Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.322

    Standaard

    Over het algemeen ben ik juist into low output pups, dus ben best benieuwd naar de originele.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    topkam correctie: 1 uur werk, 30 euro
    pickups vervangen: 1 uur werk, 30 euro
    pots vervangen voor MEC: materiaal 15 euro, 1 uur werk: 30 euro
    afstelling naar wens: 15 minuten werk, geen kosten
    Fretwerk nalopen en corrigeren waar nodig: minimaal 45 euro.

    Dat is dus al 150E, ex btw, ex pickups. Dus ja, die 200, daar kom je al snel aan. En nee ik overdrijf niet: een topkam goed afmaken kost echt klauwen van tijd. Het is niet alleen maar de sleuven goed vijlen, het is ook de hele geometrie van de topkam die goed moet zitten. Vaak hebben dit soort gitaren verschrikkelijk slecht afgewerkte (lees: matig gepolijste) frets, dus dat moet ook gecorrigeerd worden.

    Je 'verwacht' het misschien van een gitaar van 700 euro maar Yamaha ziet dat niet terug he. Yamaha's fabriek verkoopt zo'n gitaar als dit voor grofweg 220 euro aan Yamaha. Yamaha verkoopt de gitaar aan de winkel voor grofweg 450 en zij verkopen het weer aan jou voor 700. Ik trek deze bedragen niet uit m'n reet, dit is echt hoe het gebeurt. Als je zo'n gitaar als dit direct bij de fabriek zou kopen, betaal je dus ongeveer 1/3 van de winkelprijs! Daarom zijn Kiesel gitaren ook zo (relatief) goedkoop en is een Nik Huber 5k: niet omdat Huber nou zou ontzettend góed is (is ie wel maar daar betaal je niet voor): Kiesel verkoopt diréct aan jou, Huber heeft nog een winkel ertussen zitten en in het ergste geval nog een distributeur.

    Wat extra geld uittrekken vanaf het eerste moment om je gitaar echt helemaal goed af te krijgen, is dus geen gek of slecht idee, ondanks dat 700E gewoon veel geld is.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ja die demo klinkt ongelofelijk goed.
    Maar ik heb de order al geplaatst. er komen JB's in. Ik had ook andere tronic-achtigen kunnen kiezen, of P90's, maar dan had de ruimte in de body aangepast moeten worden geweest. Nu niet.
    Je hebt ook humbucker sized P90's.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Wat mij dan altijd weer een beetje verbaast: deze gitaren worden met 6 verschillende elementen geleverd waarvan deze Filtertron-lookalikes de enigen echt lage output versies zijn. Was het dan geen aardig idee geweest om er één te zoeken met één van de andere 5 element opties?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het leek mij altijd wel een leuk gitaartje, maar dan vooral P90 versie.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het leek mij altijd wel een leuk gitaartje, maar dan vooral P90 versie.
    Definitely, vooral in Bowden Green.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Definitely, vooral in Bowden Green.
    Die kleur vloekt dan weer met mijn pumps.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zo kan het ook nog gaan met zo'n ding:


  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Wat mij dan altijd weer een beetje verbaast: deze gitaren worden met 6 verschillende elementen geleverd waarvan deze Filtertron-lookalikes de enigen echt lage output versies zijn. Was het dan geen aardig idee geweest om er één te zoeken met één van de andere 5 element opties?
    tja als je alles van te voren weet gaat er nooit wat mis. Helaas had ik geen idee dat de output zo laag was(alleen getest op voor mij vreemde versterkertjes) Later bij Vox Humana nog een gitaar geprobeerd met echte trons, die hadden zelfs meer output(maar passen net niet)

    Ik dacht gewoon humbucker is minder storings gevoelig dan mijn LP met P90's, en bevalt het niet dan ruil ik hem om. Maar door de krasjes gaat dat ook geld kosten, en als díe pups me dan ook niet bevallen dan enz enz.
    Nu weet ik redelijk zeker dat het goed gaat komen.

    Bovendien heb je die andere niet in het blauw

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb zelf alleen ervaring met de TV Jones Classic's en die zitten rond de 4K voor de nek en 4,8K voor de brug, nog net wat lager dan die van Yamaha dus. Ik heb bij die Classic's overigens nooit het idee dat ze te weinig output hebben, ze kunnen met wat hulp prachtig grommen en brullen.

    Ik dacht eigenlijk dat ze allemaal in alle kleuren te leveren waren maar dat is dan dus niet zo?
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 23 augustus 2019 om 14:57

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top