Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 29 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 282
  1. #61

    Standaard

    Ik heb inderdaad enorm veel ervaring gehad met goedkope gitaren en genoeg moeten ombouwen...Sommige zijn inderdaad goed gemaakt..maar kwaliteit??? Ik zeg gewoon als je een goede fender hebt en veel mee speelt, dat de goedkope heel wat minder zijn. Als jij liever op uw goedkope gitaren speelt dan op jouw fenders en gibsons.....wel dan denk ik dat uw fenders of gibson nie veel waard zijn..ofwel heb je super goeie goedkope gitaren staan. Je hebt goede goedkope gitaren onder de categorie "B merken (goedkope gitaren)" en je hebt ook slechte dure gitaren onder de categorie "A merken (dure gitaren)" Meer moet u er niet achter zoeken.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    stoofhout..triplex..soms zit er inderdaad eentje tussen die nog wat is...
    Weer een mannetje van de seventies? Er worden al zo’n 20 jaar geen gitaren meer van triplex gemaakt. Zelfs harley bentons en goedkope squier zijn van massief hout. Wel vaak meerdere stukken.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Triplex?
    Probeer eens een semi of hollow body te vinden die niet gelamineerd is,
    of hardboard op wat plankjes gelijmd, menig rockstar....

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Ik speel zo nu en dan nog steeds op mijn Richwood RE-129 (zwarte les paul custom model) en dat ding klinkt ook gewoon prima. Gitaar van 200 euro. Maar ik heb wel vanalles moeten vervangen aan electronica in de loop der jaren want dat ging gewoon kapot.. Op mijn "premium" gitaren nog nooit een potmeter hoeven vervangen.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Ik heb inderdaad enorm veel ervaring gehad met goedkope gitaren en genoeg moeten ombouwen...Sommige zijn inderdaad goed gemaakt..maar kwaliteit??? Ik zeg gewoon als je een goede fender hebt en veel mee speelt, dat de goedkope heel wat minder zijn. Als jij liever op uw goedkope gitaren speelt dan op jouw fenders en gibsons.....wel dan denk ik dat uw fenders of gibson nie veel waard zijn..ofwel heb je super goeie goedkope gitaren staan. Je hebt goede goedkope gitaren onder de categorie "B merken (goedkope gitaren)" en je hebt ook slechte dure gitaren onder de categorie "A merken (dure gitaren)" Meer moet u er niet achter zoeken.
    Nou noem eens wat en probeer het in begrijpelijke taal voor ons.
    Maar ik begrijp dus dat er slechte Fenders en Gibsons zijn. Ik speel hoofdzakelijk op goedkope gitaren, dus blijkbaar zijn dit dan "super goeie goedkope gitaren" volgens jou. Oftewel er zijn, volgens jou goede en slechte goedkope en dure gitaren. Volgens mij was jij ook degene die schreef dat techniek "raar" is. Ik vind het moeilijk om jouw expertise weer te geven.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Er worden al zo’n 20 jaar geen gitaren meer van triplex gemaakt.

    Zelfs harley bentons en goedkope squier zijn van massief hout. Wel vaak meerdere stukken.
    Drie stukken?

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm Bekijk bericht
    Drie stukken?
    Soms wel 5 bij goedkope gitaren. Maar niet op elkaar maar naast elkaar. Maakt niet heel veel uit voor de klank. Vergeet niet dat een les paul ook vaak een body heeft uit minimaal 3 stukken

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    7 stukken met een gelamineerde top, Fender MIM bodies



    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Ik heb inderdaad enorm veel ervaring gehad met goedkope gitaren en genoeg moeten ombouwen...Sommige zijn inderdaad goed gemaakt..maar kwaliteit??? Ik zeg gewoon als je een goede fender hebt en veel mee speelt, dat de goedkope heel wat minder zijn. Als jij liever op uw goedkope gitaren speelt dan op jouw fenders en gibsons.....wel dan denk ik dat uw fenders of gibson nie veel waard zijn..ofwel heb je super goeie goedkope gitaren staan. Je hebt goede goedkope gitaren onder de categorie "B merken (goedkope gitaren)" en je hebt ook slechte dure gitaren onder de categorie "A merken (dure gitaren)" Meer moet u er niet achter zoeken.
    Je mist het punt dat Erik maakt, maar ik zou zeggen: volhouden!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #70

    Standaard

    Mijn taal is niet moeilijker dan jullie taal...Ik ben een belg dat zal het zijn..sorry.
    Wat je zegt van techniek kan raar zijn heeft nu toch niets met goedkope gitaren te maken of dure gitaren.
    Wat ik duidelijk wil maken..een goedkope gitaar kan inderdaad goed in de hand liggen....maar er is altijd wat. Je moet eerst 200€ of meer kosten doen om hem treffelijk speelbaar te maken kwa geluid of ontstemmen. DAT IS MIJN PUNT..Dan heb je ook al een gitaar van 400€ en meer. En als je veel speelt zal ze na 3 jaar moeten herfret worden of hij begint te kraken. Mijn mening, koop dan een betere gitaar waar je niet moet aan werken.
    Natuurlijk zal een beginnende gitarist dat niet kunnen, dit weet ik ook wel. Daarom zijn er gitaren van alle klasse.
    Maar ge kunt toch niet een gitaar van 200 vergelijken met eentje van 1000.
    Ik zie hier veel topic passeren waarbij met oneindige discusies over het houtsoort wordt gesproken..Zo belangerijk dat hout..en diezelfde mensen beweren hier nu dat de goedkope gitaren zo goed klinken. Hout is plots niet meer belangerijk. En zo mogen nu ook van magonie zijn of alder in 1 of 3 stukken. Maar er is heel veel verschil tussen mahonie en mahonie. !!!!
    En nogmaals "Als je een duurdere goede gitaar gewoon bent" zijn de goedkope niet veel waard. (brol zal ik niet meer gebruiken)
    Zo duidelijk genoeg hoop ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top