Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 29 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 282
  1. #201
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Dus deze Strat is bij Matsumoku gemaakt?
    Alles voor 76 is Matsu, daarna Fuji.
    Dat hou ik aan wegens overzichtelijkheid maar in de praktijk werd er vaak gewisseld of met meerdere contractors gewerkt, who knows.
    Dan maakt Dyna Gakki bijvoorbeeld akoestische gitaren en kon een Es 175 kopie goedkoper maken dan Matsu en dan ging die serie naar Dyna.
    Maar elke fabriek heeft zijn afdruk. Matsu is vrij grove meubelvibe, Fuji fijngevoelig artiesten, Terada jazzheads, Dyna heel goed in F modellen enz enz.
    Vind ik wel lekker werkbaar.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #202
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Niet dat je zegt..sexy! daar maak je de vrouwtjes gek mee.
    Hollycrusher special. Of El Twangerino deluxe.. zoiets?
    Zegt niks over de gitaar natuurlijk maar ik zou hem anders noemen.
    Wat verwacht je van een bedrijf dat "Harley Benton" wel een lekkere naam vindt?

  3. #203
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Misschien moet pepe op de marketingafdeling van Ibanez gaan werken, want die kunnen er ook wat van vwb benamingen.

  4. #204
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Of het nu een hele goede strat is, weet ik niet, maar hij is zeker al beter dan dat hij was. Ik heb een harley benton st20 strat in het wit. Gekocht omdat ik geen strat meer had en wel eens wat wilde knutselen met een gitaar. Hier kan je niet echt een buil aan vallen. In de basis was de gitaar al best ok. Toch heb ik er het volgende aan gedaan:

    Brug geblokkerd: beide zijden van het tremolo blok met een stapeltje muntjes.
    Shielding met kopertape aangebracht in de body en de binnenzijde van de slagplaat.
    Switch vervangen, die was brak. Onder garantie had ik een nieuwe ontvangen.
    Wiring veranderd. Onderste tonepot zit nu op de brug. In weze is het de Jimmy Vaughn strat nu.
    Pickups veranderd naar setje Belcat alnico v
    Stringtrees veranderd. De originele waren lelijke grote dingen.
    Uiteraard de afstelling verbeterd, met de name de actie was aan de hoge kant. De intonatie heeft nog wat werk.

    Het resultaat: een leuke strat voor thuis op de bank zonder meer. Hij klinkt zeker beter dan voorheen. De nieuwe pickups hebben een wat rijkere en vollere klank. De tussenstandjes klinken nu als een strat. Voorheen bleef het wat plat met de keramische pickups. Hij speelt ook best prettig. Qua feel en kwaliteit lijkt hij nu veel op de mex std die ik ooit had. Daar was de hardware wel wat beter van, behalve de pickups die waren vreselijk (keramisch). Voor pak hem beet 120,- toch best een leuke gitaar al klinkt hij nog lang niet als een echt goede strat. Maar goed, die zou met mijn speelkwaliteiten nog steeds k.. Klinken waarschijnlijk ):.

    Laat
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

  5. #205
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ok feitelijk heb je alleen de snaarhoogte en de pups veranderd en de laatsten geheel in stijl vervangen door een setje übergoedkope Chinezen.
    Intonatie is het eerste dat mij stoort trouwens, actie en de rest komt later wel.

  6. #206
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ar250artist Bekijk bericht
    Of het nu een hele goede strat is, weet ik niet, maar hij is zeker al beter dan dat hij was. Ik heb een harley benton st20 strat in het wit. Gekocht omdat ik geen strat meer had en wel eens wat wilde knutselen met een gitaar. Hier kan je niet echt een buil aan vallen. In de basis was de gitaar al best ok. Toch heb ik er het volgende aan gedaan:

    Brug geblokkerd: beide zijden van het tremolo blok met een stapeltje muntjes.

    Mag ik daar eens een vraag over stellen. Ik zet tremolo ook altijd vast maar ik doe er meestal gewoon een veer bij en stel alle veren wat strakker. de schroeven voor op de plaat aandraaien tot de tremolo plat ligt op de body en de veren trekken de achterkant strak op de body, zit dan muurvast. Als er een snaar breekt of bij benden blijven de andere snaren gewoon op stemming. Als je wilt valt de trem nog steeds een beetje te gebruiken maar dan wel alleen naar voren natuurlijk. Mijn vraag is dan ook waarom je het blok dan nog zou vast zetten met een blokje hout of zoals jij met muntjes. Het enige wat ik kan bedenken dat het blok zo meer contact maakt met de body en het meer op een vaste brug gaat lijken?

  7. #207
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Mag ik daar eens een vraag over stellen. Ik zet tremolo ook altijd vast maar ik doe er meestal gewoon een veer bij en stel alle veren wat strakker. de schroeven voor op de plaat aandraaien tot de tremolo plat ligt op de body en de veren trekken de achterkant strak op de body, zit dan muurvast. Als er een snaar breekt of bij benden blijven de andere snaren gewoon op stemming. Als je wilt valt de trem nog steeds een beetje te gebruiken maar dan wel alleen naar voren natuurlijk. Mijn vraag is dan ook waarom je het blok dan nog zou vast zetten met een blokje hout of zoals jij met muntjes. Het enige wat ik kan bedenken dat het blok zo meer contact maakt met de body en het meer op een vaste brug gaat lijken?
    Jouw methode heb ik ook eerst geprobeerd. De extra veren bleven alleen niet goed in het tremoloblok haken. De gaatjes waren niet helemaal juist en heb ik verder wat uitgeboord. Dat ging niet helemaal goed. Daarom heb ik een alternatief gezocht en dit leek me een simpele oplossing. Het juiste blokje hout had ik zo niet dus werden het muntjes. Het ding zit nu muurvast en is een soort vaste brug geworden ja. Prima voor mij.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

  8. #208
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Ik denk dat het gebruikelijke blokje hout meer wordt gedaan om de blokkering heel eenvoudig weer op te heffen. Blokje eruit en je kunt de trem zonder aanpassingen meteen weer gebruiken. Handig als je bv. de gitaar toch snel wilt verkopen

  9. #209
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    ... snel wilt verkopen
    Als elke minuut telt!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #210
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kan levens redden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top