Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard HNGD Yamaha Revstar 720B

    Nou, de knoop doorgehakt, kon hem best fatsoenlijk testen, maar heb hem helaas niet vergeleken met 1 van mijn eigen gitaren. Aldus thuisgekomen bleek de lage output van de namaak Trons, en stemvastheid en afstelling van de topkam toch wat tegen te vallen...
    Aaaaaargh!!!
    Terugbrengen kan natuurlijk, maar gaat geld kosten doordat er al snel krasjes van mijn plectrum op kwamen(en de kop een keer gestoten, kleine kras).
    Dus op de gok maar naar Vox Humana gebracht om er wat pittiger pups in te zetten en de afstelling te doen(kunnen ze daar wel!) Ben zéér benieuwd! Ook wordt de Bigsby wat verhoogd om de hoek kleiner te maken.
    Toch wel zaken die niet passen bij een gitaar van die prijs(gelukkig had ik nog een fikse korting).
    Gaat wat meer kosten zo, maar verder een erg lekker gitaartje; licht, netjes afgewerkte hals, en erg goede bereikbaarheid op de hoogste frets.
    (Echt nodig dus, want ik ben amateur, dus moet wel het beste van het beste hebben natuurlijk, )
    En vooral: ik had nog geen blauwe gitaar!!!


  2. #2

    Standaard

    Zonder blauwe gitaar kan men eigenlijk niet leven dus een juiste aankoop. Die Bigsby vind ik nks maar verder een zeer begerenswaardige gitaar. Vertel ons hoe hij is geworden met de nieuwe pickups!
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.318

    Standaard

    Ah, je bent ervoor gegaan.

    Ik ga er deze dagen standaard vanuit wanneer ik een gitaar koop, dat ik tot 200 euro extra kwijt ben om e.e.a. finetuned te krijgen.
    Nu ligt dat voor een nieuwe gitaar wellicht anders, maar ach...
    Gaaf apparaat !

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    200?
    Ga je standaard uit van een refret of zo?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.318

    Standaard

    Beetje vijlen, beetje lijmen, resetten, refret, pup wissel, andere tuners, wiring... whatever opduikt.
    Heb mezelf erbij neergelegd dat het gewoon bijkomende kosten zijn.
    Zou ik het zelf kunnen, zou ik het zelf doen.
    Maar straight from de verkoop tot naar mijn persoonlijke voorkeur bespeelbaar ?
    Daar zit gewoon werk in.
    Voorkomt teleurstelling om ze maar gewoon in te calculeren.
    Ben je er daarna ook vanaf ook.
    Beter dan een hele poos allerlei kleine dingen proberen om uiteindelijk toch niet tot een volledig resultaat te komen.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 21 augustus 2019 om 20:17

  6. #6

    Standaard

    Gooi deze er maar in, dan kom ik zeker boven die 200 uit
    https://www.seymourduncan.com/pickup...-humbucker-set

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Mooi ding Max! Staat ook nog op mijn verlanglijstje...
    Het is toch wat met die afstelling van de Yamaha's! Ik heb een tijd terug ook een topic geweid aan mijn Pacifca 612 FM en daar was ook het een en ander mis mee. De topkam niet goed op hoogte en te krap waardoor de intonatie ruk, actie te hoog. Dit zijn zaken die best beter kunnen fabrieks-af! Zeker voor een gitaar van 700,00. Maar als je hier doorheen kunt prikken (afstellen) heb je gewoon een prima gitaar.
    Hardware is meer dan prima! Bij jou Revstar zal dat niet anders zijn. Die pups is een kwestie van smaak.
    Have fun!!

  8. #8

    Standaard

    Heb hier nog een stok oude Pacifica 612 met een getordeerde hals liggen :P

    Dank allen voor het medeleven

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mooie gitaar hoor! Ik heb overwegend goede ervaringen met Yamaha. Je zou ook eens naar de Bare Knuckle True Grits kunnen kijken. Toevallig zit in de demo op de BKP-site ook een Yamaha Revstar (met P90's dat wel).

    https://www.bareknucklepickups.co.uk...camp-true-grit
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Mooie gitaar hoor! Ik heb overwegend goede ervaringen met Yamaha. Je zou ook eens naar de Bare Knuckle True Grits kunnen kijken. Toevallig zit in de demo op de BKP-site ook een Yamaha Revstar (met P90's dat wel).

    https://www.bareknucklepickups.co.uk...camp-true-grit
    Ja die demo klinkt ongelofelijk goed.
    Maar ik heb de order al geplaatst. er komen JB's in. Ik had ook andere tronic-achtigen kunnen kiezen, of P90's, maar dan had de ruimte in de body aangepast moeten worden geweest. Nu niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top