Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Ik heb hem eens aan en er komt een zwak fuzz-gereutel-gitaargeluid uit. Ik moet daar zeker uit opmaken dat de buizen vervangen moeten worden? Hij deed het voorheen altijd wel goed en ik vond hem de beste uit die H&K micro tubeamp serie.
    Een paar keer de buizen erin en eruit schuiven, potjes stevig heen en weer draaien en in alle in- en outputs een plug heen en weer rossen wil ook nog wel eens helpen.

    Weinig ervaring met buizenpedalen. Ik heb een BlackStar HT-dual en die bevalt mij op iedere versterker wel. Schoont ook mooi op met de gitaarpot. Ooit eens een Mesa Boogie pedaal geprobeerd maar dat vond ik niks..... zou ook mijn ongeduld van destijds kunnen zijn.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ik heb de Mesa V twin een tijdje gehad. Ik kon er prima geluiden uit krijgen, maar ik heb begrepen dat bij dit pedaal de buizen bijna geen functie/invloed zouden hebben?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Even naar het schema gekeken en ik ben een leek maar het lijkt toch echt van en via de buizen te komen.

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Ik vond dat werkelijk niks. Te veel aan/uit karakter en te veel compressie idd. Vorig jaar verkocht.
    De noise gate werkte wel goed (maar dat was ook wel nodig ook).
    O, apart, die noise gate vond ik overbodig en ook eigenlijk niet zo goed werken, kapte de sustain iets af.
    Maar inderdaad bepaald niet transparant in klank. Voordeel: als de sound op zich bevalt heb je op verschillende amps toch redelijk dezelfde sound. Ik heb 'm in het begin ook vaak gebruikt om met brakke oefenruimte combo's nog een beetje te klinken Nu ik een fijne set heb qua amp en speakers klinkt -ie gelukkig nog steeds fijn, al is het wel zo dat het pas écht fijn wordt in bandverband.
    Maar zo zie je maar, het blijft én persoonlijk én context gevoelig of iets werkt of niet.
    Die HT Dual bijvoorbeeld
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Jeroen,

    Ik was nog vergeten te vermelden dat ik naar aanleiding van je bericht ook gelijk maar naar een Kool & Elfring Ace Boost ben gaan kijken.
    Ik las er alleen maar goede verhalen over en zag deze op MP staan, dus die heb ik maar aangeschaft: https://bit.ly/2luAt6u
    Bedankt voor de tip. Ik ben benieuwd.

    Groet, Peter
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 2 september 2019 om 23:58
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Wat is trouwens een redelijk prijs voor een tweedehands T-rex Roommate II Tube reverb tegenwoordig?
    Vroeger waren ze retende duur herinner ik mij, maar tegenwoordig zijn ze een beetje ingehaald door de Strymons en consorten.

    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 2 september 2019 om 23:58
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een T-Rex delay en ik vind het niks.....!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb een T-Rex delay en ik vind het niks.....!!!
    Komt omdat ie geen buisje heeft.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 3 september 2019 om 00:12
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Jeroen,

    Ik was nog vergeten te vermelden dat ik naar aanleiding van je bericht ook gelijk maar naar een Kool & Elfring Ace Boost ben gaan kijken.
    Ik las er alleen maar goede verhalen over en zag deze op MP staan, dus die heb ik maar aangeschaft: https://bit.ly/2luAt6u
    Bedankt voor de tip. Ik ben benieuwd.

    Groet, Peter
    ik had hem altijd aan. Verschillende buizen geprobeerd. Kun je nog leuk mee spelen. Sommige buizen reageren wel traag met schakelen van het pedaal. Kan vervelend zijn als je hem als solo boost gebruikt.

    En hij was een stuk goedkoper als de small trees en voor wat ik er mee deed net zo goed.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Komt omdat ie geen buisje heeft.
    Oh fuck..... reageer ik weer op iets dat er niet is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top