Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Achterkant hals Gibson LP spuiten

    Ik heb een oudere Gibson LP (tobacco sunburst) waarvan iemand ooit de hals heeft kaal gemaakt. Sommigen vinden dat fijn, maar ik wil graag de lak er weer op.
    Nu hadden de jaren 70 en 80 sunbursts de hals ook in sunburst gespoten. Zie hier:



    Ik heb wel een stuk of 5 gitaren gespoten met prima tot zeer goed resultaat (nitro en andere lakken maar alles was non-transparant). Dit moet uiteraard in nitro. En transparant denk ik.
    Mijn vraag is eigenlijk: hoeveel en welke kleuren hebben ze hier nou voor gebruikt? Eerst soort gelig in het midden en beetje bruinig / donkerbruin er omheen? Suggesties of tips?
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  2. #2

    Standaard

    Komt jouw Les Paul ook uit de jaren 70 of 80 en zou je daarom een sunburst op de hals willen?

    Qua spuittechniek voor een sunburst kan ik je niet helpen. Ik weet wel dat ze tegenwoordig bij Tonefactory een heleboel nitrolakken verkopen. Waaronder ook een heleboel see-through nitrolakken. Voor zo ver je dat zelf nog niet wist

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je zou Fred Dons alhier een PB kunnen sturen?

  4. #4

    Standaard

    Ja het is in dit geval idd een early 70s les paul zoals op de foto ongeveer.
    Vroeg me eigenlijk af af het alleen een kwestie van geel en bruin is. Lijkt het wel op.
    Bedankt iig voor de reacties; ik kijk ff wat ik ermee kan.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top