Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Noob vraag omtrent bedrading voor wah pedaal.

    Hele stomme vraag wellicht, maar ik ben nou eenmaal noob, dus... Ik wil een ouwe Crybaby onder handen nemen. Het ding klinkt niet meer helemaal jofel en ik wil 's kijken in hoeverre ik soldeerklusjes aan kan, dus leuk leerprojectje. Ik kan een beetje bak-en-braaien, alleen heb ik dat nog nooit op een printplaatje losgelaten. Nou heb ik uiteraard wat bedrading nodig en daar komt de noobvraag! Welk kabel moet ik eigenlijk hebben? Na enig rond zoeken zegt mijn boerenverstand dat ik 0.25mm draad nodig heb, zoals bijv. dit setje van Newtone: http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=815. Ben ik juist? Bij voorbaat dank!

  2. #2

    Standaard

    Als beginner wil je eigenlijk niet dunner dan dat. Ook geschikt voor in de gitaar. Maar ik zou toch voor de zekerheid even kijken hoe groot de gaatjes in de printplaten van de Crybaby zijn. Die zouden wel eens te klein kunnen zijn voor een draaddoorsnede van 1.2 mm.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    In dat geval ga ik eerst maar dit setje bedrading bestellen denk ik. Mocht het nou niet passen, zien we dan wel weer. Thanks!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    In dat geval ga ik eerst maar dit setje bedrading bestellen denk ik. Mocht het nou niet passen, zien we dan wel weer. Thanks!
    Gebruik ik ook altijd; nog nooit problemen mee gehad.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De draadjes waren inderdaad de goeie. Inmiddels heeft het wah pedaal een nieuwe red fasel, 100k hot potz potentiometer, dpdt switch om de boel true bypass te maken, waar ik dus de bedrading voor nodig had en heb de hele buffer zooi eruit gesloopt. Is helemaal gelukt middels een simpele uitleg van stinkfoot.de. Ik heb alleen geen idee van het hoe en waarom, heb echt alleen wat plaatjes en uitleg gevolgd. Dat vind ik wel 's jammer, dat ik geen enkele kennis van zaken heb. Maar goed, het is gelukt en de draadjes waren de goeie.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Gaaf. Toch altijd erg tof al zoiets lukt... of je het nou snapt of niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Nice

    PS: Volgens mij bedoel je deze
    http://stinkfoot.se/archives/546

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Klopt! Eerst wat Youtube filmpjes bekeken en daarna de stappen gevolgd uit die link. Kind kan de was doen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top