Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat ligt aan het vermogen van de fullrange monitor.

  2. #12

    Standaard

    Op diverse modellinggroepen zie ik deze vrij vaak tegenkomen:
    https://m.thomann.de/nl/seymour_dunc...tm?ref=msg_a_0

    Voor hetzelfde geld heb je deze FRFR:
    https://m.thomann.de/nl/headrush_frf...tm?ref=msg_a_1

    1000W rms moet zat zijn om met een luide drummer mee te komen.

    Wil je toch liever een rackpoweramp? Dan is crown wel het go to merk:
    https://m.thomann.de/nl/crown_xls_15...rch=1565904110

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Je kan de cabsim per uitgang aan/uit zetten in het output menu.
    IK heb 'm bijv. op mijn monitor uitgang uit staan. Ik heb een powered Kemper (dus ingebouwde versterker) en de powered uitgang is gekoppeld aan de monitor out wat betreft de instellingen. Mijn versterkt signaal stuurde ik altijd door een Engl 212 cabinet.
    Het voordeel van een powered Kemper vind ik wel dat je ze in iedere repetitieruimte gewoon op de aanwezige gitaarcab kan aansluiten zonder tussenkomst van een versterker.

    Op de main out staat de speakersim aan en die gaat direct naar de mengtafel voor FOH en IEM.
    Momenteel speel ik eigenlijk uitsluitend IEM en ga dus alleen naar de mengtafel. Maar in een ander geval gaat mijn voorkeur toch uit naar een traditioneel gitaarcabinet. Ik heb wel een tijdje met een active monitor gespeeld en vond ik met name in de zwaardere regionen wat minder goed resultaat geven omdat ik toch wat oehmp mis in mijn actieve monitor.
    Ik heb overigens deze monitor, de Headrush ken ik niet.
    https://www.bax-shop.nl/actieve-full...hoCJSgQAvD_BwE

    Nou lees ik dat je stereo wil spelen en je monitor uitput is mono. Je zou als je echt het stereo effect wil (of wil je gewoon twee speakers links en rechts?) dus je stereo uitgangen moeten gebruiken. Die kan je dan naar een versterker sturen en dan naar een speaker. Let wel dat als je ook stereo naar de FOH wil dat niet kan. Je kan wel zowel de XLR als jack gebruiken en kan dus twee keer stereo uit, maar speakersim staat op beide aan of uit omdat het in beide je main out signaal is.

    Wat je ook kan overwegen is deze speakers;
    https://www.thomann.de/nl/laney_lfr_...xoCtZMQAvD_BwE
    die zijn FRFR en zou je dus met speakersim kunnen gebruiken maar gebouwd zijn om toch het 'amp in the room' gevoel te geven. IK ken ze niet, maar zie wel positieve recensies op het Kemper forum. Het is altijd lastig om in te schatten hoe het voor jou werkt maar het loont te moeite. Wil je dit in stereo kan je er dus gewoon twee neerzetten.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik zou juist niet de cabsim, poweramp or whatever uitzetten want dat is juist de kracht van zo'n modelingamp zoals alle andere modeling. Daarom snap ik ook nooit waarom men een modeling combineren met een buizenpoweramp + cabinet of een gitaarspeaker.
    Met IEM altijd goed en constant geluid waar je ook speelt en als jij geen IEM gebruikt dan 2 goede neutrale floormonitor aanschaffen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Mee eens, als je de flexibiliteit nodig hebt.
    Maar als je zoals TS het gegeven hebt dat er gitaarspeakers zijn en een buizen(power)amp, dan is het voor dit moment handig om wél de cabsim uit te hebben, in ieder geval op deze betreffende kemper output.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    als jij geen IEM gebruikt dan 2 goede neutrale floormonitor aanschaffen.
    Waarom 2?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mee eens, als je de flexibiliteit nodig hebt.
    Maar als je zoals TS het gegeven hebt dat er gitaarspeakers zijn en een buizen(power)amp, dan is het voor dit moment handig om wél de cabsim uit te hebben, in ieder geval op deze betreffende kemper output.



    Waarom 2?
    Omdat hij stereo wilt spelen?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mee eens, als je de flexibiliteit nodig hebt.
    Maar als je zoals TS het gegeven hebt dat er gitaarspeakers zijn en een buizen(power)amp, dan is het voor dit moment handig om wél de cabsim uit te hebben, in ieder geval op deze betreffende kemper output.
    Hij geeft ook aan dat het kleurt en misschien een gewone poweramp een betere optie is en dan zeg ik ga voor een neutrale actieve floormonitor en niet voor een poweramp

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hij geeft ook aan dat het kleurt
    In dit geval met name omdat ie de kemper output in de preamp van zijn amp inprikt.

    Als je vanaf 0 zou beginnen, zou een aktieve monitor dan voordelen hebben boven een powered kemper met passieve monitor eigenlijk?
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 17 augustus 2019 om 13:33

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    In dit geval met name omdat ie de kemper output in de preamp van zijn amp inprikt.

    Als je vanaf 0 zou beginnen, zou een aktieve monitor dan voordelen hebben boven een powered kemper met passieve monitor eigenlijk?
    De poweramp kleurt ook en als je m ver open draait krijg je ook nog wat buizencompressie.

    Voordelen weet ik niet maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een Kemper als pure modeling gebruiken dan een powered Kemper. Het blijft een modeling met kant en klare profiles dus hou er rekening mee dat je een gemiced sound hebt en dan is naar mijn mening een neutrale actieve monitor of een neutraal eindtrap met passieve monitor de beste keuze.

  10. #20

    Standaard

    Het probleem is ook de grote variatie in speaker sounds. Ik heb een AX8 voor de veelzijdigheid en het gemak. Maar die klinkt wel over iedere speaker set iets anders waardoor het moeilijk is om een referentie sound te maken. Met mijn buizenversterkers is dat natuurlijk ook zo maar daar daar heb ik een gewoon speakers bij gezocht die er lekker bij klinken en daarmee is de kous af.

    Ik kan me dan ook wel bij het advies van Ateng aansluiten. Gewoon een standaard model full-range PA monitor kiezen en daar al je sounds op speelvolume afstellen totdat het acceptabel klinkt. Ik draai bij de AX8 meestal wat hoog en wat mid frequenties iets terug en maak juist wel gebruik van power en cabinet simulators i.c.m. full-range monitor.

    Gewoon accepteren dat het over een andere set speakers wat aangepast moet worden maar daarvoor heb je dan ook de master EQ settings.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 17 augustus 2019 om 13:59

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top