Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: stemmen ergernissen

  1. #21
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik merk dat de mechanieken bij mijn huidige gitaren bij het geringste draaien de toon veel te drastisch omhoog of omlaag doet gaan. Bij de Fender strat die ik vroeger had ging dat veel geleidelijker, dat maakt het veel makkelijker om zuiver te stemmen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Gek genoeg zie ik deze manier van half vast zetten nergens op youtube, wel helemaal vast achter, maar niet een blokje er voor.
    Het voelt wel een beetje vreemd als hij tegen de blok komt, maar het is de beste oplossing voor mij.
    greetz
    Prima oplossing hoor, bij gitaren met floyd (of vibtage trem) zonder recess zie je wel dat deze plat op de body ligt, dat is effectief hetzelfde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik merk dat de mechanieken bij mijn huidige gitaren bij het geringste draaien de toon veel te drastisch omhoog of omlaag doet gaan.
    Wat dat betreft vind ik het apart dat sperzel mechanieken zo goed gewaardeerd worden. Ik prefereer de schaller 18:1 mechanieken boven de 12:1 sperzels.

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht



    Wat dat betreft vind ik het apart dat sperzel mechanieken zo goed gewaardeerd worden. Ik prefereer de schaller 18:1 mechanieken boven de 12:1 sperzels.
    Kun je die ook voor een Jaguar type gitaar krijgen zonder dat je hoeft te boren en dergelijke? Misschien kan ik op mijn ''beste'' gitaar de mechanieken vervangen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Lijkt me niet dat een jaguar specifieke tuners heeft die alleen voor die gitaar zijn?
    Ik weet niet hoe het met andere fenders zit, maar de usa strats die ik ken hebben het gat waar het mechaniek doorheen zit, plus nog twee blinde gaatjes in de headstock waar de twee paspennetjes van het mechaniek in vallen (kutsysteem overigens, maar goed).
    Standaard heeft schaller naast de as die door de headstock gaat een klein lipje zitten waarmee je de rotatie borging van het mechaniek bewerkstelligt dmv een schroefje, maar volgens mij heb ik weleens setjes aftermarket schaller locking mechanieken gezien die de hierboven beschreven fender-bevestiging hebben.

    Het is wel apart, ik heb hier al best weleens slechte verhalen over schaller mechanieken voorbij zien komen, maar de sets die ik heb doen het meer dan prima, nooit problemen mee. Maar goed, het is wel al 10 jaar geleden dat ik een set gekocht heb, dus in de tussentijd kan er best wat veranderd zijn vwb kwaliteit.
    De mijne heb ik in ieder geval 100x liever dan sperzel locking tuners.
    Wat mij betreft is het enige voordeel aan sperzels (die trim-lok dingen) dat je ze gemakkelijk uit elkaar kunt slopen en andersom weer in elkaar kunt zetten om zo van linkse tuners rechtse te maken en andersom. Bij de schallers die ik heb kan dat niet.

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Zo zien ze eruit aan de achterkant. Het is een Squier VM HH Fiesta red.



    Deze Schallers komen er op het oog het dichtst bij in de buurt. Ik zal er eens in gaan duiken.

    https://schaller.info/en/machine-hea...ries-st6b?c=53
    Laatst gewijzigd door Brad; 3 november 2019 om 21:00

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Hmm, als het inderdaad de overbrengingsverhouding is waar je "last" van hebt weet ik niet of die schallers de beste keuze zijn met 14:1.
    Deze gotohs hebben bijvoorbeeld 1:15 (scheelt niet de wereld, maar toch...): https://www.tonefactory.nl/vintage-k...oaAlcNEALw_wcB

    Maar ik ben niet heel thuis in de vintage achtige mechanieken.....de gatdiameters zijn ook nog weleens kleiner dan met veel modernere stijl mechanieken.

  7. #27
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ok, ik ga de zaak verder verkennen. Hoe dan ook bedankt voor de info.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb Tonepros Vintage Klusons. Goede mechaniekjes!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb even gekeken. Weet jij of je die mechanieken gewoon zonder aanpassingen op een Jaguar kunt plaatsen?

  10. #30

    Standaard

    Beter laat dan niet:het is volgens mij op zich helemaal gen verkeerde trem,ik heb zelf zo'n ding op mijn RG 870,met het versxchil dat er bij mij dan wel het ZPS systeem opzit,en ik meen dat de S670 dat niet heeft.Maar nooit problemen,al is het handig oom inderdaad wel eerst de rek uit nieuwe snaren het halen voor je alles echt vastzet inderdaad.En verder hoort bij een Edge Zero II de baseplaat vooral nìet evenwijdig aan je bovenblad te staan.Heel erg informatief op dit vlak:www.ibanezrules.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top