Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 februari 2011
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    34

    Standaard Garantie Fender Hotrod

    Beste mensen,
    Vorige week ben ik via een leuke ruildeal aan een bijna 3 maanden oude hotrod aangelopen.
    De vorige eigenaar heeft hem nieuw gekocht bij een gerenomeerde gitarenwinkel, de naam ga ik niet noemen!
    Deze winkel heb ik opgebeld en gevraagd hoe het met de 5 jaar garantie zit.
    Daar waren ze kort en bondig over.... die vervalt wanneer de versterker verkocht word, het is garantie die op naam staat en niet op het product.
    Op radar en kassa kom ik heel tegenstrijdige berichten tegen en weet het niet meer.
    Ik vind het raar dat je ruim 4 en half jaar garantie kwijt raakt op een nieuw product.
    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of iets soortgelijks hebben meegemaakt?
    Grt Peter
    The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoo's

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Kun je de vorige eigenaar het ding niet laten inleveren met de bon? Dan moet de winkelier wel.
    Het is natuurlijk niet leuk dat je die ex-eigenaar achteraf nog moet lastigvallen, maar ik zou er zelf denk ik ook wel aan meewerken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    maar ik zou er zelf denk ik ook wel aan meewerken.
    +1

    Je ziet bij veel meer producten in de voorwaarden dat de garantie alleen voor de eerste eigenaar is. Ik heb overigens nooit gecontroleerd of dat eigenlijk wel mag vlg NL/EU richtlijnen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Kun je de vorige eigenaar het ding niet laten inleveren met de bon? Dan moet de winkelier wel.
    Het is natuurlijk niet leuk dat je die ex-eigenaar achteraf nog moet lastigvallen, maar ik zou er zelf denk ik ook wel aan meewerken.
    Psies


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik lees nergens dat 'ie stuk is dus er met de vorige eigenaar mee terug gaan is dan wat overbodig lijkt me.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    18 februari 2011
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    34

    Standaard

    Hij is 3 mnd oud, de ex-eigenaar heeft een niks met fender.. ieder zn ding zou ik zeggen.
    Ik heb een factuur die op zijn naam staat en geen kassabon ofzo.
    Als ik bij de lidl een apparaat inlever wat het niet meer doet krijg ik met kassabon zo mn geld terug op mn rekening.

    Er is niks mis met die hotrod en het is een blijverd daar niet van maar het is dan toch te maf dat je dat ding niet “op naam” kan krijgen en mocht er dan toch iets mis gaan dat je geen recht op garantie hebt?!? Die gasten hebben toch hun centjes op de bank staan...

    Btw de ex-eigenaar werkt helemaal mee en snapt er ook niks van..
    Laatst gewijzigd door senna101; 19 augustus 2019 om 22:57
    The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoo's

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door senna101 Bekijk bericht
    Hij is 3 mnd oud, de ex-eigenaar heeft een niks met fender.. ieder zn ding zou ik zeggen.
    Ik heb een factuur die op zijn naam staat en geen kassabon ofzo.
    Als ik bij de lidl een apparaat inlever wat het niet meer doet krijg ik met kassabon zo mn geld terug op mn rekening.

    Er is niks mis met die hotrod en het is een blijverd daar niet van maar het is dan toch te maf dat je dat ding niet “op naam” kan krijgen en mocht er dan toch iets mis gaan dat je geen recht op garantie hebt?!? Die gasten hebben toch hun centjes op de bank staan...

    Btw de ex-eigenaar werkt helemaal mee en snapt er ook niks van..
    Sommige vormen van garantie kun je niet overdragen. Of dit wettelijk allemaal wel in orde is weet ik niet. Sommige garanties zijn op naam; je moet in zo'n geval ook nog een formulier opsturen naar de fabrikant/importeur.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Je hebt idd gewoon garantie van de fabriekant. Van het bedrijf vind ik het ronduit bot en klantonvriendelijk. Klinkt als " wij hebben ons geld, bekijk het maar ".

    Ik doe niet aan handel maar als ik een reparatie uitvoer sta ik daar voor. Gaat het ding stuk ook al is hij doorverkocht is het nog steeds mijn geleverde werk wat is garandeer. Ook bij doorverkoop heeft de volgende eigenaar garantie op mijn reparatie. Voor mijn gevoel is dat gewoon fair en het gaat hier ff om mijn gevoel.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Vorige eigenaar heeft niks met Fender en hij koopt een Fender.
    Nou ja, gitaristen, zullen we maar zeggen.

    Remork sluiten.

  10. #10

    Standaard

    Er zijn twee soorten "garantie", die je niet mag verwarren: de wettelijke garantie, en de garantie die een verkopers soms aanbieden als extra dienst.

    Aan de eerste valt niet te tornen, de tweede kan een verkopers invullen zoals hij wil. Voor die laatste kan het idd zijn dat die vervalt als toestel doorverkocht wordt.

    De wettelijke garantie op elektronische toestellen is voor voor fabrieksfouten, en tot 2 jaar na aankoop.
    Lijkt me sterk dat die zou vervallen bij doorverkoop, maar dat moet je eens uitzoeken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top