Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard LPad voor Vox Pathfinder 15R

    Ik had nog een Lpad liggen van een hifi project, ik heb met wat beperkte middelen hier een Lpad voor mijn Vox Pathfinder solid state amp gemaakt. De Vox heeft een hele gevoelige master volume knop, klein beetje open is al heel snel hoog volume.



    Dit is het prototype, speaker draad is te dik, en ik heb de pluggen er aan gebakken met soldeer tin. Dat kan beter en netter.

    Ik doe de male plug in de externe 8 ohm speaker uitgang, en mijn 8 ohm externe cabinet sluit ik met een speaker kabel aan op de female plug.

    Het werkt wel, alleen wordt de Lpad heel snel erg heet, en ik moet de Lpad knop bijna helemaal op "uit"zetten om echt effect te hebben. Ik moet nog eens goed luisteren of dit nu een verbetering is, of de master volume van de versterker meer karakter toevoegt als deze meer open staat.

    Als het wel lekker klinkt, dan sluit ik de Lpad aan op de interne speaker.

    Ik durf mijn buizenamp er niet op aan te sluiten, lijkt me toch te link dat er iets stuk gaat.
    Laatst gewijzigd door raabje; 13 augustus 2019 om 23:57

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Het ding is kennelijk bedoeld voor midrange / high, waarbij er in een meerweg luidsprekersysteem toch verhoudingsgewijs minder vermogen heen gaat. Als ik google zou hij wel 20W aan moeten kunnen, maar in hoeverre dat full range RMS is? Het zit normaal achter het scheidingsfilter en krijgt dus maar een beperkt frequentiebereik te verwerken. Mogelijk verg je voor deze toepassing toch teveel.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ja inderdaad, ik zie het, deze Lpad is voor mid en hoog.

    Ik zou dan een full range Lpad moeten gebruiken, voor 8 ohm, zoals deze:

    https://www.reichelt.nl/visaton-luid...?&trstct=pol_5

    Dan zal het verloop van demping gelijkmatiger gaan.

    Alleen kost die 25,-, en dan is een elegantere oplossing de master volume pot te laten vervangen door een pot met een ander verloop. De master volume werkt nu vooral aan het begin. Even kijken wat ik ga doen, het is wel een leuk DIY klusje, misschien wordt het toch de Lpad, voor de lol.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top