is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

  7. #37
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat vind ik nou zo lekker met die overdrive pedalen zonder buizen. Dan heb je een lekkere puntige attack en een snelle respons.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Voor mij ligt hun sterke punt, mits goed ontworpen, in dat elusive gebied van semi clean, waar dynamiek en een wat trancient ronder hoog het beste werkt. Bij een totaal clean of een V graph distorto zijn transistors misschien wel beter.
    Dat is ook de reden waarom ik voor live dingen geen buizenpedalen hoef, dan zorgt mijn amp wel voor die growl.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Omdat ik wat te vieren heb (nl. dat ik nog wat langer op deze aardkloot mag verblijven) heb ik mezelf maar een cadeau gedaan, en wel deze:
    (ben altijd een sucker geweest voor dit soort buizen preamps ;-) )

    Zie ook hier: https://www.gitarist.nl/tests/artike...t-gitarist-335


    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Voor mij ligt hun sterke punt, mits goed ontworpen, in dat elusive gebied van semi clean, waar dynamiek en een wat trancient ronder hoog het beste werkt. Bij een totaal clean of een V graph distorto zijn transistors misschien wel beter.
    Dat is ook de reden waarom ik voor live dingen geen buizenpedalen hoef, dan zorgt mijn amp wel voor die growl.
    Dat kun je ook beter met je volumepot van de gitaar werken. Ik heb ook wel optredens gedaan met stacked OD-pedals > clean kanaal omdat het erg zacht moest, het voelt echter nooit zo als het drivechannel van de amp als de master wat verder open mag. Ik gebruik mijn pedals dan voor een tandje meer verzadiging.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top