Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zit absoluut wat in wat jullie zeggen.

    Ik heb weleens modelling getest met neutrale speakers, maar ik vond dat qua speelgevoel verder van een traditionele setup af staan. Kan ook aan de betreffende speakers liggen natuurlijk, dat durf ik niet te zeggen.

    Er zijn trouwens blijkbaar meer gitaristen die dat lijken te prefereren. Frans Guitarking gebruikt (gebruikte?) een Jackson Ampworks cabinet, en een bevriende black metalband gebruikt axe-fx-en icm (VHT) poweramps en 4x12's.


    Binnenkort toch eens een winkel bezoeken, ik ben wel benieuwd naar oa die headrush en line6 FRFR monitors.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 17 augustus 2019 om 14:14

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    Het is maar net wat je zelf lekker vindt. Als ik niet IEM speel ga ik ook het liefst door een traditioneel cabinet. Geeft mi. geen verschil tov een traditionele setup. Via een monitor hoor je idd het gemicte geluid zegmaar, en zo’n monitor heeft toch een wat ander karakter en dat voelt dan toch anders. Misschien is het een kwestie van wennen hoor, maar voor alsnog ligt mijn voorkeur gewoon bij een cab.
    Ik zie ook mensen die dat zelfs dat cabinet micen omdat ze dat dan weer beter vinden. Misschien ook een gevoelskwestie, maar ik denk dat het voor veel muzikanten vooral prettig is om een goed gevoel over je sound te hebben.

    Dat je diverse opties hebt (direct naar mengtafel en/of via cab) vind ik juist heel flexibel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Da Vinci, gebruik jij nog iets van de factory presets, of alleen aangekochte profiles?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    Ik heb ooit eens een profile van een Plexi gekocht die ik gebruik.
    Verder in den beginnen wat free packs gedownload om te kijken hoe het allemaal werkt en daar heb ik toen wat geluiden uit gekozen.
    Was laatst wel behoorlijk onder de indruk van de CSR ofzoiets pack van Micheal Britt, denk dat ik die binnenkort ook ga aanschaffen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #25

    Standaard

    Wat je merkt is dat goede sessie muzikanten vaak betere presets maken. Ik heb dat o.a. wel gemerkt bij de Axe-Fx I, II en de AX8. Standaard presets zijn vaak veel te uitgesproken omdat ze alle mogelijkheden van de unit willen laten horen. Dus maak je dan maar weer middels flink experimenteren allerlei eigen presets (incl. 2-3 variaties ;-) en nog steeds klinkt het op maandag goed en op vrijdag vraag je jezelf af wie dat @&*geluid iets te dof of te bright heeft gemaakt. Ik stel vaak amps af voor anderen en weet redelijk goed hoe een geluid op te nemen en af te mixen in mijn studio maar toch mis je dan kennelijk de ervaring die dit soort muzikanten als professional hebben...

    Sessie muzikant hebben gewoon een veel beter gevoel over hoe een sound in een mix moet klinken. Bijvoorbeeld het preset pack van Larry Mitchell is voor de AX8 een echte aanwinst gebleken (https://www.youtube.com/watch?v=fmXZZ0oEtbI). Praktisch inzetbaar en goede speaker cabinet IR impulses. En dat helpt weer om nieuwe presets te creëren die gebruik maken van zijn componenten.

    De Kemper staat ook op mijn lijstje om ooit nog eens uitgebreid te testen en dan ook met name vanwege de Preset packs van Meulendijk en Michael Britt. En uitgebreid betekent bij mij niet kort proberen bij een dealer maar gewoon kopen en langer dan een aantal maanden ermee experimenteren.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 augustus 2019 om 21:37

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    Volgens mij hoeft het geen probleem te zijn wanneer je een Kemper met een poweramp gebruikt die kleurt. Als het een prettige kleuring is, dan is er niets mis mee. Ik heb zo nu en dan een Engl-top als eindtrap gebruikt en dat klonk prima.

    Nu gebruik ik in de oefenruimte een Palmer Macht 402 (die kan stereo). Dat bevalt ook goed, maar gebruik toch liever een buizeneindtrap van de Engl, misschien juist door de kleuring.
    De reden dat ik de Palmer gebruik, is omdat deze in mijn rack past en daardoor gemakkelijk mee te nemen is.

    Daarnaast gebruik ik vaak één of twee (hangt van mijn humeur af) Yamaha dxr12's. Dit zijn powered speakers. Maar geven het geluid weer van een opgenomen versterker. Een gitaarcsbinet heeft vaak een lekkerdere sound; het geeft meer 'diepte' aan je geluid.

    Overigens speel ik live rechtstreeks met de Kemper naar de FOH en IEM.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    Oh, dit is al bijna weer een jaar oud...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiegersma Bekijk bericht
    Oh, dit is al bijna weer een jaar oud...

    Maar nog steeds actueel

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Maar nog steeds actueel
    Lees m net ook, heb zelf ook een 6505.. gaat idd het beste via de return.. wel ff een plug in de send stoppen om het circuit te foppen. Ben nu aan het kijken naar een ehx caliber44 of misschien een TC electronics BAM eindtrap..heb geen zin om te tillen zeg maar. Bij een echte gig is het of vol aan de bak met 1x of 2x marshall kasten et all of foh en direct kemper uit. Alleen voor de oefenruimte nog iets makkelijks hebben


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top