Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    je systeem is dermate in orde dat als je de snaren /brug aanraakt de brom verdwijnt.(alleen fungeer jezelf dan als extra aarding )
    was de aardedraad naar de brug niet in orde zou het geen effect hebben want dat is de enigste mechanische verbinding met het circuit.
    nu heb je tele volume en tone potten die van de buitenkant van metaal zijn maar een plastic binnenkant hebben en ze zo niet meedoen, maar is dit niet zo dan zou je bij aanraken een van de knoppen ook bromvermindering moeten hebben.

    koop een simpele multimeter en je kan het zo meten. maak een foto van die multimeter en dan is er hier kennis genoeg om je te vertellen waarop je hem in moet stellen en hoe te meten.

    de control plate is waarschijnlijk van chrome, de potmeters met de moeren maken daarmee contact en daarmee ook aarding.
    misschien dat het zou kunnen helpen om een extra draad over de potmeter behuizingen te solderen als die er niet zou zitten.

    zijn allemaal van die dingen die kunnen meespelen, net zoals of de chrome cover van de neckpickup die bij sommigen ook aan de aarde hangt of niet.
    shielden van de controlcav kan helpen, maar doe het dan met alufolie, en nee, niet die huishoudfolie maar waar je dakgoten mee repareert met een zelfklevende laag.
    makkelijk zelf te doen
    Hoi,
    Heb ze even hier gehad (andere amp en omgeving) en de hum is er vooral wanneer gain op 2de kanaal vol opengaat. Die heeft een sterke invloed. Ik merk hoe sterk ze wordt beinvloed wanneer TL (of spaarlamp) dichterbij komt (abnormaal dicht weliswaar, 0,5m of zo). Wanneer ik zonder handjes metaaldelen raak en een koperen bruggetje leg tss snaar/zadel/brug en jackplug hoor ik geen enkel verschil, nergens Een hoorbaar verschil te verkrijgen met kablering bij te leggen. Als ik die dingen optel, vermoed ik dat er geen electrische mankementen zijn en dat het wel degelijk de pups zijn (als eerder ook al door iemand vermeld, maar lezen en meten is nog iets anders)
    Shielding zou nog kunnen helpen, maar daar opteert de eigenaar niet voor en houdt ze liever nu zoals ze is. (Is ondertss 40 jaar usa fender tele). I agree en scheelt een werkje. Tov shielding heb ik ook nog een afwachtende houding, omdat het wel zal helpen, maar moeilijk te bepalen hoeveel... (mijn gedacht)
    Bedankt voor jullie reacties, groeten!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    No 1 Hops zegt het perfect; JIJ bent de antenne. Jij pikt de noises op en straalt ze uit. Jij als antenne moet geaard worden om die invloed uit te zetten. Dus, de noise is weg als je de brug aanraakt. Brug, snaren, metalen control plate, jack, tuners. Het is pas een probleem als de ruis/brom niet weggaat als je iets van metaal aanraakt. Shielding helpt, maar trekt zo ontzettend veel hoog weg uit je tone dat ik eigenlijk nooit shield.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    . Shielding helpt, maar trekt zo ontzettend veel hoog weg uit je tone dat ik eigenlijk nooit shield.
    alu shileding rond de pickups is funnest, daar gebruik ik tegenwoordig koper, maar rond de control cav gebruik ik alu waarbij ik zorg dat de pots via de behuizing geaard zijn en niet via de shield.
    op langere afstanden kan er weerstand ontstaan m.b.t geleiding van de alu.
    ik heb dit met een goedkope stagg strat gedaan en die klinkt zo helder als wat ( i know ceramische magneten) maar toch ;-)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb alu en koper en de geleidende verf gebruikt in de cavity van pots en switch maar ik hoorde het verschil en heb alles weer weggehaald. Vond ook dat het niet heel veel deed voor de stilte. niet genoeg om het waard te zijn in ieder geval.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik heb alu en koper en de geleidende verf gebruikt in de cavity van pots en switch maar ik hoorde het verschil en heb alles weer weggehaald. Vond ook dat het niet heel veel deed voor de stilte. niet genoeg om het waard te zijn in ieder geval.
    wat maf, blijft dus een vreemd fenomeen dat shielden

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik heb alu en koper en de geleidende verf gebruikt in de cavity van pots en switch maar ik hoorde het verschil en heb alles weer weggehaald. Vond ook dat het niet heel veel deed voor de stilte. niet genoeg om het waard te zijn in ieder geval.
    Mijn ervaring ook. Volgens mij zit het in een pup en kun je het alleen veranderen door de pup te veranderen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    volgens mij draait het er om of de inductie verandert, dat doet het ieder geval als alu dicht onder de pickups zit volgens Lawrence.
    maar het gekke is dat ik mijn Lawrence legacy gitaar ook geshield compleet heb met alu, en dat ding heeft hoog zat.
    maar misschien komt dit door mijn ss evans sound creator versterker die redelijk fenderachtig klinkt


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top