Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Welke poweramp bij kemper profiler stage

    Hey,
    Ik heb mij onlangs de nieuwe kemper profiler stage aangeschaft. Momenteel gebruik ik mijn peavey 6505 als eindtrap, gewoon langs het clean kanaal. Ik vroeg mij af of het beter is met een gewone power amp te werken, want heb de indruk dat de peavey het geluid nogal kleurt. Of moet ik deze mss opeen andere manier gebruike dan via de normal gain input en vervolgens het clean channel?
    Als jullie ideeën hebben welke power amp goed zou passen, I m all ears. Btw ik speel stevige metal, en hou wel van modernere geluid. Gaande van djent, of in flames toestanden, killswitch...
    Alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Je zou kunnen beginnen met de Kemper in de fx return te prikken zodat je de preamp van de peavey overslaat, en dus alleen de poweramp gebruikt.

    Nu is er uiteraard behoorlijk wat kleuring, doordat je de peavey preamp ook nog gebruikt, en het zou ook nog best kunnen zijn dat de poweramp ook verre van neutraal is.

    Vergeet ook niet dat je als je via gitaarspeakers speelt je de speakersim het best uit kunt zetten in de Kemper.

    Ik bedenk me net, als je dus via een buizeneindtrap speelt zoals je nu doet, is het denk ik ook slim om een soort van preamp only profiles te gebruiken, want volgens mij kun je in een profile niet een poweramp sim uit zetten.

    Om van de volledige kemper flexibiliteit gebruik te maken zou een neutrale poweramp en eventueel neutrale speakers een optie kunnen zijn, maar misschien heb je dat helemaal niet nodig. Kan altijd nog.

  3. #3

    Standaard

    Is een FRFR speaker (Headrush) misschien niet een betere optie?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Is een FRFR speaker (Headrush) misschien niet een betere optie?
    Geen idee, zeker een piste die ik ook wil bekijken. Maar ga je er twee nodig hebben om in stereo te kunnen spelen ga ik vanuit


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Je zou kunnen beginnen met de Kemper in de fx return te prikken zodat je de preamp van de peavey overslaat, en dus alleen de poweramp gebruikt.

    Nu is er uiteraard behoorlijk wat kleuring, doordat je de peavey preamp ook nog gebruikt, en het zou ook nog best kunnen zijn dat de poweramp ook verre van neutraal is.

    Vergeet ook niet dat je als je via gitaarspeakers speelt je de speakersim het best uit kunt zetten in de Kemper.

    Ik bedenk me net, als je dus via een buizeneindtrap speelt zoals je nu doet, is het denk ik ook slim om een soort van preamp only profiles te gebruiken, want volgens mij kun je in een profile niet een poweramp sim uit zetten.

    Om van de volledige kemper flexibiliteit gebruik te maken zou een neutrale poweramp en eventueel neutrale speakers een optie kunnen zijn, maar misschien heb je dat helemaal niet nodig. Kan altijd nog.
    Dat van via de fx loop te gaan had ik idd ook al ergens gelezen. Doe je dit dan ook via de send en return uitgangen van de kemper?

    Maar voor optredens weliswaar ook wel gemakkelijker als ik niet meer die loodzware peavey moet meesleuren.

    Ja de cab sim uitzetten, wist ik en doe ik ook.

    Hoe kom je eigenlijk aan die profiles zonder poweramp simulatie in?



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lijkt mij dat je de ongefilterde (geen poweramp en speaker simulatie) mono output van je Kemper op de return van de Peavey aansluit.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wat Erik zegt.
    Behalve dat je volgens mij alleen cabsim uit kunt zetten, niet de poweramp sim apart dacht ik.....Maar dat kan een Kemper eigenaar beter beantwoorden.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wat Erik zegt.
    Behalve dat je volgens mij alleen cabsim uit kunt zetten, niet de poweramp sim apart dacht ik.....Maar dat kan een Kemper eigenaar beter beantwoorden.
    Ja zover ik weet kan je enkel cab sim uitzetten. Maar inderdaad, via de return scheelt al een deel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb je 'm al eens op een stevige fullrange monitor aangesloten? Feitelijk moet dat het zijn voor een Kemper.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Heb je 'm al eens op een stevige fullrange monitor aangesloten? Feitelijk moet dat het zijn voor een Kemper.
    Nee nog niet gedaan, heb ik hier ook wel niet liggen. Gaat dat bij repetities wel genoeg geven om boven drum uit te komen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top