Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Mosfets

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    In het schema staan 100 ohm weerstanden voor de gates dus die zal ik dan ook aanhouden. 12v erop en de gate + drain met mn vinger doorverbinden? En dan meten wat de source doet?
    Niet echt, die 100 ohm voor de gate is niet belangrijk.

    In serie met de drain moet je een load opnemen anders zou je zomaar je voeding kortsluiten, lijkt me niet gezond.

    Stel dat je een 12V= voeding hebt neemt een 120 Ohm weerstand 100mA voor zijn rekening. Dit is genoeg om aan te tonen dat de fet lekker kan schakelen.

    Resumeren:

    min voeding aan source
    plus voeding via weerstand naar drain.
    met je vingertop drain en gate verbinden, de fet moet nu gaan geleiden.
    met je vingertop source en gate verbinden, de fet gaat dan uit geleiding.

    Dit verhaal is voor een Nfet. Bij de Pfet anders polariseren.

    Je zal zien dat een fietslampje beter werkt dan een weerstand
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #12

    Standaard

    Twee van de zes mosfets waren kapot. Dus besteld en vervangen en versterker werkt weer. Ik ben geen bassist, maar klinkt goed.
    Hij wordt alleen wel heeeeel erg warm en de fan slaat niet aan. Dus daar nog even naar kijken.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Bij vervangen van componenten ook altijd bias afregelen. Nieuwe fet's moeten ook wel een beetje gelijkwaardig zijn net als buizen.

    De fan slaat pas aan als je het koelblok niet meer kan vastpakken. Heb je een simpele thermoschakelaar kun je kijken bij welke temperatuur hij sluit.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Bij vervangen van componenten ook altijd bias afregelen. Nieuwe fet's moeten ook wel een beetje gelijkwaardig zijn net als buizen.
    Er valt volgens mij weinig te biassen. De hele voeding is fixen en geen instelpots. Het is gewoon +70_0_-70. Die spanningen zijn ook exact.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    De fan slaat pas aan als je het koelblok niet meer kan vastpakken. Heb je een simpele thermoschakelaar kun je kijken bij welke temperatuur hij sluit.
    Maar de thermische beveiliging slaat al in bij beetje gewoon rustig thuis spelen binnen 10 minuten. Lijkt me dat dat niet okee is, want dan is er in bandverband helemaal niet mee te spelen. Ik lees ook dat er veel problemen met de ventilatoren zijn bij Eden.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  5. #15

    Standaard

    Ook opgelost. Kapotte (open) weerstand richting de fan. Dan gaat ie idd nooit draaien.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top