Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 64

Discussie: EHX Soulfood

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard EHX Soulfood

    Hallo forum,

    Ik heb denk ik wat GAS voor een EHX Soulfood. Ik speel o.a een Fender Strat in een Mooer BM amp. Pedalen die me goed bevallen zijn de Bogner Blue en Blackstar HT-dist (op hele lage distortion stand, om het geluid wat te kleuren).

    Ik zoek iets om het signaal nog wat meer op te warmen. Alleen heb ik al wat pedalen liggen. Ik heb ze de laatste paar dagen opnieuw getest, en het viel me (opnieuw) tegen, ze klinken teveel als pedalen, niet organisch. Alleen de Mooer Blues Mood (clone van de Boss Blues Driver) heeft wat extra. De Boss OD-3 is ook niet slecht, maar lijkt veel op de Mooer. Ik houd vooral van low gain voor thuis spelen, een randje aan het geluid, niet te veel OD en al zeker geen distortion.



    Wat denken jullie? Gaat die Soul Food een beetje warmte en wat meer sprankeling geven, beetje meer “liquid”, direct de amp in, of via de Bogner Blue?

    Ik ga uiteraard testen in een winkel, maar ik hoor graag jullie ervaringen met de Soul Food.
    Laatst gewijzigd door raabje; 30 maart 2018 om 20:21

  2. #2

    Standaard

    Ik gebruik Soul Food sinds 5 jaar.
    Ik speel betrekkelijk clean gitaar, maar die gaat recht een harddisk recorder in. Met als gevolg een echt transistorrig-achting geluid. Niet geweldig.

    Enter de Soul Food. Tikkie hoog erbij heel subtiel randje soulful geluid erbij. In de beleving van de cabinet gebruiker of zoiets, mogelijk tweede rangs, maar met een onmiskenbaar warmer geluid zonder echte distortion. Hij staat altijd aan.

    Ik geloof dat ik er €60,00 of zo voor heb betaald. Zou je dat nu niet hebben, maar pakweg over 12 weken wel, PM dan effe.

    Ik vinnut een heel fijn ding.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    ..... Pedalen die me goed bevallen zijn de Bogner Blue en Blackstar HT-dist (op hele lage distortion stand, om het geluid wat te kleuren)......

    I.
    Ik heb geen ervaring met de soul Food, maar ik herken als je zegt: "ze klinken allemaal teveel als pedalen".
    Ik herken ook het gebruik van een Blackstar met de drive heel laag.
    Tip is (dus): Blackstar HT Drive. Die ken ik en geen enkel (niet buizen) pedaal heeft die oempfff en dat organische geluid. De Okko Diablo kan in de buurt komen, maar is het ook net niet.

    Als je een gewoon pedaal wilt: Okko Diablo. En anders de Blackstart HT Drive. Misschien ook wel de HT Boost, maar die heb ik nog niet uitgeporbeerd en heeft ook alleen volume, treble, bas regeling. Geen gain.

    (En het is grappig hoe goed die Mooer pedalen zijn).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Er gaan jaren voorbij dat je het nooit hoort en ineens is alles oomph

    Ik geloof dat van die Blackstar gelijk want de key is curve.
    Pedaaltjes met een midhump doen het typisch goed in live situaties, wanneer dat midden de "rechte" curve van de amp kietelt, dan kan zo'n midhumper zich goed mengen met het originele signaal.
    Als standalone kan dat niet mengen, dan krijg je dat kunstmatige. Dan werkt een pedaal dat het hoog & laag intact houd beter, dat klinkt dan natuurlijker.
    De soulfood klinkt clean recht en midhumpy met overdrive maar kan geen recht overdrive doen. Ik pleit al jaren om van die gecombineerde pot 2 zelfstandige pots te maken maar luisteren ho maar.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik hoop gewoon dat die Soul Food een (mid humpy of recht) magisch sausje over het geluid gooit. Test in een shop kan sowieso geen kwaad. En misschien zit ik op een verkeerd spoor, en helpt b.v een MXR Carbon Copy ook voor wat extra warmte en body (zonder kunstmatig te klinken?). Die moet ik ook testen. Ik heb een hekel aan delay, ik verwacht er niet te veel van. Of b.v. een BBE Sonic Stomp, alleen schijnt deze ook kunstmatig te klinken. Ik heb liever dat het signaal puur blijft.

    Blackstar HT-drive is me nog wat te duur, ca. 199,-, dat wordt wat te gek voor thuis pingelen. Ik heb de Bogner en HT-dist van mijn broer gekocht voor een vriendenprijs. Misschien wel de HT-drive testen, voor de vergelijking, je hebt me nieuwsgierig gemaakt....
    Laatst gewijzigd door raabje; 30 maart 2018 om 22:19

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Je moet zo'n Blackstar ook niet (meer) nieuw kopen. Ze zijn groot, zwaar en hebben een afwijkende voeding, die overigens snel stuk gaat. Vooral de 16V (oude) versie). Kijk maar eens hoe vaak ze zonder adapter worden aangeboden.
    Wat ik wil zeggen: 2ehands gaan ze steeds vaker weg voor onder de 100,-.
    Wel nadrukkelijk vragen of de voeding erbij zit.

    Oh ja, inderdaad zo'n HT heeft minder die midhump en is wellicht meer geschikt voor thuis. Live is een weer een ander verhaal...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik vind de Soul Food perfect voor de pecunia. Lekker bakkie, maar bij de term 'fluid' denk ik toch aan iets anders.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik vind de Soul Food perfect voor de pecunia. Lekker bakkie, maar bij de term 'fluid' denk ik toch aan iets anders.
    Fluid nee, dan moet je de Mercury Box hebben. ;-)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Mercury box wordt hem ook niet :-) Ik moet niet teveel willen, tegelijkertijd. Ik las ergens dat de Soul Food meer geeft van wat je al hebt, dit en de reacties hier hebben me over de streep geholpen, volgende week kopen. Andere pedalen gaan weer terug op de plank, alleen de Mooer BM mag blijven zitten.
    Laatst gewijzigd door raabje; 31 maart 2018 om 14:49

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Nu niet gaan lachen hè, maar ik ga nu iets heel geks zeggen. Sinds kort heb ik de Harley Benton American Sound op mijn bakkie (op advies van diverse forumleden) en sindsdien lach ik me de ballen uit de broek. Het ding kost precies 3 tientjes en hij klinkt zo goed en is zo veelzijdig, dat ik volmaakt tevreden ben met mijn geluid. Zelf gebruik ik 'm om mijn solo's mee op te krikken, achter de Soul Food en dat over een AC15. Twee cheap ass pedaaltjes (de Soul Food werd destijds nog voor slechts €55,- verkocht, inclusief adapter) en gewoon uitstekend. Er bestaan betere Klon kloontjes, maar waar lullen we over? Ik vind een goed geluid enorm belangrijk en toch denk ik niet dat er voor mij persoonlijk veel winst te behalen valt met een van die duurdere jongens. Ja, geef me zo'n dure jongen en ik zet 'm direct op mijn plankie. Maar dan toch echt meer voor het gevoel dan voor het geluid. En nee, ik heb nog nóóit met een echte Klon gespeeld. Vrijwel niemand van ons heeft dat.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top